Η Volvo ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε τη παραγωγή του V60 Plun-in Hybrid βάζοντας στόχο να κατασκευάσει 1.000 ΜΥ2013 και 4.000 με 6.000 για τα ΜΥ2014. Είναι το πρώτο plug-in υβριδικό diesel του κόσμου και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Torslanda της Volvo στο Γκέτεμποργκ.

Το αυτοκίνητο πωλείται αποκλειστικά στην Ευρώπη από 57.000 ευρώ με το αυτοκίνητο να έκανε ντεμπούτο στην έκθεση της Γενεύης του 2011 και μηχανικά διαθέτει ένα υβριδικό σύστημα, το οποίο το έχει αναπτύξει από κοινού με την Σουηδική εταιρία ενέργειας, Vattenfall. Στον μπροστά άξονα έχει τοποθετηθεί ο D5 5κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 2.4 λίτρων απόδοσης 215 ίππων με 440 Nm ροπής ενώ στον πίσω ο ERAD ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 51 kW (70 ίππων) ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12 kWh. Οι δύο κινητήρες συνδυάζονται μέσω ενός 6-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου και αποδίδουν συνολικά 285 άλογα με 640 Nm ροπής. Η μέση κατανάλωση του ανέρχεται στο εκπληκτικό νούμερο των 1.9 λίτρων/100 χλμ εκπέμποντας 50 γρ/ χλμ CO2. Μάλιστα το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα για 50 χλμ.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 προγράμματα λειτουργίας τα οποία ενεργοποιούνται με το πάτημα των αντίστοιχων κουμπιών που βρίσκονται χαμηλά στην κεντρική κονσόλα. Στη λειτουργία Pure το αυτοκίνητο λειτουργεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα. Στη λειτουργία Hybrid λειτουργούν ταυτόχρονα τόσο ο ηλεκτροκινητήρας όσο και ο πετρελαιοκινητήρας ώστε να επιτυγχάνουν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ οδηγικής απόλαυσης και παραγωγής ρύπων, ενώ στη λειτουργία Power ο ηλεκτροκινητήρας και ο πετρελαιοκινητήρας λειτουργούν σε πλήρη ισχύ ώστε να έχουν όσο το δυνατόν καλύτερες επιδόσεις. Σε αυτή τη λειτουργία τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 6.9 δευτερόλεπτα.

Η φόρτιση των μπαταριών μέσω απλής οικιακής πρίζας γίνεται σε 7.30 ώρες ενώ μέσω ταχυφορτιστή σε 3 ώρες. Από σχεδιαστικής πλευράς, το αυτοκίνητο δεν διαφέρει με την απλή έκδοση πέραν της νέας βαφής. Έχουνε τοποθετηθεί ελαφριές ζάντες με ελαστικά χαμηλής τριβής της Pirelli. Στο εσωτερικό υπάρχει νέος πίνακας οργάνων, Elmo δερμάτινες επενδύσεις και ένα νέο σύστημα ενημέρωσης μέσω του οποίου μπορείς να επιλέξεις όλες τις υβριδικές λειτουργίες του αυτοκινήτου.

[Πηγή: Volvo]

Δελτίο Τύπου

VOLVO CAR CORPORATION RAMPS UP PRODUCTION OF THE WORLD’S FIRST DIESEL PLUG-IN HYBRID

Volvo Car Corporation is now ramping up production of the new Volvo V60 Plug-in Hybrid ahead of first customer deliveries in early 2013. After the initial batch of 1,000 model year 2013 cars, production will increase to 4,000-6,000 cars from model year 2014.

The assembly of the world’s first diesel plug-in hybrid has been successfully integrated on the same production line as the regular powered V60, V70, XC70, S80 and XC90 models at the Torslanda plant in Gothenburg.

This is a remarkable achievement considering that the sophisticated plug-in hybrid technology includes two complete drive trains and a powerful battery that provides a range of up to 32 miles on pure electric power.

“We are first in the industry to integrate a plug-in hybrid in an established production flow together with other car models,” says Peter Mertens, Senior Vice President Research and Development at Volvo Car Corporation. “The integration in the standard production flow gives the plug-in hybrid buyer the possibility to choose in principle all options available for the standard V60.”

Over 300 more parts

All the additional equipment and additional systems in the plug-in hybrid have led to parts of the final assembly line being rebuilt and modified. The adaption makes it possible to smoothly integrate the assembly of over 300 more parts that are included in the plug-in hybrid compared to an equivalent V60.

A few examples of the integrated production flow are:

  • The electric motor along with its drive shafts is fitted on the same station as the final drive on the standard all-wheel drive models.
  • The cooling system and the high voltage cables are assembled on the Pallet, which is used to assemble the car’s drive train and chassis parts.
  • The battery pack is lifted in through the car’s tailgate short side forward. It is then spun a quarter of a turn in the passenger compartment – a manoeuvre that takes 60 seconds and carried out with less than 20 millimetres to spare.

“The 11.2 kWh lithium-type battery is the single most complex system in the car. The precision manoeuvre to get it in place is an excellent example of the state-of-the-art assembly process,” says Peter Mertens.

Increasing demand

The Volvo V60 Plug-in Hybrid is the synthesis of close cooperation between Volvo Car Corporation and Swedish electricity supplier Vattenfall. The two companies have financed the development project jointly.

“The V60 Plug-in Hybrid is a unique car, a historic step, not only for Volvo Car Corporation but for the entire car industry. The first year’s 1,000-car batch has sold out even before the car has reached the showrooms and the order books for next year’s cars are already filling up,” concludes Peter Mertens.