Η Volvo ανακοίνωσε σήμερα ότι επενδύσει 8,5 δις ευρώ στην Σουηδία με τα χρήματα αυτά να χρησιμοποιούνται για τον σχεδιασμό και κατασκευή νέων μοντέλων που μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη και την εξέλιξη και δημιουργία μίας νέας γενιάς τετρακύλινδρων κινητήρων, αλλά παράλληλα ανακοίνωσε ότι θα κλείσει τα εργοστάσια της για τρεις ημέρες, την εβδομάδα πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων λόγω του ότι δεν μπορεί να πουλήσει τα αυτοκίνητα που παράγει.

Η επένδυση της Volvo αφορά στους τομείς της Scalable Product Architecture – SPA (Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντων) και της Volvo Engine Architecture – VEA (Αρχιτεκτονική Κινητήρων Volvo). Η SPA ουσιαστικά είναι ένας πρωτοποριακός τρόπος σχεδιασμού, εξέλιξης και κατασκευής αυτοκινήτων, μέσα από τον οποίο θα “βγουν” στην παραγωγή όλα τα μελλοντικά μοντέλα της Volvo. Τα μοντέλα αυτά θα μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη τόσο σε μικρή κλίμακα (σε επίπεδο εξαρτημάτων) όσο και σε πιο ευρεία (κοινά συστήματα και μηχανολογικές μονάδες) και θα κατασκευάζονται με μία αντίστοιχα ευέλικτη διαδικασία παραγωγής.

Παράλληλα, η VEA αποτελεί τη νέα γενιά τετρακύλινδρων κινητήρων της Volvo, με κορυφαία χαρακτηριστικά τόσο απόδοσης όσο και κατανάλωσης. Οι κινητήρες αυτοί θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Skövde (Σκέβντε), με τη συναρμολόγηση όλων των συστημάτων μετάδοσης κίνησης – των υβριδικών συμπεριλαμβανομένων – να ακολουθεί στο εργοστάσιο της Torslanda (Τορσλάντα), στο Γκέτεμποργκ.

Το μισό σχεδόν ποσό της επένδυσης αφορά στην ανάπτυξη της απαραίτητης υποδομής για τις SPA και VEA, ενώ το 1/3 περίπου θα χρησιμοποιηθεί για επέκταση και εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων εργοστασίων. Μεγάλο μέρος της επένδυσης αφορά στη σχετική έρευνα και εξέλιξη που απαιτείται, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο της Τορσλάντα, στο Γκέτεμποργκ.

Το πρώτο μοντέλο βασισμένο στις SPA και VEA είναι το επόμενης γενιάς Volvo XC90, το οποίο θα παρουσιαστεί το 2014.

Η τεράστια αυτή επένδυση στη Σουηδία δείχνει την αποφασιστικότητα της Volvo να διατηρήσει την ανεξαρτησία της αλλά και να ενδυναμώσει το DNA της μάρκας ως premium Σουηδός κατασκευαστής με παγκόσμια απήχηση

δήλωσε ο Χάκαν Σάμουελσον, Πρόεδρος και CEO της Volvo Car Group.

Από τη μεριά του, ο Πήτερ Μέρτενς, Αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης της Volvo δήλωσε σχετικά:

Η SPA, η οποία ουσιαστικά αφορά σε μοντέλα που αποτελούν περισσότερο από τα 2/3 των πωλήσεών μας, μας κάνει τεχνολογικά ανεξάρτητους, χωρίς τον παραμικρό πλέον συνδετικό κρίκο με τον προηγούμενο ιδιοκτήτη της μάρκας. Με τη SPA θα επιτύχουμε μεγάλες οικονομίες κλίμακας και θα γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί. Έτσι θα απαιτούνται λιγότερα κεφάλαια για εξέλιξη βασικών μηχανικών μερών με αποτέλεσμα μεγαλύτερες επενδύσεις σε επιμέρους λεπτομέρειες, που είναι τόσο σημαντικές για έναν πελάτη μιας premium μάρκας.

Όσον αφορά στη VEA, οι κινητήρες που θα προκύψουν από αυτήν θα έχουν υψηλότερες επιδόσεις σε σχέση με τους σημερινούς εξακύλινδρους και κατανάλωση καυσίμου χαμηλότερη από αυτήν της υπάρχουσας γενιάς τετρακύλινδρων κινητήρων. Θα διαθέτουν κατά 60% λιγότερα εξειδικευμένα εξαρτήματα, θα είναι έως και κατά 90 κιλά ελαφρύτεροι από τους σημερινούς, ενώ θα διαθέτουν έως και κατά 35% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Σε ότι αφορά το κλείσιμο των εργοστασίων της για τρεις εβδομάδες. Το εργοστάσιο στη Torslanda στη Σουηδία θα κλείσει για 3 ημέρες, αυτό της Γάνδης για 2 ημέρες ενώ παράλληλα ανακοίνωσε ότι μειώνει τις βάρδιες στα δύο αυτά εργοστάσια για τον Δεκέμβριο.

Η Volvo έχει ήδη ανακοινώσει ότι το 2013 το εργοστάσιο της στη πόλη Torslanda θα μειώσει την καθημερινή του παραγωγή, σε μόλις 45 αυτοκίνητα την ώρα. Το εργοστάσιο βρίσκεται στο νησί Hisingen και εκεί σήμερα η Volvo κατασκευάζει τα XC90, S80, V70, τα C70 και το V60. Το εργοστάσιο της Γάνδης κατασκευάζει τα S60, XC60, C30, V40 και το V40 Cross Country.

Καλά τα 8,5 δις ευρώ αλλά αν δεν μπορείς να πουλήσεις τα αυτοκίνητα που παράγεις, ποιος ο λόγος να επενδύσει κανείς τόσα χρήματα; Ίσως θα έπρεπε μερικά από αυτά τα χρήματα να τα χρησιμοποιήσει για την προώθηση και την διαφήμιση των προϊόντων της;

[Πηγή: Volvo]

Δελτίο Τύπου

Τεράστια επένδυση της Volvo στη Σουηδία

  • Συνολική επένδυση ύψους περίπου 8,5 δισεκατομμυρίων Ευρώ
  • Αφορά όλα τα μοντέλα της Volvo, από το 2014 και μετά
  • Υλοποιούνται οι εξαγγελθείσες στρατηγικές για εξέλιξη νέων μηχανικών μερών με εφαρμογή σε διάφορα μοντέλα και νέας γενιάς υπεραποδοτικών τετρακύλινδρων κινητήρων

Η Volvo Cars θωρακίζει το μέλλον της ως ανεξάρτητος premium κατασκευαστής με μία πολύ σημαντική στρατηγική κίνηση. Επενδύοντας περίπου 8,5 δισεκατομμύρια € στη Σουηδία, θέτει τις βάσεις για το σχεδιασμό και κατασκευή νέων μοντέλων που μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη και την εξέλιξη και δημιουργία μίας νέας γενιάς τετρακύλινδρων κινητήρων. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές επενδύσεις που έχουν γίνει ποτέ στη Σουηδία.

Η επένδυση της Volvo αφορά στους τομείς της Scalable Product Architecture – SPA (Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντων) και της Volvo Engine Architecture – VEA (Αρχιτεκτονική Κινητήρων Volvo). Η SPA ουσιαστικά είναι ένας πρωτοποριακός τρόπος σχεδιασμού, εξέλιξης και κατασκευής αυτοκινήτων, μέσα από τον οποίο θα “βγουν” στην παραγωγή όλα τα μελλοντικά μοντέλα της Volvo. Τα μοντέλα αυτά θα μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη τόσο σε μικρή κλίμακα (σε επίπεδο εξαρτημάτων) όσο και σε πιο ευρεία (κοινά συστήματα και μηχανολογικές μονάδες) και θα κατασκευάζονται με μία αντίστοιχα ευέλικτη διαδικασία παραγωγής. Παράλληλα, η VEA αποτελεί τη νέα γενιά τετρακύλινδρων κινητήρων της Volvo, με κορυφαία χαρακτηριστικά τόσο απόδοσης όσο και κατανάλωσης. Οι κινητήρες αυτοί θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Skövde (Σκέβντε), με τη συναρμολόγηση όλων των συστημάτων μετάδοσης κίνησης – των υβριδικών συμπεριλαμβανομένων – να ακολουθεί στο εργοστάσιο της Torslanda (Τορσλάντα), στο Γκέτεμποργκ.

“Η τεράστια αυτή επένδυση στη Σουηδία δείχνει την αποφασιστικότητα της Volvo να διατηρήσει την ανεξαρτησία της αλλά και να ενδυναμώσει το DNA της μάρκας ως premium Σουηδός κατασκευαστής με παγκόσμια απήχηση,” δήλωσε ο Χάκαν Σάμουελσον, Πρόεδρος και CEO της Volvo Car Group.

Από τη μεριά του, ο Πήτερ Μέρτενς, Αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης της Volvo δήλωσε σχετικά: “Η SPA, η οποία ουσιαστικά αφορά σε μοντέλα που αποτελούν περισσότερο από τα 2/3 των πωλήσεών μας, μας κάνει τεχνολογικά ανεξάρτητους, χωρίς τον παραμικρό πλέον συνδετικό κρίκο με τον προηγούμενο ιδιοκτήτη της μάρκας. Με τη SPA θα επιτύχουμε μεγάλες οικονομίες κλίμακας και θα γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί. Έτσι θα απαιτούνται λιγότερα κεφάλαια για εξέλιξη βασικών μηχανικών μερών με αποτέλεσμα μεγαλύτερες επενδύσεις σε επιμέρους λεπτομέρειες, που είναι τόσο σημαντικές για έναν πελάτη μιας premium μάρκας. Όσον αφορά στη VEA, οι κινητήρες που θα προκύψουν από αυτήν θα έχουν υψηλότερες επιδόσεις σε σχέση με τους σημερινούς εξακύλινδρους και κατανάλωση καυσίμου χαμηλότερη από αυτήν της υπάρχουσας γενιάς τετρακύλινδρων κινητήρων. Θα διαθέτουν κατά 60% λιγότερα εξειδικευμένα εξαρτήματα, θα είναι έως και κατά 90 κιλά ελαφρύτεροι από τους σημερινούς, ενώ θα διαθέτουν έως και κατά 35% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.”

Το μισό σχεδόν ποσό της επένδυσης αφορά στην ανάπτυξη της απαραίτητης υποδομής για τις SPA και VEA, ενώ το 1/3 περίπου θα χρησιμοποιηθεί για επέκταση και εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων εργοστασίων. Μεγάλο μέρος της επένδυσης αφορά στη σχετική έρευνα και εξέλιξη που απαιτείται, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο της Τορσλάντα, στο Γκέτεμποργκ.

Το πρώτο μοντέλο βασισμένο στις SPA και VEA είναι το επόμενης γενιάς Volvo XC90, το οποίο θα παρουσιαστεί το 2014.