Kimi Raikkonen

Μία από τις αλλαγές που χαρακτηρίζουν το 2013 είναι ο περιορισμός του DRS στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές. Μέχρι και φέτος, οι οδηγοί μπορούσαν να ενεργοποιούν το σύστημα όποτε ήθελαν την Παρασκευή και το Σάββατο, ενώ, την Κυριακή, μπορούσαν να σηκώνουν το flap της πίσω αεροτομής στις ζώνες ενεργοποίησης, και μόνο αν ήταν εντός του ενός δευτερολέπτου από το μονοθέσιο μπροστά τους στα σημεία ανίχνευσης.

Αυτό θ’ αλλάξει, όμως, από το 2013, αφού, την Παρασκευή και το Σάββατο, οι οδηγοί θα μπορούν να κάνουν χρήση του Drag Reduction System μόνο στη ζώνη ενεργοποίησης που έχει ορίσει η FIA για την Κυριακή. Ο Kimi Raikkonen συμφωνεί με τη συγκεκριμένη αλλαγή, και μας εξηγεί το γιατί:

Είναι μια λογική αλλαγή. Πήγαινε όλο και περισσότερο στη λογική του να χρησιμοποιεί ο καθένας όλο και πιο νωρίς το DRS, για να παίρνει πλεονέκτημα. Αυτό μπορεί να προκαλούσε κάποιο μεγάλο ατύχημα. Οι οδηγοί ήθελαν αυτή την αλλαγή.

Επιπλέον, είναι πιθανό να σταθεροποιήσει τα καλύτερα αυτοκίνητα· για παράδειγμα, η Red Bull μπορούσε να χρησιμοποιεί το DRS και μέσα στις στροφές, όταν οι άλλοι δεν μπορούσαν να το κάνουν.

Στη Formula 1 επικρατεί η άποψη ότι ο οδηγός θα πρέπει να δίνει τον καλύτερό του εαυτό κι έξω από το μονοθέσιό του, δηλαδή να βοηθά στην εξέλιξη ενός μονοθεσίου. Αυτό το έχουν εκφράσει πολλοί οδηγοί, αλλά ο “Iceman” λέει πως αυτά είναι σκουπίδια, αφού για τη δουλειά αυτή υπάρχουν οι μηχανικοί.

Αν αυτό ήταν αλήθεια, δε θα χρειαζόμασταν τους μηχανικούς. Αυτό είναι απλά σκουπίδια. Φυσικά, εμείς, σαν οδηγοί, έχουμε τη γνώμη μας, και οι μηχανικοί μάς ακούνε. Προσπαθούμε να τους πούμε τι δουλεύει καλά και τι όχι. Αλλά, δεν είναι σωστό να ρωτούν τους οδηγούς πώς να σχεδιάσουν το μονοθέσιο.


[Πηγή: Tarun Sanomat | Photo Copyright: Glenn Dunbar/LAT Photographic/Lotus F1 Team]