Το 2011, η FIA εισήγαγε το DRS (Drag Reduction System), δηλαδή το σύστημα που μειώνει την αντίσταση της πίσω πτέρυγας, με στόχο την αύξηση των προσπερασμάτων. Στον αγώνα, η Παγκόσμια Ομοσπονδία επιβάλει μία ή δύο ζώνες ενεργοποίησης του συστήματος, μ’ ένα ή δύο σημεία ανίχνευσης. Όταν ο οδηγός απέχει λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο από το προπορευόμενο μονοθέσιο στα σημεία ανίχνευσης, μπορεί να σηκώσει το DRS Flap, ώστε να κερδίσει 10-15 χλμ/ώρα σε τελική ταχύτητα, ανάλογα με τη φύση της πίστα, καθώς και τις ρυθμίσεις του μονοθεσίου.


Αυτά, εδώ και δύο χρόνια, ισχύουν μόνο για τον αγώνα, καθώς, στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές, οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιούν όποτε θέλουν το DRS, χωρίς να υπάρχει περιορισμός. Σύμφωνα με τον Charlie Whiting, Τεχνικό Έφορο της FIA, οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν το σύστημα μόνο στις ζώνες που έχουν οριστεί για τον αγώνα. Αυτό, λέει, δε θα μειώσει την αποτελεσματικότητα του συστήματος στο προσπέρασμα.

Αν αναρωτιέσαι γιατί γίνεται αυτό ο περιορισμός, σύμφωνα με το Whiting, για λόγους ασφαλείας, αφού οι οδηγοί προσπαθούν ν’ ανοίξουν όπου μπορούν το DRS Flap, ακόμα και μέσα σε στροφές, κάτι που είναι επικίνδυνο.

[Πηγή: AutoSport | Photo Copyright: HOCH ZWEI/Vodafone McLaren Mercedes]