Motorsports: FIA Formula One World Championship 2012, Grand Prix of Brazil

Μια χρονιά που θέλει να ξεχάσει γρήγορα η McLaren είναι η φετινή, καθώς τα προβλήματα ήταν πολλά για τη βρετανική ομάδα. Αρχικά, ήταν τα λανθασμένα pit stops, στη συνέχεια ήταν τα προβλήματα στην απόδοση της MP4-27, ενώ, μετά από την καλοκαιρινή διακοπή, εμφανίστηκαν και τα προβλήματα αξιοπιστίας. Όλα αυτά στοίχησαν πάρα πολλούς βαθμούς στην ομάδα του Woking, αφού ολοκλήρωσε τη σεζόν στην τρίτη θέση τής βαθμολογίας, 82 βαθμούς πίσω από τη Red Bull και 22 πίσω από τη Ferrari.

Ο Jenson Button δηλώνει πως τα προβλήματα που αντιμετώπισαν πέρυσι δε θα πρέπει να υπάρξουν και το 2013, καθώς θα είναι καλύτερα προετοιμασμένοι, ώστε να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν πολύ καλύτερα τις δυνατότητες της MP4-28.

Έχω μια σπουδαία ομάδα πίσω που. Ξεκινώντας το 2013, αν μπορέσουμε να έχουμε το δυνατό ξεκίνημα που είχαμε φέτος, έχω την αίσθηση ότι τα λάθη και τα προβλήματα που είχαμε θα μπορέσουμε να τ’ αφήσουμε πίσω μας.

Για ‘μένα, είναι μια έμπειρη ομάδα, πραγματικά μ’ αρέσει αυτό, και ανυπομονώ να δουλέψω ακόμα πιο στενά με την ομάδα, όχι μόνο σαν οδηγός, αλλά ουσιαστικά να συνεργαστώ πιο στενά με τους αεροδυναμιστές, τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές, για να συνεχίσουμε να πιέζουμε στην κατεύθυνση που θέλω.

Δεν είμαι ειδικός σε κάποιον απ’ αυτούς τους τομείς, αλλά είμαι αυτός που οδηγεί, αυτός που ξέρω τι θέλω από το μονοθέσιο. Θα είναι ένα καλός χειμώνας, και θα ξεκινήσουμε δυνατά.

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2009 μίλησε και για τα νέα ελαστικά της Pirelli, τα οποία θα έχουν επίδραση στην αεροδυναμική. Οι ομάδες πήραν δείγμα από τα ελαστικά στις ελεύθερες δοκιμές της Βραζιλίας, και ο Βρετανός δηλώνει:

Μου άρεσαν. Είχε πολλή ζέστη στη Βραζιλία, έτσι είναι δύσκολο να μιλάμε με σιγουριά. Όμως, φαίνεται πως θερμαίνονται πολύ πιο γρήγορα και δε θα έχουμε προβλήματα με το να τα φέρουμε στην επιθυμητή θερμοκρασία λειτουργίας, κάτι που δυσκόλεψε πολλές ομάδες το 2012.

Η πρόσφυση είναι διαφορετική. Μας είπαν ότι υπάρχει συγκεκριμένο στυλ πρόσφυσης, αλλά δεν το ένιωσα αρκετά, νιώθεις ότι είναι λίγο διαφορετικό. Φαίνεται πως θα είναι καλά ελαστικά. Σίγουρα, θα υπάρχει μεγάλη φθορά. Θα δούμε περισσότερη φθορά στο τέλος της σεζόν, και θα είναι όπως στο ξεκίνημα του 2012.

Όσον αφορά το πρώτο σκέλος των δηλώσεων, ο Button δείχνει καθαρά ότι μιλά σαν νούμερο ένα οδηγός της McLaren. Η φυγή τού Lewis Hamilton τον έφερε αυτόματα στη θέση του πρώτου οδηγού, ενώ ο ίδιος έχει δηλώσει ότι το γεγονός πως δε θα υπάρχει ο “Billion Dollar Man” στην ομάδα, θ’ αποτελέσει την καλύτερη ευκαιρία για να μπορέσει να σηκώσει ξανά το τρόπαιο του Πρωταθλητή.

Για τα ελαστικά, ο 31χρονος είναι ένας από τους “ευγενικότερους” οδηγούς με τα ελαστικά στο grid, αλλά αυτό φέτος δε φάνηκε τόσο πολύ. Είχε πρόβλημα με το να τα κάνει να λειτουργήσουν σωστά και να πάρει τη μέγιστη απόδοση και διάρκεια απ’ αυτά, ειδικότερα σε Μονακό και Καναδά. Ο ίδιος ελπίζει πως η μεγαλύτερη φθορά που θα υπάρχει στα νέα ελαστικά θα λειτουργήσει υπέρ του, αλλά θα πρέπει αυτός και οι μηχανικοί τους να τα κατανοήσουν πολύ καλά, ώστε να μπορέσουν να ρυθμίσουν κατάλληλα την MP4-28, η οποία θα παρουσιαστεί στις 31 Ιανουαρίου.


[Πηγή: AutoSport | Photo Copyright: HOCH ZWEI/Vodafone McLaren Mercedes]