H Lancia έβγαλε την Ecochic Bi Fuel έκδοση της Ypsilon. Μηχανικά φορά τον 900άρι TwinAir Ecochic κινητήρα διπλού καυσίμου (μεθανίου – βενζίνης). Έχει μέση κατανάλωση 3.1kg/100km και εκπέμπει 86 γρ/χλμ CO2. Η συνολική αυτονομία χρησιμοποιώντας και τα δύο ρεζερβουάρ, μεθανίου και βενζίνης, είναι μεγαλύτερη από 1.300 χλμ.
Καταναλώνοντας μεθάνιο ο κινητήρας, πέραν της οικονομίας καυσίμου είναι πολύ οικολογικός. Σε σχέση με έναν αντίστοιχο πετρελαιοκινητήρα, δεν εκλύει μικροσωματίδια, και οι εκπομπές οξειδίων αζώτου είναι περίπου 90% χαμηλότερες· συγκριτικά με έναν κινητήρα βενζίνης παράγει 75% λιγότερους άκαυτους υδρογονάνθρακες, 50% χαμηλότερες εκπομπές οξειδίων αζώτου και 23% χαμηλότερες εκπομπές CO2.
Συγκρινόμενος με τον συμβατικό κινητήρα βενζίνης, ο 0.9 Twinair διπλού καυσίμου χρησιμοποιεί διαφοροποιημένα εξαρτήματα στο σύστημα τροφοδοσίας όπως η πολλαπλή εισαγωγής αέρα του κινητήρα, οι εγχυτήρες καυσίμου, το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, η έδραση βαλβίδων με συγκεκριμένη γεωμετρία και χρήση υλικών αυξημένης αντοχής.
Τα δύο συστήματα καυσίμου λειτουργούν ανεξάρτητα, ενώ σε κανονικές συνθήκες ο κινητήρας εκκινεί με την χρήση βενζίνης και στη συνέχεια λειτουργεί με καύση μεθανίου. Η εναλλαγή αυτή γίνεται αυτόματα και άμεσα. Ο κινητήρας γυρίζει αυτόματα στη χρήση βενζίνης μόνο όταν εξαντλείται το μεθάνιο, ενώ πάντα υπάρχει δυνατότητα αλλαγής χειροκίνητα μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό. Η αποθήκευση μεθανίου γίνεται σε δύο δεξαμενές χωρητικότητας 12 kg που αντιστοιχούν σε 72 λίτρα υπό πίεση 200 bar και είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου (ο χώρος αποσκευών δεν επηρεάζεται). Η νέα έκδοση του Lancia Ypsilon 0.9 Twinair Ecochic είναι διαθέσιμη σε δύο επίπεδα εξοπλισμού Silver & Gold ενώ δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη στην Ελλάδα.
[Πηγή: Lancia]
[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]
Νέο Ypsilon Ecochic Bi Fuel
H οικολογική γκάμα του πεντάθυρου Lancia Ypsilon εμπλουτίζεται περαιτέρω με τη νέα έκδοση 0.9 TwinAir Ecochic διπλού καυσίμου (μεθανίου – βενζίνης). Ξεκινώντας την εμπορική του πορεία στις 19 Ιανουαρίου στην Ιταλική αγορά, το νέο Ypsilon συνδυάζει τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη της χρήσης του μεθανίου με την δύναμη και την οδηγική ευχαρίστηση του υπερτροφοδοτούμενου μικρού κινητήρα σε ένα μοντέλο.
Πρόκειται για μια έξυπνη λύση η οποία προστίθεται στις ήδη υπάρχουσες οικολογικές εκδόσεις CNG/βενζίνης και LPG/βενζίνης, συμβάλλοντας περαιτέρω στην επιτυχία του μοντέλου το οποίο έχει σημειώσει περίπου 60.000 ταξινομήσεις από την ημερομηνία λανσαρίσματός του. Ο νέος κινητήρας εκπέμπει μόνο 86g/km CO2 με μεικτή κατανάλωση μόλις 3.1kg/100km όταν λειτουργεί με μεθάνιο ενώ χρειάζονται λιγότερα από 12 ευρώ για το γέμισμα ενός ρεζερβουάρ μεθανίου (τιμή Ιταλίας). Η συνολική αυτονομία χρησιμοποιώντας και τα δύο ρεζερβουάρ, μεθανίου και βενζίνης, είναι μεγαλύτερη από 1.300 Km (υπολογίζοντας την κατανάλωση σε κύκλο εκτός πόλης).
Καταναλώνοντας μεθάνιο ο κινητήρας, πέραν της οικονομίας καυσίμου είναι πολύ οικολογικός. Σε σχέση με έναν αντίστοιχο πετρελαιοκινητήρα, δεν εκλύει μικροσωματίδια, και οι εκπομπές οξειδίων αζώτου είναι περίπου 90% χαμηλότερες· συγκριτικά με έναν κινητήρα βενζίνης παράγει 75% λιγότερους άκαυτους υδρογονάνθρακες, 50% χαμηλότερες εκπομπές οξειδίων αζώτου και 23% χαμηλότερες εκπομπές CO2.
Συγκρινόμενος με τον συμβατικό κινητήρα βενζίνης, ο 0.9 Twinair διπλού καυσίμου χρησιμοποιεί διαφοροποιημένα εξαρτήματα στο σύστημα τροφοδοσίας όπως η πολλαπλή εισαγωγής αέρα του κινητήρα, οι εγχυτήρες καυσίμου, το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, η έδραση βαλβίδων με συγκεκριμένη γεωμετρία και χρήση υλικών αυξημένης αντοχής.
Τα δύο συστήματα καυσίμου λειτουργούν ανεξάρτητα, ενώ σε κανονικές συνθήκες ο κινητήρας εκκινεί με την χρήση βενζίνης και στη συνέχεια λειτουργεί με καύση μεθανίου. Η εναλλαγή αυτή γίνεται αυτόματα και άμεσα. Ο κινητήρας γυρίζει αυτόματα στη χρήση βενζίνης μόνο όταν εξαντλείται το μεθάνιο, ενώ πάντα υπάρχει δυνατότητα αλλαγής χειροκίνητα μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό. Η αποθήκευση μεθανίου γίνεται σε δύο δεξαμενές χωρητικότητας 12 kg που αντιστοιχούν σε 72 λίτρα υπό πίεση 200 bar και είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου (ο χώρος αποσκευών δεν επηρεάζεται). Η νέα έκδοση του Lancia Ypsilon 0.9 Twinair Ecochic είναι διαθέσιμη σε δύο επίπεδα εξοπλισμού Silver & Gold ενώ δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη στην Ελλάδα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
80 HP 0.9 TwinAir Bi-Fuel |
|||
Petrol |
Methane (CNG) |
||
ENGINE | |||
no. of cylinders, arrangement |
2, in line |
||
Bore × stroke (mm) |
80.5 × 86 |
||
Displacement (cm3) |
875 |
||
Compression ratio |
10:1 |
||
MAX power (HP-EEC / kW-EEC) |
85 / 63 |
80 / 59 |
|
at rpm |
5500 |
5500 |
|
MAX torque (kgm-EEC / Nm-EEC) |
14.8 / 145 |
14.3 / 140 |
|
at rpm |
1900 |
2500 |
|
Timing system (control) |
4 valves per cylinder, MultiAir system (Chain) |
||
Supply system |
Electronic injection, turbocharger |
||
Ignition |
Controlled |
||
TRANSMISSION | |||
Drive |
Front |
||
Clutch (control) |
Hydraulic |
||
Transmission: 1st |
4.100 |
||
2nd |
2.158 |
||
3rd |
1.345 |
||
4th |
0.974 |
||
5th |
0.766 |
||
Reverse |
3.818 |
||
Final reduction ratio |
4.071 |
||
STEERING | |||
Type |
Rack and pinion, electric servo control with City function |
||
Turning circle (m) |
10.0 |
||
BRAKES | |||
Front (mm) |
Self-ventilating disc 257 × 22 |
||
Rear (mm) |
Drum 203 |
||
SUSPENSION | |||
Front |
Independent, MacPherson type with lower transversal wishbones secured to an auxiliary crossmember and anti-roll bar |
||
Rear |
Interconnected wheels through torsion beam |
||
DIMENSIONS | |||
Wheelbase (mm) |
2390 |
||
Front / rear track (mm) |
1414 / 1408 |
||
Length / Width / Height (mm) |
3842 / 1676 / 1554 |
||
VDA luggage compartment capacity (dm3) |
202 |
||
WHEELS | |||
Tyres |
185/55 R15 82H – 195/45 R16 84H |
||
ELECTRICAL SYSTEM (12 V) | |||
Battery capacity (Ah) |
50 |
||
Alternator: max current (A) |
105 (with heating) |
||
120 (with air conditioning) |
|||
WEIGHTS – CAPACITIES | |||
DIN kerb weight (kg) |
1090 |
||
Fuel tank capacity (litres) |
Petrol: 40 Methane: 72 (12 kg) – rear cylinders 50 + central 22 |
||
Payload including driver (kg) |
450 |
||
PERFORMANCE | |||
Top speed (km/h) |
169 |
167 |
|
Acceleration 0 – 100 km/h (seconds) |
13.1 |
13.1 |
|
FUEL CONSUMPTION – EMISSIONS | |||
(According to directive 1999/100 EC) | |||
Urban / extra-urban / combined |
5.8 / 3.9 / 4.6 (litres/100 km) |
6.1 / 4.0 / 4.8 (m3/100km) 4.0 / 2.6 / 3.1 (kg/100 km) |
|
CO2 (g/km) |
107 |
86 |
|
Emission Standard |
Euro 5b |
||
[/learn_more]