Lancia Ypsilon Ecochic Bi Fuel

Σχετικά άρθρα

lancia

H Lancia έβγαλε την Ecochic Bi Fuel έκδοση της Ypsilon. Μηχανικά φορά τον 900άρι TwinAir Ecochic κινητήρα διπλού καυσίμου (μεθανίου – βενζίνης). Έχει μέση κατανάλωση 3.1kg/100km και εκπέμπει 86 γρ/χλμ CO2. Η συνολική αυτονομία χρησιμοποιώντας και τα δύο ρεζερβουάρ, μεθανίου και βενζίνης, είναι μεγαλύτερη από 1.300 χλμ.

Καταναλώνοντας μεθάνιο ο κινητήρας, πέραν της οικονομίας καυσίμου είναι πολύ οικολογικός. Σε σχέση με έναν αντίστοιχο πετρελαιοκινητήρα, δεν εκλύει μικροσωματίδια, και οι εκπομπές οξειδίων αζώτου είναι περίπου 90% χαμηλότερες· συγκριτικά με έναν κινητήρα βενζίνης παράγει 75% λιγότερους άκαυτους υδρογονάνθρακες, 50% χαμηλότερες εκπομπές οξειδίων αζώτου και 23% χαμηλότερες εκπομπές CO2.

Συγκρινόμενος με τον συμβατικό κινητήρα βενζίνης, ο 0.9 Twinair διπλού καυσίμου χρησιμοποιεί διαφοροποιημένα εξαρτήματα στο  σύστημα τροφοδοσίας όπως η πολλαπλή εισαγωγής αέρα του κινητήρα, οι εγχυτήρες καυσίμου, το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, η έδραση βαλβίδων με συγκεκριμένη γεωμετρία και χρήση υλικών αυξημένης αντοχής.

Τα δύο συστήματα καυσίμου λειτουργούν ανεξάρτητα, ενώ σε κανονικές συνθήκες ο κινητήρας εκκινεί με την χρήση βενζίνης και στη συνέχεια λειτουργεί με καύση μεθανίου. Η εναλλαγή αυτή γίνεται αυτόματα και άμεσα. Ο κινητήρας γυρίζει αυτόματα στη χρήση βενζίνης μόνο όταν εξαντλείται το μεθάνιο, ενώ πάντα  υπάρχει δυνατότητα αλλαγής χειροκίνητα μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό. Η αποθήκευση μεθανίου γίνεται σε δύο δεξαμενές χωρητικότητας 12 kg που αντιστοιχούν σε 72 λίτρα υπό πίεση 200 bar και είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου (ο χώρος αποσκευών δεν επηρεάζεται). Η νέα έκδοση του Lancia Ypsilon 0.9 Twinair Ecochic είναι διαθέσιμη σε δύο επίπεδα εξοπλισμού Silver & Gold ενώ δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη στην Ελλάδα.

[Πηγή: Lancia]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

Νέο Ypsilon Ecochic Bi Fuel

H οικολογική γκάμα του πεντάθυρου Lancia Ypsilon εμπλουτίζεται περαιτέρω με τη νέα έκδοση 0.9 TwinAir Ecochic διπλού καυσίμου (μεθανίου – βενζίνης).  Ξεκινώντας την εμπορική του πορεία στις 19 Ιανουαρίου στην Ιταλική αγορά, το νέο Ypsilon συνδυάζει τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη της χρήσης του μεθανίου με την δύναμη και την οδηγική ευχαρίστηση του υπερτροφοδοτούμενου μικρού κινητήρα σε ένα μοντέλο.

Πρόκειται για μια έξυπνη λύση η οποία προστίθεται στις ήδη υπάρχουσες οικολογικές εκδόσεις CNG/βενζίνης και LPG/βενζίνης, συμβάλλοντας περαιτέρω στην επιτυχία του μοντέλου το οποίο έχει σημειώσει περίπου 60.000 ταξινομήσεις από την ημερομηνία λανσαρίσματός του. Ο νέος κινητήρας εκπέμπει μόνο 86g/km CO2 με μεικτή κατανάλωση μόλις 3.1kg/100km όταν λειτουργεί με μεθάνιο ενώ χρειάζονται λιγότερα από 12 ευρώ  για το γέμισμα ενός ρεζερβουάρ μεθανίου (τιμή Ιταλίας). Η συνολική αυτονομία χρησιμοποιώντας και τα δύο ρεζερβουάρ, μεθανίου και βενζίνης, είναι μεγαλύτερη από 1.300  Km (υπολογίζοντας την κατανάλωση σε κύκλο εκτός πόλης).

Καταναλώνοντας μεθάνιο ο κινητήρας, πέραν της οικονομίας καυσίμου είναι πολύ οικολογικός. Σε σχέση με έναν αντίστοιχο πετρελαιοκινητήρα, δεν εκλύει μικροσωματίδια, και οι εκπομπές οξειδίων αζώτου είναι περίπου 90% χαμηλότερες· συγκριτικά με έναν κινητήρα βενζίνης παράγει 75% λιγότερους άκαυτους υδρογονάνθρακες, 50% χαμηλότερες εκπομπές οξειδίων αζώτου και 23% χαμηλότερες εκπομπές CO2.

Συγκρινόμενος με τον συμβατικό κινητήρα βενζίνης, ο 0.9 Twinair διπλού καυσίμου χρησιμοποιεί διαφοροποιημένα εξαρτήματα στο  σύστημα τροφοδοσίας όπως η πολλαπλή εισαγωγής αέρα του κινητήρα, οι εγχυτήρες καυσίμου, το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, η έδραση βαλβίδων με συγκεκριμένη γεωμετρία και χρήση υλικών αυξημένης αντοχής.

Τα δύο συστήματα καυσίμου λειτουργούν ανεξάρτητα, ενώ σε κανονικές συνθήκες ο κινητήρας εκκινεί με την χρήση βενζίνης και στη συνέχεια λειτουργεί με καύση μεθανίου. Η εναλλαγή αυτή γίνεται αυτόματα και άμεσα. Ο κινητήρας γυρίζει αυτόματα στη χρήση βενζίνης μόνο όταν εξαντλείται το μεθάνιο, ενώ πάντα  υπάρχει δυνατότητα αλλαγής χειροκίνητα μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό. Η αποθήκευση μεθανίου γίνεται σε δύο δεξαμενές χωρητικότητας 12 kg που αντιστοιχούν σε 72 λίτρα υπό πίεση 200 bar και είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου (ο χώρος αποσκευών δεν επηρεάζεται). Η νέα έκδοση του Lancia Ypsilon 0.9 Twinair Ecochic είναι διαθέσιμη σε δύο επίπεδα εξοπλισμού Silver & Gold ενώ δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη στην Ελλάδα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

80 HP 0.9 TwinAir Bi-Fuel

Petrol

Methane (CNG)

ENGINE
no. of cylinders, arrangement

2, in line

Bore × stroke (mm)

80.5 × 86

Displacement (cm3)

875

Compression ratio

10:1

MAX power (HP-EEC / kW-EEC)

85 / 63

80 / 59

at rpm

5500

5500

MAX torque (kgm-EEC / Nm-EEC)

14.8 / 145

14.3 / 140

at rpm

1900

2500

Timing system (control)

4 valves per cylinder, MultiAir system (Chain)

Supply system

Electronic injection, turbocharger

Ignition

Controlled

TRANSMISSION
Drive

Front

Clutch (control)

Hydraulic

Transmission: 1st

4.100

2nd

2.158

3rd

1.345

4th

0.974

5th

0.766

 
Reverse

3.818

Final reduction ratio

4.071

STEERING
Type

Rack and pinion, electric servo control with City function

Turning circle (m)

10.0

BRAKES
Front (mm)

Self-ventilating disc 257 × 22

Rear (mm)

Drum 203

SUSPENSION
Front

Independent, MacPherson type with lower transversal wishbones secured to an auxiliary crossmember and anti-roll bar

Rear

Interconnected wheels through torsion beam

DIMENSIONS
Wheelbase (mm)

2390

Front / rear track (mm)

1414 / 1408

Length / Width / Height (mm)

3842 / 1676 / 1554

VDA luggage compartment capacity (dm3)

202

WHEELS
Tyres

185/55 R15 82H – 195/45 R16 84H

ELECTRICAL SYSTEM (12 V)
Battery capacity (Ah)

50

Alternator: max current (A)

105 (with heating)

120 (with air conditioning)

WEIGHTS – CAPACITIES
 
DIN kerb weight (kg)

1090

Fuel tank capacity (litres)

Petrol: 40

Methane: 72 (12 kg) – rear cylinders 50 + central 22

Payload including driver (kg)

450

PERFORMANCE
Top speed (km/h)

169

167

Acceleration 0 – 100 km/h (seconds)

13.1

13.1

FUEL CONSUMPTION – EMISSIONS
(According to directive 1999/100 EC)
Urban / extra-urban / combined

5.8 / 3.9 / 4.6 (litres/100 km)

6.1 / 4.0 / 4.8 (m3/100km)

4.0 / 2.6 / 3.1 (kg/100 km)

CO2 (g/km)

107

86

Emission Standard

Euro 5b

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Lancia Ypsilon HF με 240 άλογα

Η Lancia αποκάλυψε το HF λογότυπο που θα φέρουν όλες οι γρήγορες εκδόσεις των μοντέλων της. Το πρώτο μοντέλο που θα το φέρει θα...

Μάθε τα πάντα για τη νέα Lancia Ypsilon

Μετά την προεπισκόπηση στις αρχές του μήνα, η Lancia αποκάλυψε σήμερα με κάθε επισημότητα τη νέα -τέταρτη- γενιά της Ypsilon, όντας το πρώτο αμιγώς...

Η Lancia αποκάλυψε τη νέα Ypsilon

Μετά από αρκετό teasing και διαρροές, η πολυαναμενόμενη αναγέννηση της παραμελημένης Lancia επιτέλους ξεκίνησε, παρουσιάζοντας σήμερα το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της....