RB9 Vs C32

Οι “αντιγραφές” στη Formula 1 είναι κάτι συνηθισμένο, όμως αυτές συμβαίνουν όταν οι τεχνικοί μιας ομάδας βλέπουν κάποια νέα ιδέα ή κάποια νέα σχεδίαση σε κάτι, και, αν θεωρήσουν ότι αυτό μπορεί να προσθέσει απόδοση και στο δικό τους μονοθέσιο, ξεκινούν να το σχεδιάζουν με τον δικό τους τρόπο.

Τι γίνεται, όμως, όταν βλέπουμε παρόμοια κομμάτια σε μονοθέσια που είδαν σχεδόν ταυτόχρονα τα φώτα της δημοσιότητας; Το Auto Motor und Sport θεωρεί πως τα sidepods και το ρύγχος των Red Bull RB9 και Sauber C32 παρουσιάζουν αρκετές ομοιότητες, όμως πώς γίνεται αυτό, αφού τα μονοθέσια παρουσιάστηκαν με μόλις μία ημέρα διαφορά, κάτι που σημαίνει πως δεν μπορεί να υπάρχει αντιγραφή· “κατασκοπεία”, όμως;

Η RB8, δηλαδή του μονοθέσιο του 2012, είχε, κατά τη διάρκεια της περσινής σεζόν, εξατμίσεις ίδιες με την C31. Φέτος, το ρύγχος των δύο μονοθεσίων έχει ομοιότητες, με τον Adrian Newey να δηλώνει ότι το “σκαλοπάτι” είναι κάτι μεταξύ των περσινών και φετινών κανονισμών.

Επιπλέον, τα sidepods της RB9 έχουν μικρότερο μέγεθος απ’ αυτά της RB8, κάτι που συμβαίνει και με την Sauber, μόνο που στην περίπτωση της C32, η διαφορά σε σχέση με πέρυσι είναι μεγαλύτερη, καθώς το μέγεθος είναι πολύ μικρότερο.

Προς το παρόν, τα πολύ μικρά sidepods της C32 είναι η μεγαλύτερη “καινοτομία” για τη φετινή σεζόν, διότι αυτό μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην αεροδυναμική συμπεριφορά του μονοθεσίου, λόγω των μεγαλύτερων ποσοτήτων αέρα που φτάνουν στο πίσω μέρος, το οποίο, όπως όλοι γνωρίζουμε είναι πολύ σημαντικό στην αεροδυναμική απόδοση ενός μονοθεσίου.

[Πηγή: Auto Motor und Sport]