TEST F1/2013

Άλλη μια μέρα, άλλος ένας διαφορετικός οδηγός που ανεβαίνει στην κορυφή του πίνακα με τους καλύτερους χρόνους, αν και αυτό, όπως έχουμε επισημάνει πολλές φορές, δε θα πρέπει ν’ αποτελεί το βασικό κριτήριο για την ανταγωνιστικότητα των μονοθεσίων. Τα μονοθέσια θα έχουν τροποποιήσεις, οι ομάδες θα τα έχουν κατανοήσει καλύτερα, ενώ δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τα φορτία καυσίμου και το πόσο πιέζει ένας οδηγός όταν σημειώνει τον ταχύτερό του γύρο.


Στην τρίτη μέρα στις δοκιμές στη Βαρκελώνη, ο Fernando Alonso ήταν αυτός που ήταν ο ταχύτερος Ο οδηγός της Ferrari βγήκε με τα μαλακά ελαστικά πριν από τη διακοπή για το μεσημεριανό διάλειμμα, κι έσπασε το φράγμα τού 1:22, κάτι που έκανε μόνο αυτός σήμερα. Ο Ισπανός έκανε 97 γύρους στην τελευταία του παρουσία στο δεύτερο χειμερινό τεστ, ενώ επικεντρώθηκε σε stint μικρής διάρκειας το πρωί και μέσης διάρκειας το απόγευμα. Το ιταλικό μονοθέσιο είχε αεροδυναμικούς αισθητήρες, και μια νέα εμπρός πτέρυγα, με τη Scuderia να επικεντρώνεται στην κατανόηση των μαλακών ελαστικών στους πρωινούς γύρους. Αύριο, επιστρέφει στο cockpit, για την τελευταία ημέρα τού δεύτερου τεστ.

Στη δεύτερη θέση, ο Nico Hulkenberg, με τη Sauber C32. Το 1:22.160 ήρθε πριν από το μεσημεριανό διάλειμμα, σ’ ένα stint 1 μόλις χρονομετρημένου γύρου, ενώ είχε τα μαλακά ελαστικά. Ολοκλήρωσε 91 γύρους, κάνοντας stints μικρής διάρκειας το πρωί, αφήνοντας τα stints μέσης διάρκειας για το απόγευμα, όπου έτρεχε με πολύ βαρύ φορτίο καυσίμου, σύμφωνα με τους χρόνους του.

Πίσω από τον Γερμανό, ο Romain Grosjean, που σήμερα ήταν ο πιο δραστήριο οδηγός, κάνοντας 119 γύρους, χωρίς ν’ αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα με την E21. Ο καλύτερος χρόνος του ήρθε πριν από το μεσημέρι, στην αρχή ενός stint 2 χρονομετρημένων γύρων. Μετά από το διάλειμμα, ο Γάλλος έμεινες για σχεδόν 2 ώρες μέσα στο μονοθέσιό του, κάνοντας μια ολόκληρη προσομοίωση αγώνα, 66 γύρων, όσο, δηλαδή διαρκεί και ο αγώνας στη Βαρκελώνη, κάνοντας δύο αλλαγές ελαστικών από τη στιγμή που ξεκίνησε την προσομοίωση.

Η Mercedes δεν έφυγε από την τέταρτη θέση, με τον Nico Rosberg να κάνει 108 γύρους, δίχως ν’ αντιμετωπίσει πρόβλημα με την W04. Ο ταχύτερος χρόνος λίγο μετά από τη διακοπή, στην αρχή ενός stint 5 χρονομετρημένων γύρων, με τη μέση γόμα. Stints μικρής διάρκειας το πρωί για τον Γερμανό, με τα μεγαλύτερα να έρχονται το απόγευμα. Οι αισθητήρες και η μπογιά για αεροδυναμικούς ελέγχους βρισκόταν πάνω στο γερμανικό μονοθέσιο, ώστε οι μηχανικοί της Mercedes να επαληθεύσουν ή να κατανοήσουν καλύτερα τη ροή του αέρα στα σημεία που θέλουν.

Στην 5η και 6η θέση βρέθηκε η Williams, με τους Pastor Maldonado και Valterri Bottas, οι οποίοι μοιράστηκαν την FW35. Η Williams πήρε δεδομένα από 145 γύρους συνολικά, περισσότερα από κάθε άλλη ομάδα σήμερα. Ο Maldonado ξεκίνησε την ημέρα, κάνοντας 78 γύρους με μία καθαρή προσομοίωση αγώνα 66 γύρων, ενώ και ο Bottas έκανε προσομοίωση αγώνα. Οι δύο καλύτεροι χρόνοι ήρθε σε προσομοιώσεις κατατακτήριων, πριν από τα πολύ μεγάλα stints.

Στην 7η θέση βρέθηκε σήμερα η McLaren με τον Jenson Button. Οι Βρετανοί δεν ενδιαφέρθηκαν για τους χρόνους σήμερα. Stints κυρίως μικρής διάρκειας για τον Button, με τον ταχύτερο γύρο να γράφεται σ’ ένα stint 1 μόλις γύρου, πριν από την μεσημεριανή διακοπή. Τα μεγαλύτερα stints ήρθαν το απόγευμα, με πολύ βαρύ φορτίο καυσίμου.

Ο Adrian Sutil επέτρεψε στη Formula 1 έπειτα από το 2011, κι έφερε τη Force India στην 8η θέση του πίνακα των χρόνων. Ο χρόνος του ήρθε στην αρχή ενός stint 3 μόλις χρονομετρημένων γύρων, πριν από το διάλειμμα, και είναι 1 δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Alonso, κι ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορος από τον χθεσινό χρόνο τού Paul Di Resta.

Ακόμα πιο χαμηλά, στην 9η θέση, βρέθηκε ο Mark Webber, ο οποίος έκανε 108 γύρους, χωρίς να δείξει το παραμικρό ενδιαφέρον για τους χρόνους. Όπως όλοι, έτσι και ο Αυστραλός, άφησε την προσομοίωση αγώνα για το απόγευμα, καθώς το πρωί δοκίμαζε διάφορες ρυθμίσεις στην RB9. Ο οδηγός της Red Bull θα συνεχίσει και αύριο το πρόγραμμά του, αφού θα είναι αυτός που θα ολοκληρώσει το δεύτερο τεστ για την αυστριακή ομάδα.

Στις 3 τελευταίες θέσεις ολοκλήρωσαν την ημέρα οι Jean-Eric Verge, με Toro Rosso, Max Chilton, με Marussia και Giedo van der Garde, με την Cateham.

Οι καλύτεροι χρόνοι από την τρίτη μέρα δοκιμών στη Βαρκελώνη, στη συνέχεια:

 Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 Fernando Alonso Ferrari 1:21.875 97
2 Nico Hulkenberg Sauber 1:22.160 +0.285 91
3 Romain Grosjean Lotus 1:22.188 +0.313 119
4 Nico Rosberg Mercedes 1:22.611 +0.736 108
5 Pastor Maldonado Williams 1:22.675 +0.800 79
6 Valterri Bottas Williams 1:22.826 +0.951 68
7 Jenson Button McLaren 1:22.840 +0.965 71
8 Adrian Sutil Force India 1:22.877 +1.002 78
9 Mark Webber Red Bull 1:23.024 +1.149 108
10 Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:23.366 +1.491 106
11 Max Chilton Marussia 1:25.690 +3.815 58
12 Giedo van der Garde Caterham 1:26.177 +4.302 93

[Photo Copyright: FOTO STUDIO COLOMBO/Scuderia Ferrari]