McLaren TAG 320

Στις δοκιμές που διεξάγονται αυτές της μέρες στη Βαρκελώνη, η φθορά των ελαστικών αποτελεί ένα μεγάλο πρόβλημα για τις ομάδες. Τα ελαστικά φθείρονται εύκολα, με αποτέλεσμα να χάνουν γρήγορα την απόδοσή τους και να υπάρχουν πολλά παράπονα από τις ομάδες και τους οδηγούς, αφού δεν μπορούν ν’ ακολουθήσουν το πρόγραμμα που έχουν σχεδιάσει για την κάθε μέρα. Κάποιοι λένε ότι στην Αυστραλία θα δούμε υπερβολικά πολλά pit stops, αλλά μέχρι τότε, οι ομάδες μπορούν να μειώσουν τη φθορά των ελαστικών, μέσα από ρυθμίσεις στα μονοθέσιά τους και νέες αναβαθμίσεις, ενώ και οι συνθήκες στο Albert Park θα είναι διαφορετικές.

Αυτό, όμως, δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα για τις ομάδες. Σύμφωνα με το Auto Motor und Sport, οι ομάδες έχουν πάρα πολλά παράπονα από τη νέα ECU που δοκιμάζεται στη Βαρκελώνη. Από το 2008, υπάρχει κοινή Electronic Control Unit σε όλα τα μονοθέσια, η οποία κατασκευάζεται από τη McLaren Electronic System (MES). Η ECU είναι ο “εγκέφαλος” ενός μονοθεσίου, αφού ελέγχει τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων, το διαφορικό, το γκάζι, το συμπλέκτη, το KERS και το DRS. Ταυτόχρονα, παίρνει δεδομένα από 1020 αισθητήρες που βρίσκονται σε όλο το μονοθέσιο και τα δίνει στις ομάδες, οι μηχανικοί των οποία προσπαθούν να τ’ αξιοποιήσουν όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται.

Για να επιστρέψω στο θέμα μας, η νέα ECU που δοκιμάζεται στη Βαρκελώνη είναι η αιτία για πολλά προβλήματα των ομάδων και θα χρησιμοποιηθεί από το 2014, όταν και θα γίνει η μετάβαση στους turbo V6 κινητήρες. Ωστόσο, τα προβλήματα έχουν αναστατώσει τις ομάδες, με το γερμανικό περιοδικό ν’ αναφέρει ότι δεν υπήρχε επικοινωνία των μηχανικών με το μονοθέσιο.

Εκπρόσωπος της FIA δήλωσε πως τα προβλήματα δε θα υπάρχουν σ’ έναν χρόνο, αλλά οι ομάδες νοιάζονται για τα προβλήματα που υπάρχουν στην παρούσα φάση, αφού η επικοινωνία με τα μονοθέσιά και τα δεδομένα που παίρνουν απ’ αυτά είναι καθοριστικής σημασίας για τη βελτίωση τους. Τα δεδομένα που δίνει η νέα ECU δεν είναι σε πραγματικό χρόνο και μια εύκολη λύση είναι να επαναφέρουν την ECU του 2012.

Προφανώς, η McLaren γνωρίζει το πρόβλημα κι εργάζεται πάνω στη λύση του, για να έχει τη νέα ECU πανέτοιμη για το 2014, όπου κανένας δε θέλει να έχει το παραμικρό πρόβλημα με το μονοθέσιό του.

[Πηγή: Auto Motor und Sport]