2013 Malaysian Grand Prix - Saturday

Κάτι που έχει διχάσει τις ομάδες φέτος είναι τα ελαστικά της Pirelli, τα οποία είναι πιο μαλακά απ’ ό,τι πέρυσι, με αποτέλεσμα να φθείρονται πιο εύκολα, κάτι που δεν αρέσει σε κάποιες ομάδες, μεταξύ των οποίων είναι η Red Bull και η Mercedes, παρόλο που τερμάτισαν στις 4 πρώτες θέσεις στη Μαλαισία, ενώ ζητούν αλλαγές στα ελαστικά. Ωστόσο, υπάρχουν ομάδες που δε θέλουν ν’ αλλάξουν τα ελαστικά, και αυτές είναι οι Lotus και Ferrari, με την Pirelli να λέει πως θα επανεξετάσει τα ελαστικά μετά από το Μπαχρέιν.

Ο Τεχνικός Διευθυντής της Lotus, James Allison, ο οποίος έχει σχεδιάσει μαζί με την ομάδα του πολύ καλά την E21 γύρω από τα φετινά ελαστικά, είναι υπέρ των ελαστικών αυτών, καθώς κάνουν τους αγώνες πιο διασκεδαστικούς και δεν έχει πρόβλημα με την υψηλή φθορά.

Δεν συμφωνώ πραγματικά με την κριτική που ασκείται: είναι απλά ένα βήμα πιο μαλακά σε σχέση με πέρυσι, και η νέα κατασκευή κάνει πιο δύσκολο να πατήσει η εσωτερική γωνία του ελαστικού μέσα στη στροφή. Με άλλα λόγια, το διαθέσιμο ελαστικό μειώνεται, καθώς είναι πολύ δύσκολο να πατά όλο το ελαστικό στο οδόστρωμα.

Κάποιες ομάδες θέλουν να γυρίσουμε πίσω στα περσινά ελαστικά, αλλά οι ομάδες πάντα πιέζουν για το συμφέρον τους. Νοιώθουμε ότι τα φετινά ελαστικά κάνουν πιο διασκεδαστικούς τους αγώνες, αλλά τότε θα λέγαμε ότι το μονοθέσιό μας είναι καλύτερο όταν τα ελαστικά είναι πιο μαλακά.

Παράλληλα, ο Allison παραδέχεται ότι το μονοθέσιό τους δεν είναι πολύ ανταγωνιστικό στη βροχή, καθώς δυσκολεύεται να φέρει τα ελαστικά σε σωστή θερμοκρασία λειτουργίας.

Πρέπει να είμαι απολύτως ειλικρινής και να πω ότι ο υγρός καιρός δεν είναι το φόρτε μας. Δυσκολευόμαστε να κάνουμε τα ενδιάμεσα ελαστικά να έρθουν στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, και η τωρινή πίσω πτέρυγα, ενώ είναι σταθερή αεροδυναμικά σε υγρές συνθήκες, δεν παράγει την κάθετη δύναμη που απαιτείται σε μια βρεγμένη πίστα. Δυστυχώς, θα πρέπει να δουλέψουμε σκληρά μέχρι να έχουμε μια νέα πίσω αεροτομή που να παράγει μεγαλύτερα ποσά κάθετης δύναμης.

[Πηγή: Lotus F1 Team | Photo Copyright: Steven Tee/Lotus F1 Team]