Red Bull RB9

Κάποιες από τις αεροδυναμικές λύσεις που βλέπουμε στα μονοθέσια της Red Bull εδώ και μερικά χρόνια γίνονται αντικείμενο ενδελεχούς μελέτης και αντιγραφής από τους σχεδιαστές άλλων κορυφαίων ομάδων, σε μια προσπάθεια να κάνουν τα μονοθέσιά τους ακόμα πιο αποδοτικά. Ωστόσο, και η αυστριακή ομάδα “αναγκάστηκε” να μπει στον πειρασμό της αντιγραφής, με τα νέα brake ducts που δοκιμάζει στο Μπαχρέιν, τα οποία είδαμε στην FW35 τής Williams.

Φυσικά, θα πρέπει να πούμε ότι πρώτη την ιδέα ενός τέτοιου συστήματος υπήρξε για πρώτη φορά από την RBR, πέρυσι, στην RB8, αλλά η FIA θεώρησε ότι λειτουργεί για κινούμενο αεροδυναμικό βοήθημα, αφού βελτιώνει τη ροή του αέρα γύρω από τα ελαστικά και προς τα sidepods, αλλά δεν είναι σταθερό, όπως επιβάλουν οι κανονισμοί.

Η σχεδιαστές της Williams κατάφεραν να το κάνουν σταθερό, με αποτέλεσμα να είναι εντός των κανονισμών, κάτι που έκανε και η Red Bull. Σύμφωνα με το Auto Motor und Sport, όμως, η λύση αυτή δεν είναι σίγουρο για το αν προσφέρει βελτίωση ή αν δημιουργεί επιπλέον προβλήματα, τουλάχιστον όσον αφορά τη Williams. Μένει να δούμε αν οι τεχνικοί της αυστριακής ομάδας είναι ικανοποιημένοι από το σύστημα αυτό ή αν δεν το χρησιμοποιήσουν σε άλλο Grand Prix.

[Πηγή: Auto Motor und Sport | Photo Copyright: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Racing]