F1 Grand Prix of Monaco - Practice

Πολλά και ενδιαφέροντα προέκυψαν μετά το τέλος του Κυριακάτικου αγώνα στο Πριγκιπάτο του Μονακό, με το φλέγον θέμα να συνεχίζει να είναι αυτό του μυστικού τεστ της Mercedes με την Pirelli. Οι αγωνοδίκες του grand prix, τόνισαν πως η σωστότερη λύση είναι να επιληφθεί της κατάστασης η FIA και η τελευταία, με γραπτή δήλωση που εκδόθηκε στα μέσα ενημέρωσης μετά την απόφαση των αγωνοδικών, ανακοίνωσε ότι έχει απαντήσει θετικά σε μία αρχική έρευνα από την Pirelli. Ως γνωστόν, οι Red Bull, Ferrari και Lotus ηγήθηκαν της διαμαρτυρίας προς την FIA με τον Christian Horner, αγωνιστικό διευθυντή της Red Bull, να δηλώνει:

Σε ό, τι αφορά τους κανονισμούς είναι μαύρο και άσπρο. Είναι πολύ σαφείς σχετικά με το τι μπορεί να κάνει και τι δεν μπορεί να κάνει κάποιος. Μπορώ να καταλάβω γιατί η Pirelli θέλει να κάνει δοκιμές και μπορώ να καταλάβω γιατί η FIA μπορεί να είναι υπέρ αυτού, αλλά υπάρχει μια διαδικασία που δεν έχει ακολουθηθεί, διότι θεωρητικά δεν έχει γίνει καμία αλλαγή στους κανονισμούς. Η συναίνεση όλων των ομάδων θα έπρεπε να είχε ζητηθεί, κάτι που δεν έγινε, ώστε μια ομάδα να διεξάγει δοκιμές ελαστικών με φετινό αυτοκίνητο, με τους δυο επίσημους οδηγούς της, σε πίστα που βρίσκεται στο φετινό πρόγραμμα και με ελαστικά που θα χρησιμοποιηθούν σε επόμενο grand prix.

Ο Stefano Domenicali υπογράμμισε πως η Ferrari είναι υπέρ των δοκιμών εντός της χρονιάς και αν κάποιο παραθυράκι στους κανονισμούς έδωσε την ευκαιρία στη Mercedes να κάνει δοκιμές, το ίδιο θα πράξει και η Ιταλική εταιρεία.Συγκεκριμένα δήλωσε:

Καταθέσαμε διαμαρτυρία, διότι είναι ο μόνος τρόπος για να κατανοήσουμε τη διευκρίνιση σχετικά με έναν κανονισμό όπου είμαστε σε αμφιβολία. Για εμάς, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι μονοθέσιο του 2013, όπως και τα μονοθέσια των προηγούμενων δύο ετών, δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν κατα τη διάρκεια της σεζόν. Εμείς, απλά θέλουμε να ξέρουμε αν αυτό που έκανε η Mercedes είναι δυνατόν να γίνει. Αν είναι, θα είμαστε οι πρώτοι που θα σηκώσουμε τα χέρια μας και θα κάνουμε το ίδιο, διότι η Ferrari πάντα πιέζει ώστε να γίνονται δοκιμές μέσα στην αγωνιστική σεζόν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θέλουμε να καταλάβουμε την κατάσταση. Αν η απόφαση είναι αντίθετη από ό,τι πιστεύουμε ότι είναι η σωστή ερμηνεία, τότε θα πρέπει να αντιδράσουμε άμεσα και να ζητήσουμε να γίνουν έξτρα δοκιμές (και για εμάς).

Εκτός από σκάνδαλα, είχαμε και πολλά ατυχήματα στον τελευταίο αγώνα. Ο Max Chilton ζήτησε συγγνώμη από τον Pastor Maldonado μετά το τέλος του αγώνα, για το πολύ σοβαρό ατύχημα που είχαν και το οποίο οδήγησε σε προσωρινή διακοπή του αγώνα και σε επιβολή ποινής διέλευσης από τα πιτ στον Βρετανό. Ο Romain Grosjean έδειξε να έχει διαφορετική άποψη, απ’ότι οι αγωνοδίκες, για το συμβάν που κατέστρεψε τον αγώνα του αλλά και του Ricciardo. Του επιβλήθηκε ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα, στον Καναδά, με τον Γάλλο να δίνει την δική του οπτική μέσα από δηλώσεις:

Ο Daniel φαινόταν να δυσκολεύεται πολύ με τα πίσω ελαστικά και ήταν εμφανές πως είχε πρόβλημα με το graining. Tον ακολουθούσα για σχεδόν 61 γύρους, αλλά αιφνιδιάστηκα όταν φρέναρε νωρίς και στο μέσο της πίστας και δεν υπήρχε μέρος για εμένα ώστε να αποφύγω το ατύχημα. Είναι ένα απογοητευτικό τέλος στο Σαββατοκύριακο, αλλά η πραγματική ζημιά έγινε στις κατατακτήριες, όταν δεν πέρασα στο Q3. Ήταν ο Daniel πάλι που με έκλεισε (το Σάββατο), αλλά σίγουρα δεν ήταν η πρόθεσή μου να τελειώσω τον αγώνα μου στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου του!

Σε ό,τι αφορά το ατύχημα του Massa την Κυριακή, δεν οφείλονταν σε οδηγικό λάθος τα αίτια της εγκατάλειψής του. Η τηλεμετρία και η εξέταση των εξαρτημάτων από τους μηχανικούς της Ferrari, έδειξαν πως έσπασε ένα στοιχείο της μπροστά αριστερά ανάρτησης, το οποίο τον οδήγησε στις μπαριέρες. Τα καλά νέα είναι πως έχει ήδη πάρει εξιτήριο από το νοσοκομείο. Ο Βραζιλιάνος υποφέρει από πόνο στον αυχένα, αλλά κατά τα άλλα είναι καλά στην υγεία του.

ferr-koba-fior-2013-1-886x589

Κλείνοντας, να αναφέρω πως ο Kamui Kobayashi κάθισε ξανά πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου F1! Ο συμπαθής σε πολλούς Ιάπωνας, είχε την ευκαιρία να οδηγήσει την Ferrari F10, σε δοκιμή που έγινε στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την εκδήλωση Moscow City Racing που θα πραγματοποιηθεί στη Ρωσία, στις 21 Ιουλίου. Ο Kamui εντάχθηκε στο δυναμικό της Ferrari τον Μάρτιο και είναι οδηγός της εργοστασιακής ομάδας GT, που έχει ως στόχο τον τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC).

Ανακοίνωση FIA

The FIA statement

“At the beginning of May, the FIA was asked by Pirelli if it was possible for it to carry out some tyre development testing with a team, using a current car. Within the contract Pirelli has with the FIA as single supplier, there is provision for them to carry out up to 1000km of testing with any team – provided every team is offered the opportunity to do so.

“Pirelli and Mercedes-AMG were advised by the FIA that such a development test could be possible if carried out by Pirelli, as opposed to the team that would provide the car and driver, and that such tests would be conditional upon every team being given the same opportunity to test in order to ensure full sporting equity.

“Following this communication, the FIA received no further information about a possible test from Pirelli or from Mercedes-AMG. Furthermore, the FIA received no confirmation that all teams had been given an opportunity to take part in this test.

“In addition, with regard to the application of the sport’s rules, including principles of sporting equity, it should be remembered that the International Sporting Code provides that on the basis of a report of the stewards of the meeting, or on its own initiative, the prosecuting body of the FIA may bring a matter before the International Tribunal.

“The Tribunal may decide to inflict penalties that would supercede any penalty the stewards of the meeting may have issued. Such procedure would be followed in pursuance of the FIA Judicial and Disciplinary Rules.”