Μεγάλη πτώση της κυκλοφορίας την τελευταία τριετία στους εθνικούς οδικούς άξονες

Σχετικά άρθρα

ethniki odos

Σε ποσοστό της τάξης του 40% μειώθηκε η κίνηση στο σύνολο των εθνικών οδικών αξόνων της χώρας από το 2009 έως το Μάρτιο του 2013. Μάλιστα, τους μήνες που ακολούθησαν του διαγγέλματος στο Καστελόριζο της 23 Απριλίου 2010, η κυκλοφορία στις εθνικές οδούς μειώθηκε κατακόρυφα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για τους κυκλοφοριακούς φόρτους από το 2009 έως το πρώτο τρίμηνο του 2013.

Τη συγκεκριμένη περίοδο, στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, η μέση μηνιαία κυκλοφορία συρρικνώθηκε από περίπου 425.000 οχήματα (όλων των ειδών) σε περίπου 260.000 οχήματα, σύμφωνα με τα κυκλοφοριακά δεδομένα.

Τη δύσκολη διετία 2011-2012 και το διάστημα Ιανουάριος-Απρίλιος 2013, μεσοσταθμικά, τα αυτοκίνητα (Ι.Χ., φορτηγά, μοτοσυκλέτες) που πέρασαν, είτε με φέρι-μποτ είτε μέσω της Γέφυρας, από το Ρίο στο Αντίρριο διαμορφώθηκαν από 1.400.988 σε 1.057.552 το πρώτο τετράμηνο της φετινής χρονιάς.

Κατά το ίδιο διάστημα, τη Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» επέλεξαν περίπου 360 χιλιάδες λιγότεροι οδηγοί: τα 1.220.900 οχήματα το 2011 περιορίστηκαν σε 860.571 το τετράμηνο του φετινού έτους.

Ωστόσο, αυξήθηκε ελαφρά το μερίδιο αγοράς των φέρι-μποτ, τα οποία είχαν μεταφέρει μέχρι το τέλος του περασμένου Απριλίου 169.981 οχήματα από 180.088 το 2011.

Τη διετία 2012-2011, η μεγαλύτερη συρρίκνωση της κυκλοφορίας έρχεται από τα Ι.Χ. (-16,41%), με τα βαρέα οχήματα να ακολουθούν (-13,32%). Μικρή υπήρξε η πτώση της κίνησης των μοτοσυκλετών (-3,77%) και των λεωφορείων (-5,45%).

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, η κυκλοφορία στις εθνικές οδούς μειωνόταν σταθερά ύστερα από την ανακοίνωση νέων μέτρων. Από την περίοδο του πρώτου μνημονίου έως την επιβολή της πρώτης «γενιάς» σκληρών φόρων (Μάιος 2010-Μάιος 2011) από τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου «εξαφανίστηκαν» περισσότερα από 65.000 οχήματα.

Από την πρώτη «γενιά» σκληρών φόρων μέχρι το 2ο μνημόνιο (Μάιος 2011-Φεβρουάριος 2012), η Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης «έχασε» ακόμη 35 χιλιάδες οχήματα. Από το 2ο μνημόνιο μέχρι τις διπλές εκλογές του Ιουνίου 2012, από τη γέφυρα πέρασαν περίπου 15 χιλιάδες λιγότερα οχήματα.

Τα στοιχεία φανερώνουν διαρκή υποχώρηση της κυκλοφορίας, ενώ από τη φετινή άνοιξη παρουσιάζονται ορισμένες ενδείξεις σταθεροποίησης.

[Πηγή: Capital]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στα 360 kW ο ισχυρότερος ταχυφορτιστής στην Ελλάδα

Ο ΣΕΑ στον Κορινό, που βρίσκεται στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, διαθέτει πλέον τον ισχυρότερο DC ταχυφορτιστή στην Ελλάδα, ο οποίος ανήκει στο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών...

Ο ΣΕΑΑ προτείνει τη μείωση του ποσού της επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού ώστε να αυξηθούν οι δικαιούχοι

Με την κυβέρνηση να ετοιμάζει τον 3ο κύκλο του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά" που αφορά την επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων...

Οι τιμές των BYD Atto 3 και Seal στην Ελλάδα

Ανακοινώθηκαν οι τιμές των BYD Atto 3 και Seal στην Ελλάδα, με το πρώτο να ξεκινά από τις 37.990 ευρώ και το δεύτερο από...
Autoblog.gr