alexander rossi-caterham-silverstone test 2013

Η ομάδα της Caterham δεν έχει κάνει τα βήματα προόδου που ήλπιζε, ώστε να επιτύχει τον φετινό της στόχο και να μάχεται με τις Williams και Sauber για το μέσο του grid. Έτσι ο επικεφαλής της ομάδας, Cyril Abiteboul, αποφάσισε να προσαρμόσει στην CT03 εξαρτήματα τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στο μονοθέσιο του 2014.

Το νέο σύστημα στο οποίο αφιερώνει τον περισσότερο χρόνο της η ομάδα, είναι μηχανικό και έχει ως κύριο σκοπό την καλύτερη ισορροπία του μονοθεσίου, μεταξύ γρήγορων και αργών στροφών. Ο πρώτος οδηγός που δοκίμασε το εν λόγο σύστημα, είναι ο Αμερικανός Alexander Rossi, ο οποίος δήλωσε μετά το τέλος του τεστ:

Δοκιμάζουμε ένα νέο μηχανικό σύστημα εξισορρόπησης υποστροφής και υπερστροφής, μεταξύ γρήγορων και αργών στροφών. Είναι κάτι που δεν έχουμε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν. Αυτή ήταν η πρώτη φορά. Καταλαβαίνουμε τι κάνει και αύριο θα έχουμε άλλη μια ευκαιρία ώστε να το ρυθμίσουμε σωστά. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που το βάλαμε στο αυτοκίνητο και οι αρχικές εντυπώσεις ήταν πολύ καλές. Εάν η ανάπτυξη του συστήματος συνεχιστεί, πιστεύω ότι θα υπάρξει μαζική ευφορία στο εργοστάσιο εξαιτίας του!

Απ’ όσα γνωρίζουμε, η Caterham είναι η μοναδική ομάδα που έχει τεστάρει συστήματα για το 2014 στο τεστ νέων οδηγών, χωρίς αυτό να αποκλείει τις υπόλοιπες ομάδες. Όταν ο Rossi ρωτήθηκε για τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει η ομάδα του από αυτή τη στρατηγική, απάντησε:

Οι αλλαγές στους κανονισμούς του 2014 είναι τόσο μεγάλες, που οποιαδήποτε ιδέα μπορέσεις να πάρεις, πριν το νέο μονοθέσιο πατήσει στην πίστα, σου δίνει ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Γι’ αυτό επικεντρωνόμαστε στην μηχανική πλευρά των πραγμάτων και δοκιμάζουμε πολλά συστήματα για το νέο έτος. Αυτό σημαίνει ότι του χρόνου, δεν θα τοποθετήσουμε στο μονοθέσιο κάτι που δεν θα έχει γράψει χιλιόμετρα.

Όσο για τις δυσκολίες αλλά και τις εμπειρίες που ο ίδιος αποκόμισε από τις δοκιμές, δήλωσε:

Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, τα αυτοκίνητα του 2012 και ’13 δεν είναι πολύ διαφορετικά και έχω μεγάλη εμπειρία στο αυτοκίνητο του 2012. Έτσι, βάζοντας το νέο σύστημα στο μονοθέσιο, ήμουν εύκολα σε θέση να καθορίσω ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματά του.

Οποιαδήποτε μέρα έχεις την δυνατότητα να οδηγήσεις ένα μονοθέσιο Formula 1, είναι ούτως ή άλλως καλή. Αλλά το να δοκιμάζω νέα συστήματα και γενικά να βοηθώ την ομάδα να βελτιωθεί, είναι κάτι το εξαιρετικό!

Σήμερα, πίσω από το τιμόνι της CT03 θα καθίσει άλλος ένας οδηγός που ανήκει στις ακαδημίες της ομάδας, ο Will Stevens, ενώ την τρίτη και τελευταία ημέρα θα οδηγήσουν οι επίσημοι πιλότοι, Giedo van der Garde και Charles Pic, ώστε να εκτιμήσουν τα νέα ελαστικά της Pirelli.

[Πηγή: Autosport | Photo Copyrights: Caterham F1 Team]