[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test Drive: Honda Civic I-Dtec - 14

Όταν έγινε η παρουσίαση στην Ελλάδα του Honda Civic με τον νέο 1.600αρη Earth Dreams πετρελαιοκινητήρα είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε κάποιες ώρες μόνο. Έτσι, πήραμε μια πρώτη γεύση για την εκπληκτική του απόδοση χωρίς να βγάλουμε απολύτως ασφαλή και λεπτομερή συμπεράσματα. Όταν, όμως σου δίνεται η ευκαιρία να οδηγήσεις δέκα ολόκληρες μέρες ένα αυτοκίνητο που το έχεις πάρει δύο φορές στο παρελθόν, σκέφτεσαι ποια θα είναι η ιδανικότερη διαδρομή για να οργώσεις την Ελλάδα, σε κάθε λογής δρόμο για να σχηματίσεις μια απόλυτα ολοκληρωμένη εικόνα.

Τη πρώτη φορά που είχα πάρει το Civic με τον 1.4-λίτρων βενζινοκινητήρα είχα εντυπωσιαστεί με το πλαίσιο του ιαπωνικού αυτοκινήτου αλλά το τελικό συμπέρασμα ήταν ότι το αυτοκίνητο “θάβεται” από την απόδοση του κινητήρα και ουσιαστικά μετατρέπεται μόνο σε “όχημα μεταφοράς” χωρίς να μπορεί να προσφέρει άλλες συγκινήσεις.

[one_half]

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση/εκπομπές CO2
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Δυναμικό/σπορ set-up
  • Αφθονία χώρων/Πρακτικότητα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Φρένα

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Τιμή
  • Ορατότητα προς τα πίσω

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Ότι ήξερες, το ξεχνάς. Ο ολοκαίνουριος πετρελαιοκινητήρας απλά μεταμορφώνει το αυτοκίνητο, καθιστώντας το ένα από τα πιο ευχάριστα test drive που έχω πραγματοποιήσει. Δύναμη, τεράστια ροπή, ομαλότητα χωρίς τα κλασικά ξεσπάσματα των diesel, οικονομία, άνεση στην οδήγηση και πολλά άλλα μπορώ να προσάψω σε αυτό το μηχανικό σύνολο. Το έχω δηλώσει ότι δεν είμαι ο μέγιστος υποστηρικτής των πετρελαιοκινητήρων αλλά τον συγκεκριμένο πραγματικά τον λάτρεψα και θα μπορούσα να κάνω μια πολύ μικρή εξαίρεση.

374734_10151433163185847_800393755_n

Ας τα πάρουμε ξανά από την αρχή. Ο νέος αυτός κινητήρας αποτελεί το πρώτο δείγμα της νέας σειράς κινητήρων φιλοσοφίας Earth Dreams Technology της Honda και παρόλο που η Honda δεν έχει βαθιά παράδοση στη κατασκευή κινητήρων πετρελαίου, καθώς μόνο φέτος κλείνει τα δέκα χρόνια παρουσίασης του πρώτου της, ο συγκεκριμένος δείχνει στο μέγιστο βαθμό το τεχνολογικό υπόβαθρο του Ιάπωνας κατασκευαστή. Ο νέος πετρελαιοκινητήρας έχει χωρητικότητα  1.600 κ.εκ. και η ιπποδύναμη του είναι 120 ίππους ενώ η ροπή του φτάνει στο θεόρατο νούμερο των 300 Nm με τις εκπομπές CO2 να είναι μόλις 94 g/km, κάτι που σημαίνει ότι απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο. Μια πολύ πρόχειρη σύγκριση δείχνει ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα είναι άκρως ανταγωνιστικά και πραγματικά τα κορυφαία στη κατηγορία, με μόνο τον αντίστοιχο πετρελαιοκινητήρα του Volvo V40 να έχει την ίδια ιπποδύναμη αλλά να υστερεί σε ροπή αλλά και ο αυτός του Opel Astra να έχει παρόμοια χαρακτηριστικά αλλά να προέρχονται από 1.700 κ.εκ. χωρητικότητα (μέχρι να δοκιμάσουμε τον καινούριο σύνολο της GM). O συγκεκριμένος κινητήρας αναπτύχθηκε και σχεδιάστηκε αποκλειστικά για την Ευρωπαϊκή αγορά προκειμένου να ικανοποιήσει τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των Ευρωπαίων πελατών για κινητήρες diesel χαμηλών ρύπων και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Swindon της Αγγλίας, με τη ζήτηση του να είναι αρκετά αυξημένη και η νέα γραμμή παραγωγής του να κατασκευάζει περίπου 500 πετρελαιοκινητήρες την ημέρα.

Test Drive: Honda Civic I-Dtec - 26

Ο νέος 1.6 i-DTEC της Honda αποτελείται από μία αλουμινένια κυλινδροκεφαλή και είναι ο ελαφρύτερος diesel στην κατηγορία του και κάθε εξάρτημα έχει σχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους και των διαστάσεων. Κύριος στόχος των μηχανικών της Honda ήταν η μείωση της μηχανικής τριβής σε επίπεδα βενζινοκινητήρα, που μεταφράζεται σε μειωμένες εκπομπές ρύπων και κατανάλωσης αλλά και βελτίωση στην απόκριση του κινητήρα. Φοράει υπερτροφοδότη Garrett 4η γενιάς με σχεδίαση μεταβλητών πτερυγίων και η ταχύτητα περιστροφής του ελέγχεται με ακρίβεια από τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου, ελαχιστοποιώντας έτσι την υστέρηση τούρμπο (turbo lag) με τη μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης είναι 1.5 bar. Ακόμα, χρησιμοποιεί σύστημα ψεκασμού ηλεκτρομαγνητικών (αντί πιεζοηλεκτρικών) μπεκ της Bosch που ψεκάζει με υψηλή πίεση 1800bar. Η υψηλή πίεση μεταφράζεται σε άριστη ακρίβεια ψεκασμού και ομοιογένεια μίγματος. Το βελτιωμένο μείγμα καυσίμου/αέρα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για καθαρότερη και αποδοτικότερη καύση συμβάλλοντας παράλληλα στους χαμηλότερους ρύπους και τη μικρότερη κατανάλωση. Οι μηχανικοί της Honda προσπάθησαν επίσης να βελτιώσουν την ογκομετρική απόδοση των κυλίνδρων, χρησιμοποιώντας εισαγωγή κυλινδροκεφαλής υψηλής ροής και στροβιλισμού, για ακριβή έλεγχο της διαδικασίας καύσης ώστε να περιορίζονται τα τοπικά σημεία υπερθέρμανσης που παράγουν ανεπιθύμητες εκπομπές ρύπων.

Test Drive: Honda Civic I-Dtec - 36

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Με την όρεξη μου στα ύψη, λοιπόν, πήρα το άσπρο Civic και ξεκινώντας από Αθήνα ο τελικός προορισμός ήταν η Θεσσαλονίκη, κάνοντας όμως διάφορες στάσεις και χρησιμοποιώντας τόσο τον αυτοκινητόδρομο όσο και κάποιους από τους ωραιότερους επαρχιακούς δρόμους της Ελλάδας. Μετά από περίπου 110 χλμ εθνικής οδού, βγαίνω στην έξοδο του Κάστρου με σκοπό να φτάσω στο κορυφαίο δρόμο του Μπράλου. Έπειτα από το πέρασμα πάρα πολύ όμορφων χωριών και μετά το γραφικό Χάνι της Γραβιάς φτάνω στη κατάβαση του Μπράλου. Χαρακτηριστικά δρόμου: ανοιχτές γρήγορες συνεχόμενες καμπές, μεγάλες ευθείες και τέλεια άσφαλτο. Ότι καλύτερο για αξιολόγηση του πλαισίου και της μηχανικής πρόσφυσης του αυτοκινήτου. Οι νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση και το χαμηλό βάρος του μοτέρ συνεργάζονται άψογα με το στιβαρό πλαίσιο, συμβάλλοντας σε εξαιρετική οδική συμπεριφορά, που δε περιμένεις από αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Η υπακοή στις εντολές του τιμονιού υποδειγματική, εξαφανίζοντας δια μαγείας την όποια αδράνεια λόγω αυξημένου βάρους των diesel. Αν και σχετικά ελαφρύ δε χρειάζεται πολλά χιλιόμετρα για να νιώσεις πληροφόρηση και την ακρίβεια που σου δίνει. Για να καταφέρεις να ευχαριστιέσαι την οδήγηση πρέπει να διαθέτεις και τα ανάλογα φρένα. Η επιβράδυνση στο Civic ήταν πολύ δυνατή, με την αίσθηση από το πεντάλ πολύ “ζωντανή”.

Test Drive: Honda Civic I-Dtec - 28

Στο τελείωμα του δρόμου βγαίνω πάλι στην εθνική και η Λαμία είναι πολύ κοντά. Γρήγορη στάση για τα απαραίτητα και συνέχιση προς τα πάνω. Οι επιλογές δυο. Η εύκολη από εθνική οδό και η περιπετειώδη από Δομοκό. Το ότι ακολούθησα τη δεύτερη είναι κάτι παραπάνω από εμφανές. Πραγματικά πιστεύω ότι έχουμε από τους ομορφότερους επαρχιακούς δρόμους στην Ευρώπη και με αρκετά σημεία πολύ καλής ασφάλτου ευχαριστιέσαι οδήγηση. Μετά την ανάβαση του Δομοκού ότι πάλι “παίζω” με το αυτοκίνητο, φτάνω Λάρισα αλλά προτιμώ να μη σταματήσω γιατί είναι αρκετά χαοτική πόλη. Έχοντας δει από το maps του κινητού μια τεράστια λίμνη έξω από τη Κοζάνη συνεχίζω τον επαρχιακό δρόμο αλλά πλέον καμία σχέση με ότι είχα οδηγήσει μέχρι πριν. Πολύ στενός με συνεχής στροφές και αρκετή κίνηση. Άρα πατώντας το κουμπί Eco στα αριστερά της κονσόλας απλά απολαμβάνεις τις τεράστιες καλλιεργήσιμες εκτάσεις με πράσινο. Με τα πολλά φτάνω στη λίμνη Πολυφύτου όπου βρίσκω και ένα εκπληκτικό μέρος για να γίνει μέρος της φωτογράφησης. Διασχίζοντας τη λίμνη πάνω από μια όχι τόσο επιβλητική αλλά μεγάλη γέφυρα συνεχίζω το ταξίδι προς τη συμπρωτεύουσα, όπου ακριβώς μετά τη Κοζάνη μπαίνω Εγνατία και σε λιγότερο από μιάμιση ώρα πίνεις ποτάκι στο κέντρο στη Βαλαωρίτου, ενώ δεν παραλείπω να φάω σουβλάκια στη Κρήνη.

Test Drive: Honda Civic I-Dtec - 37

Μέσα στη πόλη το αυτοκίνητο είναι τόσο ευκολοδήγητο που έπειτα από τόσες ώρες δεν σε κουράζει να βρεις πάρκινγκ, ακόμα και στη πνιγμένη Θεσσαλονίκη. Με οποιαδήποτε σχέση και να κινείσαι ο i-DTEC θα υπακούσει στην εντολή του δεξιού ποδιού, ανεβάζοντας χωρίς διστακτικότητα ταχύτητα, αποδεικνύοντας πόσο ελαστικός και πρόθυμος είναι. Η επιστροφή μετά από μέρες θα γίνει μόνο από εθνική οδό και ξεκινώντας στη μια τα ξημερώματα Δευτέρας και με κολλημένο το cruise control στα 140 χλμ/ώρα φτάνω στην Αθήνα πριν λαλήσει ο πετεινός και ανατείλει ο ήλιος.

Test Drive: Honda Civic I-Dtec - 40

Η συμβίωση με το πετρελαιοκίνητο Civic με άφησε απόλυτα χαρούμενο και ευτυχισμένο. Ο ροπάτος κινητήρας προσφέρει εξαιρετικό τράβηγμα από τις 1700 στροφές και μέχρι και τις σχεδόν 4.000 σ.α.λ., ενώ ταυτόχρονα η εκπληκτική δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Honda στην ηχομόνωση της καμπίνας αλλά και στη λειτουργία του κινητήρα ξεχνάς κάθε θόρυβο, είδικά του πολυ ενοχλητικού κροταλίσματος του μοτέρ. Όχι μόνο σου δίνει την αίσθηση δύναμης αλλά τη νιώθεις στο τράβηγμα του, που αν τον λειτουργείς στο εύρος λειτουργίας της και συνδυασμό με το εξαιρετικό σε αίσθηση 6-ταχυτο μηχανικό κιβώτιο, μπορείς να απολαύσεις κάθε διαδρομή με βασικό συστατικό την δύναμη και την οικονομία. Στη πρώτη μου επαφή, στις δύο ώρες και τα περίπου 180 χλμ είχα γράψει ότι η μέση κατανάλωση ήταν 6.1 λίτρα/100 χλμ. Μετά από 2.129 χλμ σε κάθε λογής δρόμο ανά την Ελλάδα η κατανάλωση που έγραψε ο υπολογιστής ταξιδιού ήταν ακριβώς 5 λίτρα/100 χλμ., τιμή κάτι παραπάνω από εξαιρετική.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Τελικά

Test Drive: Honda Civic I-Dtec - 19

Ο εξαιρετικός i-DTEC κινητήρας σε συνδυασμός με το σπορτίφ στήσιμο του νέου Civic και τους εξαιρετικούς εσωτερικούς χώρους όσο και πορτ παγκάζ, καθιστά το ιαπωνικό μικρομεσαίο από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας τοποθετώντας το εύκολα στην ελίτ.

Τέλος, όσον αφορά τη τιμή του. Το Honda Civic 1.6 i-DTEC είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, η comfort ξεκινά από τις €20.970 με απόσυρση και η δεύτερη, η sport από τις €22.570.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

Honda Civic 1.6 i-DTEC Έκδοση Sport
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1.6-litre i-DTEC

Κυβισμός cc (cm³)

1597

Διάμετρος x Διαδρομή mm

76.0×88

Σχέση συμπίεσης

16.0

ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
M/T Τύπος συμπλέκτη

Μονού ξηρού δίσκου με ελατήριο επαναφοράς

Τύπος κιβωτίου ταχυτήτων

Μονού ξηρού δίσκου με ελατήριο επαναφοράς

Σχέσεις 1η

3.642

2η

1.884

3η

1.179

4η

0.869

0.705

6η

0.592

όπισθεν

3.673

Τελική σχέση μετάδοσης

3.571

ΒΑΡΟΣ
Βάρος αμαξώματος M/T kg

1310-1428

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μεγ. Ιπποδύναμη kW/rpm

88kW/4000rpm

Μέγ. Ροπή Nm/rpm

300Nm/2000rpm

Μεγ. ταχύτητα M/T km/h

203 (206)

Επιτάχυνση M/T secs. 0 → 100 km/h

10.5 (10.2)

0 → 400m

17.6 (17.4)

60 – 100 km/h in 4th

7.7 (7.6)

Κατανάλωση Καυσίμου Μ/T Κύκλος πόλης

4.0

Νέα μέθοδος Κύκλος Εκτός πόλης

3.3

93/116/EC Μικτός κύκλος

3.6

CO2

94

[/nextpage]