motor-city-detroit

Το Detroit, η μητρόπολη του αυτοκινήτου, η Motown, η  motor city, έγινε ο μεγαλύτερος δήμος στην ιστορία των Η.Π.Α. που κινήθηκε νομικά ώστε να ζητήσει προστασία από τους πιστωτές ενώ προσπαθεί να εξαλείψει το έλλειμμα στον προϋπολογισμό και να μειώσει το μακροχρόνιο χρέος της. Με λίγα λόγια, χρεοκόπησε, βάρεσε κανόνι. Οικονομολόγοι και αναλυτές, όλοι καταλήγουν στο συμπέρασμα πως σαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες που παλιότερα μεγαλουργούσαν εκεί και πριν λίγα χρόνια αναπόφευκτα δήλωσαν πτώχευση, έτσι και η πόλη του Detroit, αναπόφευκτα δήλωσε χρεοκοπία. Ωστόσο σε οι δύο περιπτώσεις διαφέρουν σε ένα πράγμα. Ενώ η υπόθεση με την GM και την Chrysler τελείωσε σε μερικές εβδομάδες, αυτή, θα τελειώσει σε μερικούς μήνες και θα είναι πολύ πιο «άσχημη».

Δικαστικά, έχουμε να διανύσουμε πολύ δρόμο ακόμα. Βλέπετε το δικαστήριο δεν έχει εγκρίνει ακόμα την αίτηση του Detroit που σύμφωνα με πληροφορίες, φέρετε να χρωστάει περί τα 20 δις δολάρια. Και όχι μόνο αυτό, αλλά ένας δικαστής στο Michigan αμφισβητεί την νομιμότητα της αίτησης χαρακτηρίζοντάς την αντισυνταγματική και διατάσσοντας τους άρχοντες του δήμου να την αποσύρουν. Η κατάσταση πάντως στην μέχρι πρότερα, μητρόπολη των Η.Π.Α., είναι τραγική. Τα περιπολικά, τα ασθενοφόρα και τα πυροσβεστικά οχήματα της πόλης είναι πάρα πολύ παλιά με αποτέλεσμα οι βλάβες να έχουν την τιμητική τους και η εξυπηρέτηση των πολιτών να γίνεται καθυστερημένα, ΑΝ γίνεται κιόλας. Η εγκληματικότητα είναι στο ανώτερο σημείο των τελευταίων 40 ετών και υπάρχουν περίπου 78.000 εγκαταλελειμμένα κτήρια. Ο φωτισμός στους δρόμους είναι το λιγότερο ελλιπής και η ανεργία που το 2009 ήταν στο εξωφρενικό για τα αμερικανικά δεδομένα 28%, τώρα έχει βελτιωθεί στο εξωφρενικό για τα αμερικανικά δεδομένα 16% (η μέση ανεργία στις Η.Π.Α. είναι μόλις 7,9% και θεωρείται ψηλή γι’ αυτούς). Η πόλη του Detroit έχει την στήριξη των αυτοκινητοβιομηχανιών που φιλοξενεί ή έχει φιλοξενήσει αφού τόσο η GM, όσο η Chrysler και η Ford έχουν εκδώσει ανακοινώσεις. Όμως τι να τις κάνεις αυτές όταν η κατάσταση είναι τόσο δύσκολη;

Και μέσα σε όλον αυτόν τον πανικό, υπάρχει και η περίπτωση της North American International Auto Show, της διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου του Detroit δηλαδή. Είναι φοβερά άσχημο το συναίσθημα του να ασχολείσαι με γενικά προβλήματα όπως η χρεοκοπία ενός τόσο μεγάλου δήμου και να σε νοιάζει τι θα γίνει με μία έκθεση αυτοκινήτου. Όμως αυτή είναι η ζωή και στην τελική, εκτός από την ακριβοθώρητη προβολή που εξασφαλίζει για την πόλη η έκθεση, είναι και μία μορφή εισοδήματος αφού δημοσιογράφοι, προσωπικό των εταιριών και πάρα πολλοί επισκέπτες συρρέουν στην πόλη εκείνες τις ημέρες. Ο Rod Alberts, διευθύνων σύμβουλος της NAIAS, σε μία δήλωσή του αναφέρει:

Η χρεοκοπία του Detroit σύμφωνα με το άρθρο 9 ήταν αναμενόμενη και δεν θα έχει κανενός είδους αντίκτυπο στην North American International Auto Show. Η αίτηση για χρεοκοπία ήταν καλή απόφαση με δεδομένη την κατάσταση στην πόλη την τελευταία δεκαετία και θα δώσει την ευκαιρία στο Detroit να προχωρήσει εμπρός…

Το Cobo Center είναι ανεξάρτητο από την πόλη… άρα δεν απαιτεί χρηματοδότηση από αυτήν. H NAIAS είναι επίσης ανεξάρτητος οργανισμός και δεν θα επηρεαστεί με κανέναν τρόπο…

Μία ενδιαφέρουσα πλευρά του θέματος είναι το γεγονός πως σύντομα θα ολοκληρώσουμε το τρίτο και τελευταίο στάδιο μίας αναπαλαίωσης του Cobo Center που κόστισε περί τα 300 εκ δολάρια… Η χρεοκοπία της πόλης δεν θα έχει καμία επίπτωση στην ικανότητα της έκθεσης να παρέχει τον χώρο που οι κατασκευαστές έχουν μάθει να περιμένουν και να διεξάγει το event που κάθε χρόνο φέρνει περί τα 350 εκ δολάρια στην Ν.Α. πλευρά της πολιτείας του Michigan….

[Πηγή Autonews]