mazda3-2014-6

Στην έκθεση της Φρανκφούρτης η Mazda θα παρουσιάσει τα ολοκαίνουργια Mazda3 hatchback και sedan οι πωλήσεις των οποίων θα ξεκινήσουν από τα τέλη του Οκτώβρη. Σχεδιαστικά, η νέα γενιά του Mazda ακολουθεί τη σχεδιαστική γλώσσα Kodo που διαθέτουν όλα τα τελευταία μοντέλα της Mazda. Δανείζεται πολλά στοιχεία από το Mazda6 και θα είναι διαθέσιμο σε 5-πορτο hatchback και 4-πορτο sedan.

Διαθέτει παρόμοια γρίλια με τον μεγάλο αδερφό με χρωμιομένο κάτω μέρος που φτάνει μέχρι τα λεπτά φωτιστικά σώματα. Σε ότι αφορά τους καθρέπτες, αυτοί είναι τοποθετημένοι πάνω στις πόρτες. Υπάρχει επίσης αεροτομή και διπλές απολήξεις εξατμίσεων. Η γρίλια διαθέτει ένα ενεργό σύστημα το οποίο ανοιγοκλείνει τα στοιχεία της, έτσι ώστε να βελτιώνει την αεροδυναμική που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης. Το hatchback έχει 0.275 Cd ενώ το sedan 0.258 Cd.

Το hatchback έχει μήκος 4.465 mm, πλάτος 1.795 mm, ύψος 1.450 mm και μεταξόνιο 2.700 mm. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 350 λίτρα, ο οποίος μετά την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, φτάνει έως και τα 1.250 λίτρα. Το sedan από την άλλη έχει μήκος 4.585 mm, πλάτος 1.795 mm, ύψος 1.450 mm και μεταξόνιο 2.700 mm. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 419 λίτρα.

mazda3-2014-96

Στο εσωτερικό η Mazda έχει επιλέξει μια καθαρή γραμμή με το σύστημα κλιματισμού να βρίσκεται στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Υπάρχει τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι, κεντρικό υποβραχιόνιο, αναδυόμενη κεντρική οθόνη αφής, ενώ ο πίνακας οργάνων του διαθέτει ένα κεντρικό κυκλικό στοιχείο και δύο τραπέζια στοιχεία δεξιά και αριστερά.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλύτερης ποιότητας, ενώ υπάρχουν επίσης μαύρα γυαλιστερά και χρωμιομένα διακοσμητικά. Τα καθίσματα μπορούν να επενδυθούν με ύφασμα, δερματίνη ή δέρμα, ενώ το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας έχει δυνατότητας σύνδεσης Bluetooth/USB/AUX και σύνδεσης στο internet, μέσω smartphone. Στο εσωτερικό του συναντάμε και την Active Driving Display, μια οθόνη που προβάλει χρήσιμες λεπτομέρειες, όπως αυτές του συστήματος πλοήγησης, σε ένα πάνελ πίσω από τον πίνακα οργάνων (head-up display).

Θα κατασκευαστεί πάνω στην ίδια πλατφόρμα που φορά το CX-5, κάνοντας το έτσι ελαφρύτερο σε σχέση με τη τωρινή γενιά , 90 κιλά λιγότερα, ενώ μηχανικά εξοπλίζεται με μια γκάμα SkyActiv κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου.

Ανάμεσα τους υπάρχει ο SKYACTIV-G 1.500 κ.εκ απόδοσης 100 ίππων στις 6.000 σ.α.λ με 150 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 10,8 δευτερόλεπτα έχοντας τελική ταχύτητα 182 χλμ/ώρα.

Ακολουθεί ο SKYACTIV-G 2,0-λιτρος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας απόδοσης 120 ίππων στις 6.000 σ.α.λ με 210 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 8,9 δευτερόλεπτα έχοντας τελική ταχύτητα 195 χλμ/ώρα.

Ο ίδιος κινητήρας είναι διαθέσιμος και με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας i-ELOOP, αποδίδοντας 165 άλογα στις 6.000 σ.α.λ με 210 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 8,2 δευτερόλεπτα έχοντας τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα.

Τέλος υπάρχει και ο SKYACTIV-D 2,2-λίτρων πετρελαιοκινητήρας απόδοσης 150 ίππων στις 4.500 σ.α.λ με 380 Nm ροπής στις 1.800 σ.α.λ. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 8,1 δευτερόλεπτα έχοντας τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα.

mazda3-2014-193

Από πλευράς κιβωτίων οι SKYACTIV-G 1.5 και SKYACTIV-G 2.0 i-ELOOP κινητήρες συνδυάζονται αποκλειστικά με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Οι κινητήρες SKYACTIV-G 2.0 και SKYACTIV-D 2.2 από την άλλη, έχουν την δυνατότητα να εξοπλιστούν και με ένα 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο SKYACTIV-Drive.

Ζυγίζει 1.190 κιλά με τον SKYACTIV-G 1.5 κινητήρα και φτάνει έως τα 1.330 κιλά με τον SKYACTIV-D 2.2 κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο. Η ανάρτηση του αποτελείται από γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με τα φρένα του να αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους μπροστά και συμπαγείς δίσκους πίσω.

Διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης που υπόσχεται να προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση και απόκριση. Επίσης η Mazda το έχει εξοπλίσει με αρκετά συστήματα όπως High Beam Control, Blind Spot Monitoring, Forward Obstruction Warning, Smart City Brake Support και Radar Cruise Control.

[Πηγή: Mazda]

Δελτίο Τύπου

All-new Mazda3 premieres at the 2013 IAA

  • Third model of Mazda’s thriving new generation on stage in Frankfurt
  • All-new Mazda3 to arrive at European showrooms in October

Leverkusen, 19 August 2013. Captivating, capable, connected: The all-new Mazda3 is the highlight of Mazda’s exhibition in Frankfurt at this year’s International Motor Show (IAA). And although it won’t go on sale until October, it’s already proven itself on the road during a rather extreme test drive.

The new model’s equipment is, in a word, generous for a car in this class. Mazda’s brand new connectivity concept makes the company’s top-selling model one of the first in Europe’s C segment to take occupants online. Building on existing email, text and navigation features, the system safely brings an array of free mobile online content into the vehicle, including Facebook and Twitter audio feeds as well as Aha™, with tens of thousands of cloud-based stations, from radio to audio books and more.

Like the first two models of Mazda’s inspired new generation, the all-new Mazda3 gets the award-winning KODO design. Adapted for the Mazda3’s sporty compact physique, the exterior unites a bold, powerful stance expressing pent-up energy with superior build quality. Hatchback or sedan, the shapes save fuel too, with some of the best aerodynamics in the segment.

Convention-defying technology

Inside the cabin, Mazda’s brand new interior offers safe, ergonomic comfort. Larger than the outgoing model in most respects, the new Mazda3 also gets an optimised human-machine interface (HMI). Highlights include the Active Driving Display, Mazda’s new head-up display, another rarity in this class, and the redesigned rotary commander enabling efficient blind operation of infotainment functions.

The new Mazda3 is also the third model with the complete range of SKYACTIV Technology. At its heart are a choice of ultra-efficient extreme compression 100-165PS petrol engines and a 150PS clean diesel. These are coupled to refreshingly snappy six-speed automatic and manual transmissions to deliver superb performance over a satisfyingly wide and linear power band as well as remarkable fuel economy and CO2 emissions*  particularly under real-world conditions.

One of the most experienced all-new Mazda3s will also be on display at the Mazda stand throughout the IAA after being driven there directly from the factory in Japan. It is one of eight hatchbacks currently navigating the 15,000km “Mazda Route3 Hiroshima-Frankfurt Challenger Tour 2013” across Russia, Belarus and Poland. Other Mazda3 tour cars, which are scheduled to arrive in Frankfurt just in time for the motor show, will be on hand at an outdoor area of the exhibition grounds in connection with various activities. Mazda’s stand is located at hall 9, stand B12. A press conference will take place on 10 Sept. at 2pm.

A short history of the Mazda3

Mazda’s most important model was born 10 years ago, when the very first generation one model rolled off the production line in Japan. With a convincing combination of looks and economical driving fun, the Mazda3 would become Mazda’s fastest seller ever. And when the even lighter, safer and more responsive second generation arrived in 2009, it picked up right where its precursor left off, capturing the recognition of the public, the media and automobile authorities around the world including J.D. Power. So far, the first two generations have found 3.6 million owners and earned 136 awards. And a new chapter in the convention-defying success story begins now with the all-new third generation Mazda3.

* Starting at 3.9l/100km and 104g/km on a Mazda3 sedan with SKYACTIV-D 2.2, six-speed SKYACTIV-MT manual and standard i-stop idle-stop system