Ford C-Max Hybrid 2014

Έπειτα και από το τελευταίο «σκάνδαλο» με τις επίσημες καταναλώσεις του Ford C-Max Hybrid, η EPA αναγκάστηκε να κάνει δηλώσεις σχετικά με τη διαδικασία των μετρήσεων και το λεγόμενο general label rule.

Για να θυμίσουμε λίγο το περιστατικό. Το «πρόβλημα» προέκυψε όταν ούτε δημοσιογράφοι, ούτε, πολύ περισσότερο αγοραστές του Ford C-Mac Hybrid, κατάφεραν να πετύχουν την εργοστασιακή κατανάλωση που δήλωνε η Ford. Έτσι, η εταιρία, αναγκάστηκε να προσαρμόσει τα επίσημα νούμερα –να αυξήσει με λίγα λόγια την επίσημη κατανάλωση- και να αποζημιώσει τους πελάτες της. Η δικαιολογία που έδωσε η εταιρία είναι πως χρησιμοποίησε, όπως είχε το δικαίωμα, τον general label rule. Έναν κανόνα που θεσπίστηκε τη δεκαετία του ’70 και λέει πως αυτοκίνητα που είναι στην ίδια κατηγορία βάρους και χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα και την ίδια μετάδοση, μπορούν να «μοιράζονται» την ίδια επίσημη κατανάλωση ώστε να μην επιβαρύνονται οι κατασκευαστές με το κόστος δοκιμής κάθε μοντέλου ξεχωριστά. Όμως αυτός ο κανόνας δεν υπολογίζει την επίδραση που έχει η αεροδυναμική στην κατανάλωση και αυτή η επίδραση έχει πολύ μεγάλη σημασία, ιδίως στα υβριδικά οχήματα.

Τώρα, η EPA βγαίνει και λέει πως οι διαδικασίες μέτρησης της κατανάλωσης αυτοκινήτων είναι ακριβείς και σωστές και πως η Ford απλά εκμεταλλεύτηκε ένα παραθυράκι στη νομοθεσία. Στο πλευρό της EPA στέκεται και η Toyota που λέει πως

Η μεθοδολογία που έχει θεσπιστεί από το 2006, δίνει αξιόπιστα αποτελέσματα στους πελάτες όταν οι κατασκευαστές εφαρμόζουν τους κανόνες χρησιμοποιώντας κοινή λογική και μηχανολογική κρίση

Φυσικά η Toyota «καρφώνει» την Ford αλλά αν το δει κανείς ψυχρά, η τελευταία, δεν έκανε κάτι λάθος. Χρησιμοποίησε την υπάρχουσα νομοθεσία. Αν αυτή η νομοθεσία πρέπει να αλλάξει ώστε να εκσυγχρονιστεί και να συμβαδίζει με τις προόδους που σημειώνονται στην τεχνολογία –υβριδική ή μη- δεν είναι πρόβλημα της Ford, αλλά της EPA. Αν υπάρχει το παραθυράκι, κάποιος θα το εκμεταλλευτεί. Κλείστο για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο!

[Πηγή: Automotive News]