Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, τα εργατικά συνδικάτα της Ν. Κορέας ήρθαν σε αρχική συμφωνία με την Hyundai σε μία μορφή συμβιβασμού για τις αμοιβές που θέλει η μία πλευρά και που είναι διατιθεμένη να πληρώσει η άλλη.
Οι εργάτες, από τις 20 Αυγούστου έχουν οργανώσει αρκετές απεργίες και στάσεις εργασίας που στο σύνολό τους έχουν κοστίσει στην Hyundai 1,1 δις δολάρια ενώ η παραγωγή έχει πάει πίσω κατά 50.000 οχήματα. Μπορεί να σας φαίνεται μεγάλο αυτό το νούμερο –και για κάποιους κατασκευαστές είναι– αλλά η Hyundai σκοπεύει να καλύψει το κενό με παραγωγή το Σαββατοκύριακο και λίγες υπερωρίες. Η πρόταση της Hyundai, που φαίνεται να έχει την έγκριση της ομάδας που εκπροσωπούσε τα συνδικάτα στις συνομιλίες, θα πάει στη γενική συνέλευση για να ψηφιστεί.
Αν περάσει, η πρόταση περιλαμβάνει αύξηση κατά 5,14% στις βασικές αμοιβές των εργαζομένων μαζί με διάφορα bonus που φτάνουν στο σύνολό τους τα 7.800 δολάρια. Ικανοποιητική συμφωνία αλλά καμία σχέση με αυτά που ζητούσαν στην αρχή τα συνδικάτα. Οι αρχικές προτάσεις αυτών περιελάμβαναν ένα χρυσό μετάλλιο 56,25 γραμμαρίων για κάθε εργαζόμενο –με αξία περίπου 2.400 δολάρια- και ένα bonus της τάξης των 9.000 δολαρίων για κάθε εργαζόμενο του οποίου τα παιδιά αποφάσιζαν να μην πάνε κολλέγιο. Οι εργαζόμενοι ήθελαν επίσης bonus ίσο με δύο μισθούς για τους εργάτες που είναι στην εταιρία για πάνω από 40 χρόνια αλλά η Hyundai αντιπρότεινε το bonus αυτό να είναι στάνταρντ 5.500 δολάρια.
Σύμφωνα πάντα με το Reuters, οι στάσεις εργασίας μπορεί να μην καθυστέρησαν πολύ την παραγωγή αλλά κόστισαν ακριβά στην Hyundai και δεν μιλάω μόνο για τα 1,1 δις δολάρια. Οι εγχώριες πωλήσεις έπεσαν κατά 20% τον προηγούμενο μήνα ενώ οι εξαγωγές κατά 9%. Βλέποντας αυτά τα νούμερα και υπολογίζοντας που μπορεί να καταλήξουν, δεν μου κάνει εντύπωση που η Hyundai συμβιβάστηκε με τους εργαζόμενους…
[Πηγή: Reuters]