FIA-presents-important-step-with-F1-teams-for-secure-future

Με εξαίρεση τις 4 μεγάλες ομάδες (McLaren, Red Bull, Ferrari, Mercedes), όπως όλοι γνωρίζουμε, οι υπόλοιπες αντιμετωπίζουν – μικρά ή μεγάλα – οικονομικά προβλήματα. Ένας από τους κύριους λόγους που η Παγκόσμια Ομοσπονδία έχει παγώσει την εξέλιξη σε τομείς όπως οι κινητήρες και τα ελαστικά, είναι για να περιοριστούν οι δαπάνες των ομάδων. Φέτος όμως, το budget πρέπει να συντηρήσει την εξέλιξη του 2013, αλλά και του γεμάτου αλλαγές 2014. Πράγμα οριακό ακόμα και για τις πιο εύρωστες ομάδες.


Προσπάθειες προς τη μείωση του κόστους γίνονται συχνά, ώστε να συμφωνηθεί μια κοινή πορεία, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο αποτέλεσμα μέχρι σήμερα. Πέρυσι, η FIA ζήτησε ομοφωνία από τις ομάδες, ώστε να επιβληθεί μια αυστηρότερη συμφωνία περιορισμού των πόρων (Resource Restriction Agreement – RRA), όμως δυο εξ αυτών τάχθηκαν κατά.

Η νέα συμφωνία ομόνοιας περιέχει τέτοιες αλλαγές ως προς την διαχείριση της Formula 1, που θα επιτρέψει στην FIA να μπλοκάρει τις – λίγες – ομάδες που δεν επιθυμούν τους περιορισμούς και με την υποστήριξη των μικρότερων ομάδων, αλλά και του Bernie Ecclestone, να προωθήσει την ατζέντα της πάνω στο συγκεκριμένο πρόβλημα.

Ο ρόλος του F1 Strategy Group

Ας κάνουμε σε αυτό το σημείο μια μικρή παρένθεση, ώστε να ασχοληθούμε με την βασικότερη αλλαγή που θα επιτρέψει στην FIA να κινηθεί με μεγαλύτερη άνεση, το F1 Strategy Group. Το νέο αυτό group, είναι μια ξεχωριστή οντότητα από την Επιτροπή F1 (F1 Commission) και θα περιλαμβάνει τρία όργανα, το καθένα με έξι έδρες. Τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων, την FIA και τις ομάδες. Από αυτές τις ομάδες, πέντε θα είναι μόνιμα μέλη και μία από αυτές θα εναλλάσσεται. Τα πέντε μόνιμα μέλη είναι: Red Bull, McLaren, Ferrari, Mercedes και Williams. Η εναλλασσόμενη θέση θα καταληφθεί από την ομάδα με την υψηλότερη κατάταξη στο πρωτάθλημα του προηγούμενου έτους (δηλαδή για την επόμενη χρονιά θα είναι Lotus).

Το F1 Strategy Group θα αποφασίζει, πλέον με τη μέθοδο της πλειοψηφίας και όχι της ομοφωνίας, για όλες τις μελλοντικές αλλαγές σε τεχνικούς και αθλητικούς κανονισμούς, με κάθε όργανο να έχει και μια ψήφο. Θα συμβουλεύεται εξειδικευμένους μηχανικούς σε τεχνικά θέματα, αλλά θα παίρνει το ίδιο τις τελικές αποφάσεις, αντικαθιστώντας τα Technical and Sporting Working Groups.

Jean-Todt-prezydent-FIA

Ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, δήλωσε στο Autosport για την κατάσταση που επικρατεί:

Έχω διαβάσει πολλά πράγματα για τη μείωση του κόστους και αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με τις ομάδες. Υπήρξαν πολλές συζητήσεις με τις ομάδες για το RRA και όλα αυτά, και οι ομάδες είπαν ότι ποτέ δεν είχαμε μια ισχυρή και σαφή προσέγγιση για την πρόταση της μείωσης του κόστους.

Συναντηθήκαμε στο Maranello με λίγες ομάδες και η συναίνεση ήταν κατά της πρότασης προς τη μείωση του κόστους.

Που βρισκόμαστε τώρα; Προσπαθούμε να εφαρμόσουμε μια νέα διακυβέρνηση, όταν διευθετηθεί η συμφωνία ομόνοιας, όπου θα υπάρχει μια ομάδα στρατηγικής. Το συγκεκριμένο θέμα θα είναι στην ημερήσια διάταξη κατά την πρώτη συνεδρίαση, ώστε να επιτευχθεί μείωση του κόστους.

Αυτό που μπορώ να σας εγγυηθώ, είναι πως η FIA θα ψηφίσει υπέρ της μείωσης του κόστους. Στη συνέχεια, θα δούμε.

Το συγκεκριμένο θέμα είναι σημαντικότερο – και θα το παρακολουθούμε στενά – και από τις αλλαγές στους κανονισμούς, καθώς μπορεί να αλλάξει άρδην τις ισορροπίες στο άθλημα, ενώ δεν γνωρίζουμε όλες τις λεπτομέρειες για την λειτουργία του Strategy Group, οι οποίες θα οριστικοποιηθούν με την υπογραφή της νέας συμφωνίας ομόνοιας.

[Πηγή: Autosport]