diesel_truck_smoke_stack_exhaust

Μπορεί η Ευρώπη να λατρεύει τους diesel κινητήρες περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ήπειρο αλλά πολλοί μηχανικοί ισχυρίζονται πως η κυριαρχία του μπορεί να σταματήσει μέχρι το τέλος της δεκαετίας.


Ο Joe Bakaj, επικεφαλής ανάπτυξης προϊόντων της Ford Europe λέει πως το κόστος συμμόρφωσης με τους Euro6 και Euro7 κανονισμούς θα είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, όπως και η πιθανότητα αύξησης της τιμής του diesel σαν καύσιμο. Ο Bakaj επίσης αμφισβήτησε την μακροζωία των φορολογικών πλεονεκτημάτων που προκύπτουν από την αγορά diesel αυτοκινήτων σε κάποιες Ευρωπαϊκές χώρες.

Η Ευρώπη εξάγει πολύ πετρέλαιο στις Η.Π.Α. αλλά αν η ζήτηση πέσει, μεγάλο ποσοστό της παραγωγικής δυνατότητα θα βγει από το σύστημα αυξάνοντας έτσι την τιμή του πετρελαίου. Υπάρχει επίσης και το κόστος των συστημάτων μετεπεξεργασίας των εξατμίσεων για τα επερχόμενα EU6.1 και EU6.2.

Δήλωσε ο Bakaj και συνέχισε λέγοντας πως είναι αρκετά πιο εύκολο και κατά συνέπεια φθηνότερο να περάσεις έναν σύγχρονο βενζινοκινητήρα από το EU6.2. Έκλεισε δε προβλέποντας πως οι βενζινοκινητήρες θα μειώσουν ακόμα περισσότερο τη διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου που υπάρχει ανάμεσα σε αυτούς και τους diesel κινητήρες.

Αυτή τη στιγμή, οι diesel κινητήρες έχουν μερίδιο αγοράς που φτάνει το 70% σε χώρες όπως η Ισπανία και η Γαλλία ενώ ο μέσος όρος σε ολόκληρη της Ε.Ε. δεν πέφτει κάτω από το 55%. Όλα αυτά, τη στιγμή που έως και το 2010, το ποσοστό των diesel στην Ιαπωνία και τις Η.Π.Α. ήταν μονοψήφιο!

[Πηγή: Autocar]