[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test Drive Fiat Punto  - 042

Πριν περίπου 10 μήνες είχαμε δοκιμάσει το Fiat Punto με τον 1.300άρη πασπαρτού και εκπληκτικό Multijet κινητήρα. H Fiat προσπαθεί να “τεντώσει” όσο το δυνατόν το κύκλο ζωής του Punto, εξαιτίας κυρίως της οικονομικής δυσκολίας τόσο της εγχώριας αγοράς όσο και λιγότερο μεν, των δικών της οικονομικών δεικτών.

Το νέο Fiat Punto ήταν προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει μέσα στο έτος που διανύουμε, αλλά τελικά κάτι τέτοιο, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες θα γίνει κάποια στιγμή προς το τέλος του 2014, αφού έχει ξεκινήσει ήδη τις εργασίες αναβάθμισης του εργοστασίου στο οποίο θα το κατασκευάσει.

H έκδοση που είχα στα χέρια μου, δεν αφορά άλλο ένα facelift, αλλά Model Year 2013 (MY2013) το οποίο παρουσιάστηκε μέσα στο καλοκαίρι. Δε θα μπορούσε άλλωστε να “σηκώσει” άλλη μια αισθητική αλλαγή, καθώς έχει ήδη υποστεί δύο, όπου αντίστοιχα υπήρχαν και αλλαγές στην ονομασία του. Έτσι, αρχικά όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 2005 ονομαζόταν Grande Punto, στη συνέχεια και στο πρώτο facelift ονομάζεται Punto Evo, ενώ πριν ένα χρόνο, το 2012, με κάποιες ακόμα ελαφρές nip/tuck αλλαγές επέστρεψε στη παραδοσιακή ονομασία που όλοι το μάθαμε πίσω το 1999, σαν Punto.

[one_half]

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Κατανάλωση
  • Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Θόρυβος κινητήρας στις ψηλές στροφές
  • Πλευρική στήριξη καθισμάτων
  • Ποιότητα σκληρών πλαστικών
  • Χώρος για τα κεφάλια με την ηλιοροφή
  • 8 χρόνια στην αγορά

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test Drive Fiat Punto - 053

Για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, πρέπει να είσαι άριστος γνώστης του παιχνιδιού “Βρες τις διαφορές” για να καταλάβεις τι έχει αλλάξει σε σχέση με το ΜΥ2012. Αυτό γιατί λάμπουν δια της απουσίας τους στο εξωτερικό και επικεντρώνονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Σχεδιαστικά, παρότι πλέον δε το λες φρέσκο σαν σχέδιο εξακολουθεί να είναι αρεστό και σύγχρονο, χωρίς ωστόσο να πλησιάζει το design των νέων Clio και 208 ή τη σοβαρότητα του Fiesta και του Yaris. Σε γενικά γραμμές πάντως εξακολουθεί να διαθέτει τις δυναμικές γραμμές του πρώτου μοντέλου που είχε επιρροές από τη πανέμορφη τότε Maserati 4200 GT.

Test Drive Fiat Punto - 073

Test Drive Fiat Punto - 055 Test Drive Fiat Punto - 058

Κατά τ’άλλα οι διαφορές σε σχέση με το, παλιότερο, Punto Evo εντοπίζονται στον νέο μπροστά προφυλακτήρα, ο οποίος πλέον είναι βαμμένος εξολοκλήρου στο χρώμα του αυτοκινήτου, στα φλας, τα οποία έχουνε επανατοποθετηθεί σε νέα θέση, ενώ πάτα πάνω σε νέες 16άρες 7-μπρατσες αλουμινένιες Sportline ζάντες, που αντικαθιστούν τις 15άρες του ΜΥ2012 με ελαστικά 195-55. Το νέο Punto είναι διαθέσιμο σε πέντε νέα χρώματα εκτός του κλασικού άσπρου που είχα, με τα υπόλοιπα να ένα μελιτζανί, ένα τιρκουάζ, ένα κόκκινο ένα γκρι και ένα πράσινο.

Test Drive Fiat Punto - 097

Κάτω από το καπό έχει φορεθεί ο γνωστός μας από αρκετά προηγούμενα review μας, ο MultiJet II. Ο 16-βάλβιδος turbo κινητήρας 1.300 κ.εκ της Fiat είναι τεχνολογίας common rail με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και αποδίδει 85 άλογα στις 3.500 σ.α.λ με 200 Nm ροπής, όντας διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Πραγματικά, η ροπή του 1,3 MultiJet II πετρελαιοκινητήρα είναι ικανοποιητική για το βάρους 1.145 κιλών του Puntο, αφού κινεί πολύ άνετα το αυτοκίνητο. Διαθέτει εξαιρετική δύναμη στις μεσαίες στροφές και πολύ καλές ρεπρίζ, ακόμη και από τις χαμηλές στροφές. Στα ψηλά ο κινητήρας ξεφουσκώνει, αλλά αυτό είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα όλων των diesel κινητήρων. Συνδυάζεται με ένα μηχανικό 5-τάχυτο κιβώτιο με πολύ καλή αίσθηση και σύστημα Start/Stop, το οποίο βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό και λειτουργεί κατά βάση χωρίς προβλήματα και μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις θα έχει κάποια απειροελάχιστη καθυστέρηση να ξεκινήσει το μοτέρ. Τέλος, από θέμα ασφαλείας έχει λάβει 5 αστέρια στις δοκιμές σύγκρουσης του Ευρωπαϊκού Οργανισμού EuroNCAP.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test Drive Fiat Punto - 094

Για την κατανάλωση τώρα, η Fiat δίνει επίσημη μέση κατανάλωση 3,5 λίτρα/100 χλμ, αλλά κατά τη διάρκεια της δοκιμής ο υπολογιστής ταξιδιού έγραψε μέση κατανάλωση 4,9 λίτρα/100 χλμ, κορυφαίο νούμερο για μικτή χρήση εντός και εκτός πόλης. Στον αυτοκινητόδρομο κατευθυνόμενος προς Πάτρα, η ένδειξη του trip computer δεν υπερέβη τα 4,2 λίτρα/100 χλμ, με τη ταχύτητα σταθερά στα 125 χλμ/ώρα.

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις του, η Fiat αναφέρει ότι τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 13,2 δευτερόλεπτα ενώ έχει τελική ταχύτητα 172 χλμ/ώρα. Ενώ οι εκπομπές ρύπων του Euro5 κινητήρα του είναι μόλις 90 γρ/χλμ εκπομπές CO2 και έτσι δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test Drive Fiat Punto - 069

Εδώ σχετικά εντοπίζονται κάποιες μικρές διαφορές σε σχέση με το 2012. Αυτές φυσικά περιλαμβάνουν τα κλασικά που είναι οι νέες ταπετσαρίες και οι αποχρώσεις της κεντρικής κονσόλας αναλόγως την έκδοση, με το μοντέλο να είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Pop, Easy και Lounge), με το αυτοκίνητο δοκιμής μας να είναι η πλουσιότερη Lounge.

Test Drive Fiat Punto - 078

Τα υλικά στο ταμπλό είναι σχετικά καλύτερης ποιότητας πλαστικά σε σχέση με το ΜΥ2012, τα οποία στο πάνω και κάτω μέρος του είναι σκληρά, ενώ στο κεντρικό του κομμάτι, έχουν μια μαλακή υφή με τη Fiat να το ονομάζει “Tarmac finish”. Σε σύγκριση όμως με τον στυγνό ανταγωνισμό η ποιότητα των σκληρών πλαστικών δεν είναι κορυφαία και γενικά δείχνουν τα χρονάκια τους, ενώ αφήνουν μια “ψεύτικη” αίσθηση. Ακολούθως, τα πλαστικά στις πόρτες και περιμετρικά του κλιματισμού δείχνουν ευάλωτα στις γρατζουνιές και στην αντοχή τους στο χρόνο. Εκεί που κερδίζει πολλούς πόντους, όμως, είναι η ποιότητα συναρμολόγησης που είναι κορυφαία κάνοντας τη κονσόλα να έχει στιβαρή αίσθηση. Σε ότι αφορά το ηχοσύστημα του, αυτό διαθέτει 8 ηχεία, 4 μπροστά και 4 πίσω με τον ήχο που παράγεται να είναι ικανοποιητικός.

Test Drive Fiat Punto - 087

Σε ότι αφορά τα καθίσματα, αυτά είναι ντυμένα με ένα πολύ απαλό σε αίσθηση βελουτέ υλικό (Castiglio) που του προσδίδει μια πιο πολυτελή αίσθηση. Χώρος για μικροαντικείμενα υπάρχει άφθονος, όπως και για τους επιβάτες που πολύ άνετα μπορούν να βολευτούν 4 ενήλικες μαζί με τις αποσκευές τους, αφού ο  χώρος αποσκευών είναι πολύ ικανοποιητικός για τη κατηγορία του, καθώς ανέρχεται στα 275 λίτρα, που αυξάνεται στα 1.030 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων (40:60), με το μόνο μείον που μπορεί να βρει μια μερίδα ιδιοκτητών να είναι το σχετικά ψηλό κατώφλι.

Test Drive Fiat Punto - 083 Test Drive Fiat Punto - 084

Το πραγματικά τραγικό του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι ότι η ύπαρξη της κατά τ’αλλα πανέμορφης πανοραμικής οροφής περιορίζει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό το διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια. Προσωπικά, όντας 1.92 επειδή έβρισκε με το παραμικρό το κεφάλι μου στο μαλακό μέρος της οροφής, έπρεπε να κλίνω προς τα δεξιά όπου ήταν το άνοιγμα της ηλιοροφής για να μην ακουμπάω πάνω. Αυτό φυσικά δεν ήταν και από τις πιο βολικές μετακινήσεις, με την εξαιρετική οροφή να πάλι απευθύνεται μόνο σε άτομα με ανάστημα κάτω του 1,88 μ.

Τα καθίσματα, πλέον, έχουν καλύτερη πλευρική στήριξη και είναι δε κουράζουν όσες ώρες και αν οδηγείς, ενώ γρήγορα θα το φέρεις στα μέτρα σου. Σε αυτό βοηθά και το τηλεσκοπικό τιμόνι, το οποίο ρυθμίζεται τόσο καθ’υψος όσο και σε βάθος.

Test Drive Fiat Punto - 082

Όσον αφορά τώρα τον εξοπλισμό του και τη τιμή του, εκεί το Punto απλά κυριαρχεί σε σχέση με τις άλλες προτάσεις. Η πεντάπορτη έκδοση Lounge με τον πετρελαιοκινητήρα έχει αρχική τιμή €15.850, όπου με το όφελος απόσυρσης πέφτε στα €14.890, που αν προστεθεί και η προσφορά της ελληνικής αντιπροσωπείας για τον μήνα Οκτώβριο της τάξης των €1.500, τότε η τελική τιμή των €13.390 είναι εκπληκτική. Και αυτό γιατί από τον εξοπλισμό της πλούσιας Lounge δε λείπει τίποτα. Αυτή περιλαμβάνει ΑBS με EBD και ESP, air condition, σύστημα Start&Stop, αερόσακους οδηγού/συνοδηγού, πλευρικοί αερόσακοι, αερόσακοι τύπου κουρτίνας, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι Dualdrive με επιλογή City και ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικοί καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας, δερμάτινο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 16”, κεντρικό κλείδωμα θυρών με τηλεχειρισμό, Radio MP3 Player, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’υψος, οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, πίσω προσκέφαλα, πίσω αναδιπλούμενο κάθισμα, τάπα ρεζερβουάρ καυσίμου με κλειδαριά, σκουρόχρωμοι προβολείς, κιτ καπνιστή και ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test Drive Fiat Punto - 102

Το ιταλικό supermini κινείται στο δρόμο άκρως σβέλτα και άνετα. Η ρύθμιση των αναρτήσεων με τη κλασική συνταγή των γονάτων McPherson και ημιάκαπτό άξονα είναι επικεντρωμένη στη μέγιστη απόσβεση των κραδασμών, χωρίς ωστόσο να επιδεικνύει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Στο κακό εθνικό μας δρόμο προς Πάτρα ήταν σταθερό και ευθύβολο, χωρίς να επηρεάζεται καθόλου από πλευρικούς ανέμους. Ο θόρυβος από το δρόμο φιλτράρεται αρκετά αποτελεσματικά ενώ αεροδυναμικοί θα εμφανιστούν πάνω από τα 140 χλμ/ώρα.

Test Drive Fiat Punto - 045

Σε στριφτερές διαδρομές, παρότι ότι δεν είναι αυτός ο σκοπός της συγκεκριμένης έκδοσης αλλά έχοντας κάποια από τα γονίδια του Abarth θα στρίψει πολύ ουδέτερα, με την υποστροφή να εμφανίζεται σε εξαιρετικά δύσκολες περιπτώσεις, όπου εκεί θα κάνει την εμφάνιση του το στάνταρ ESP να σε βάλει στη τάξη. Η αίσθηση του τιμονιού είναι αρκετά μαλακή και ασαφής όπου γίνεται χειρότερη όταν είναι ενεργοποιημένη η λειτουργία City. Εκεί, το τιμόνι γίνεται εξαιρετικά ελαφρύ που μπορείς να το στρίψεις ακόμα και με την….μύτη! Αυτό πρακτικά βολεύει στις συχνές μετακινήσεις μέσα στη πόλη, όπου ταυτόχρονα με την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα αλλά και το μικρό κύκλο στροφής 9,6 μέτρων το κάνει άκρως ευκολοδηγητο, ευέλικτο και stress free.

Test Drive Fiat Punto - 105

Ο κινητήρας έχει επαρκέστατη δύναμη και ροπή από χαμηλά κάνοντας ανούσιο να στροφάρει κάποιος στις 5.000 σ.α.λ, αφού το μόνο που θα “κερδίσει” θα είναι η αυξημένη κατανάλωση και τίποτα παραπάνω. Ένα από τα μειονεκτήματα του MultiJet II πετρελαιοκινητήρα, όπως έχουμε δει και παλιότερα,  είναι ο αυξημένος θόρυβος του, ιδιαίτερα στις υψηλές στροφές, όπως και μερικοί μικροκραδασμοί. Ωστόσο αυτά είναι πταίσματα που σίγουρα λίγοι θα είναι εκείνοι που θα σταθούν σε αυτά, μιας και η τόσο μικρή κατανάλωση, θα κάνει τον ιδιοκτήτη να χαμογελά πλατιά, κάθε φορά που περνά έξω από ένα βενζινάδικο, αφού το 45άρι ρεζερβουάρ θα κάνεις περίπου 900 χλμ μέχρι τη στιγμή που θα ξανα επισκεφτείς το βενζινάδικο.

Σε ότι αφορά τα φρένα του, αποτελούμενα από δισκόφρενα μπροστά και ταμπούρα πίσω, είναι ικανοποιητικά μιας και φρενάρουν αποτελεσματικά το αυτοκίνητο σε λιγότερα από 40 μέτρα από τα 100 χλμ/ώρα, ενώ και το πεντάλ διαθέτει πολύ καλή αίσθηση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τελικά” ]

Test Drive Fiat Punto - 041

Τι και αν έχει στη πλάτη του σχεδόν 8 χρόνια, το ανανεωμένο Punto αποτελεί έναν από τους κύριους, δημοφιλής και πιο ολοκληρωμένους παίχτες της μικρής κατηγορίας, έστω και με φθίνουσα πορεία, όπου όμως με τον 1,3 MultiJet II πετρελαιοκινητήρα της Fiat να κερδίζει πελάτες και να κινείται στα επίπεδα της οικονομικής δυσπραγίας, αφού είναι αρκετά οικονομικός, που θα σε κάνει να ξεχάσεις να ασχολείσαι με το πρατήριο.

Η ελαφρώς αναθεωρημένη γκάμα Punto προσφέρει στους πελάτες της ένα κομψό, ασφαλές, διασκεδαστικό στην οδήγηση πακέτο με περισσότερες επιλογές και εξαιρετική σχέση αξίας-τιμής. Το πεντάπορτο Punto με τον Multijet πετρελαιοκινητήρα που μας παραχώρησε η Fiat με ικανοποίησε αλλά η προγραμματισμένη αλλαγή του σε περίπου ένα χρόνο θα αποτελούσε ανασταλτικός παράγοντας. Σε κάθε περίπτωση πάντως, συνεχίζει και αποτελεί ένα από τα μοντέρνα μοντέλα της κατηγορίας, υιοθετώντας δυναμικές και νεανικές γραμμές.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]