[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test Drive: Ford Fiesta 100 - 43

Το ανανεωμένο Ford Fiesta είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση στην πανελλήνια παρουσίαση στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου.

Αν και τα χιλιόμετρα που είχαμε γράψει δε ξεπερνούσαν τα 150 χλμ, από τη πρώτη στιγμή το αυτοκίνητο με είχε κερδίσει αλλά σίγουρα χρειαζόμουν να γράψω περισσότερα χιλιόμετρα για να αποκτήσω πιο σφαιρική άποψη.

Αυτό συνέβη πριν λίγο καιρό καθώς είχα στα χέρια μου το Ford Fiesta στο περίεργο αυτό καφέ χρώμα και τον γνωστό αλλά μη εξαιρετέο 1000αρη EcoBoost με τα 100 άλογα.

[one_half]

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Εξωτερικός σχεδιασμός
  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά/Ποιότητα κύλισης
  • Ανάρτηση
  • Σύστημα διεύθυνσης
  • Συστήματα Ασφαλείας
  • Χώροι

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Κάπως αυξημένη κατανάλωση
  • 5-τάχυτο κιβώτιο
  • Σχεδιασμός κονσόλας

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test Drive: Ford Fiesta 100 - 68

Την αισθητική ανανέωση στο μέσο του κύκλου ζωής του αυτοκινήτου μαζί με την προσθήκη του EcoBoost, τα είδαμε από κοντά στην περσινή έκθεση του Παρισιού, όπου στεκόταν δίπλα στο Fiesta ST. Το μεγάλο ατού του αυτοκινήτου είναι ο νέος μικρός αυτός κινητήρας που έχει ανακηρυχθεί κινητήρας της χρονιάς για το 2012 και 2013, με το συνολικό πακέτο να προδιαγράφει μια επιτυχημένη εμπορική επιτυχία. Το δείχνουν άλλωστε και οι πωλήσεις του, καθώς βρίσκεται μέσα στο top 10 των αυτοκινήτων με τις περισσότερες πωλήσεις του 2013, όπου μέχρι στιγμής έχει πουλήσει πάνω από 110 αυτοκίνητα. Οι διακρίσεις του, φυσικά, δε περιορίζονται εντός των ελληνικών τειχών, αντιθέτως μάλιστα στην Ευρώπη έχει στρογγυλοκάτσει στη πρώτη θέση της κατηγορίας του, καθώς οι στατιστικές δείχνουν ότι οι Ευρωπαίοι πελάτες αγόραζαν ένα Fiesta κάθε 100 δευτερόλεπτα. Το 2012 εξάλλου το Fiesta αναδείχτηκε best seller στην κατηγορία subcompact σε όλο τον κόσμο με 723.130 ταξινομήσεις από την Polk. To νούμερο αυτό το τοποθέτησε στην πέμπτη θέση με τα πιο δημοφιλή οχήματα του 2012, με τη πρώτη θέση να καταλαμβάνει το μεγαλύτερο αδερφάκι του, Focus. Επίσης, ήταν το μικρό με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη το 2012 σύμφωνα με την JATO Dynamics, με συνολικές πωλήσεις 306.405 οχημάτων.

Test Drive: Ford Fiesta 100 - 73

Ακολουθώντας πιστά τις αλλαγές που συνήθως συναντάμε σε facelift, το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι η ολοκαίνουργια “αλά Aston Martin” μάσκα που έχει υιοθετηθεί από σχεδόν όλη τη γκάμα της Μπλε Οβάλ και πρωτοείδαμε στο Ford Fusion/Mondeo. Προσωπική άποψη είναι ότι η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα δένει αρμονικά με το υπόλοιπο αμάξι και είναι όμορφη, δίνοντας στο αυτοκίνητο μια πιο σοβαρή αισθητική με τις χρωμιωμένες γρίλιες. Ακολουθούν οι επανασχεδιασμένοι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, το νέο πιο μυώδες καπό καθώς και ελαφρώς αλλαγμένα πίσω φωτιστικά σώματα, που μόνο κάποιο έμπειρο μάτι θα καταλάβει ότι πρόκειται για το facelift μοντέλο. Στο μοντέλο της δοκιμής μας τα φωτιστικά σώματα δεν είχαν τα πανέμορφα φώτα ημέρας με LED, αλλά και πάλι αυτά είναι νέα, καθώς έχουν ενσωματωθεί τα φλας. Αυτές είναι πάνω κάτω οι στιλιστικές αλλαγές του Fiesta που πλέον διαθέτει από τους πιο ώριμους και ελκυστικούς σχεδιασμούς, που του δίνει τη δυνατότητα να είναι θελκτικό από ένα ευρύ φάσμα αγοραστών.

Νομίζω ότι είναι περιττό να αναφέρω για την ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης του Fiesta, καθώς ένας κολοσσός όπως η Ford δε θα άφηνε σε δεύτερη μοίρα ένα τόσο νευραλγικό σημείο του αυτοκίνητου. Έτσι, στις δοκιμές σύγκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού ασφαλείας Euro NCAP απέσπασε με άνεση τα 5 αστέρια.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test Drive: Ford Fiesta 100 - 86

Περνώντας στο εσωτερικό και σε άμεση σύγκριση με το Clio που είδαμε τις προάλλες, αυτό είναι πιο σοβαρό κάτι που το υπογράφει η διχρωμία μαύρου/γκρι και οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες στο τιμόνι, στους αεραγωγούς και στο λεβιέ των ταχυτήτων. Ο γενικός σχεδιασμός του με τα αμέτρητα κουμπάκια στη κεντρική κονσόλα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί χαοτικός και συνήθως χρειάζεται κάποιος χρόνος προσαρμογής, όμως σφαιρικά μιλώντας, αυτό δε σημαίνει ότι δεν είναι νεανικό, καθώς η κεντρική κονσόλα θυμίζει το πληκτρολόγιο κινητού τηλεφώνου.

Test Drive: Ford Fiesta 100 - 85

Αυτή παραμένει σχεδόν αυτούσια με το προηγούμενο, με τις μόνες αλλαγές να εντοπίζονται στο καντράν των οργάνων που πλέον με τον άσπρο και μπλε φωτισμό, είναι πιο ξεκούραστο στο μάτι και ακολουθεί ότι πρωτοείδαμε στο νέο Focus. Τα δε υλικά είναι επίσης νέα και δείχνουν καλύτερης ποιότητας, με τη συναρμογή και το δέσιμο μεταξύ τους να είναι σε αρκετά καλό βαθμό αλλά όχι άριστο όπως μας έχει συνηθίσει. Ο διακόπτης για το aircondition είναι απλός και απόλυτα λειτουργικός, με την εργονομία του εσωτερικού να πιάνει το άριστα. Τέλος, οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι αρκετές με τις τσέπες στις πόρτες να χωράνε πολύ πράμα, ενώ το κινητό μπορείς να το αφήσεις είτε στη βάση της κονσόλας είτε στις ποτηροθήκες κάτω από το χειρόφρενο. Για τους πίσω επιβάτες οι χώροι είναι επαρκείς για δύο φυσιολογικού αναστήματος, χωρίς να νιώθουν κλειστοφοβικά αφού υπάρχει άφθονος χώρος για τα κεφάλια, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας έχοντας 290 λίτρα πλήρους εκμεταλλεύσιμου χώρου.

Test Drive: Ford Fiesta 100 - 89 Test Drive: Ford Fiesta 100 - 94

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

Τιμολογιακά τώρα η Ford βάζει γκολ από τα αποδυτήρια, χρησιμοποιώντας τη κλασική έκφραση μιας και είναι επίσημος υποστηρικτής του Champions League, καθώς η έκδοση Trend που είχα στα χέρια μου ήταν η πιο φθηνή από τις τρεις που είναι διαθέσιμες για τη πεντάθυρη έκδοση με τον 100άρη EcoBoost και ξεκινάει από τα €11.661, στην οποία συμπεριλαμβάνεται το όφελος της απόσυρσης.

Test Drive: Ford Fiesta 100 - 81

Φθηνή όμως δε σημαίνει ότι στερείται εξοπλισμού, κάθε άλλο μάλιστα. Έτσι, αυτός περιλαμβάνει ABS με EBD, ESP και Traction Control, Emergency Brake Assist (EBA), Hill Launch Assist, σύστημα Start/Stop, 7 αερόσακους δηλαδή οδηγού/συνοδηγού/πλευρικούς/κεφαλής/γονάτων οδηγού, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα My Key, σύστημα ηλεκτρικής υποβοήθησης τιμονιού (EPAS), κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’υψος, φώτα ημέρας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος, πίσω αεροτομή στο χρώμα του αμαξώματος, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, το σύστημα SYNC, ράδιο-CD με MP3, θύρες USB και Aux, χειριστήρια στο τιμόνι και σιδερένια ζάντες 15 ιντσών.

Αναφέρθηκα στο σύστημα My Key, όπου η Ford εξοπλίζει όλα τα ανανεωμένα Fiesta. Αυτό είναι ένα έξυπνο σύστημα που δίνει, στους γονείς κυρίως, τη δυνατότητα να παραμετροποιήσουν το κλειδί του αυτοκινήτου, και να το ρυθμίζουν σε παραμέτρους όπως το ESP, την μέγιστη ταχύτητα, να ρυθμίζεται το GPS μόνο όταν είναι σταματημένο το αυτοκίνητο και να μην ανοίγει το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου αν δεν ασφαλίσει η ζώνη, την πιο έγκυρη προειδοποίηση ότι τελειώσει το καύσιμο στο ρεζερβουάρ και την αποτροπή απενεργοποίησης του Active City Stop. Ο σκοπός αυτού του συστήματος είναι η θεωρητική ασφάλεια που παρέχεται στους γονείς, ελέγχοντας κατά κάποιο τρόπο το πως οδηγούν τα παιδιά τους. To Active City Stop ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό και κοστίζει € 350. Το σύστημα αυτό φρενάρει το αυτοκίνητο αυτόματα ώστε να αποφύγει μια σύγκρουση ή να μειώσει τη δύναμή σε ταχύτητες έως 30 χλμ/ώρα μέσα στη πόλη.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test Drive: Ford Fiesta 100 - 92

Πάμε τώρα στον εχθρό των diesel. Μπορεί σαν οικογένεια κινητήρων να βρίσκεται κάτι περισσότερο από τέσσερα χρόνια στην αγορά, αλλά ήδη έχει φανεί η σημασία του ως παγκόσμιου κινητήρα. Ως απόδειξη αυτού τη περασμένη εβδομάδα η Ford κατασκεύασε τον Ecoboost νούμερο 2.000.000, που ήταν ένας δίλιτρος, τετρακύλινδρο κινητήρας. Ο μικρότερος δε της γκάμας τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο νέο Focus, κάτι που σημαίνει σχεδόν δύο χρόνια. Στη δοκιμή του Focus αλλά και του B-Max, με είχε αφήσει κάτι παραπάνω από χαρούμενο, άρα στην ελαφρύτερη καρότσα του Fiesta θα έδενε πιο αρμονικά.

Ο γνώριμος πλέον 1.000αρης τρικύλιδρος turbo EcoBoost κινητήρας αποδίδει 100 άλογα, με τη ροπή να φτάνει τα 170 Nm. Πιο συγκεκριμένα ο χωρητικότητας 999 κ.εκ. κινητήρας με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο,  χρησιμοποιεί υπερσυμπίεση και διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων. Η υψηλή ροπή των 170 Nm (με overboost στιγμιαία στα 200 Nm) είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.400 σ.α.λ. και 4.500 σ.α.λ. χωρίς ποτέ να με άφησε ξεκρέμαστο, παρά την ύπαρξη του 5-τάχυτου κιβωτίου με τις μακριές του σχέσεις. Στο επίκεντρο βέβαια του κινητήριου συνόλου είναι η τουρμπίνα μικρών διαστάσεων με πίεση υπερπλήρωσης τα 1,2 bar (1,3 στη διαδικασία Overboost) και λειτουργία η οποία έχει επικεντρωθεί στην παροχή της μέγιστης ροπής στο χαμηλό φάσμα του κινητήρα, αλλά και στην ελαχιστοποίηση του παραδοσιακού lag των turbo κινητήρων, όπου σε αυτή την έκδοση με τα 100 άλογα είναι σχεδόν απαρατήρητο. Οι επιδόσεις του είναι πολύ καλές με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 11,2 δευτ. και την τελική ταχύτητα να ξεπερνάει με άνεση τα 180 χλμ/ώρα που ανακοινώνει το εργοστάσιο, που θεωρητικά θα ήταν ακόμη καλύτερες αν αντί για 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων οι άνθρωποι της Ford είχαν τοποθετήσει ένα 6τάχυτο αλλά και το ελαφρώς τσιμπημένο βάρος του που φτάνει τα 1101 κιλά.

Προφανώς η επιλογή αυτή επιλέχτηκε είτε για οικονομικούς λόγους είτε για να κρατηθεί η κατανάλωση χαμηλά. Τα επίσημα νούμερα λένε 4,3 λίτρα/100 χλμ., με την πραγματικότητα να βρίσκεται στα 5,5 λίτρα καθώς ο ζωντανός κινητήρας σε προκαλεί να τον πιέζεις. Στα πολλά θετικά του συγκαταλέγεται και τα 99 γρ/χλμ εκπομπών CO2 κάτι που σημαίνει ότι δεν ενισχύεις τον κρατικό προϋπολογισμό πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας. To ρεζερβουάρ καυσίμου έχει χωρητικόπτητα 42 λίτρων κάτι που με νορμάλ οδήγηση μπορεί να του χαρίσει αυτονομία πάνω από 750 χλμ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test Drive: Ford Fiesta 100 - 57

Στη καθημερινή χρήση ο κινητήρας είναι αθόρυβος και μόνο όταν σανιδώσεις το γκάζι θα ακούσεις ένα όμορφο γουργουρητό. Κατά τ’άλλα οι κραδασμοί, παρά τους τρεις κυλίνδρους, απουσιάζουν και γενικά δείχνει να είναι ιδανικός για καθημερινές μετακινήσεις. Όπως προείπα έχει δύναμη παντού με κύριο χαρακτηριστικό το απλωμένο τράβηγμα του. Όταν χρειαστεί να κινηθείς γρήγορα θα πρέπει να αλλάζεις στις ταχύτητες σε “σπασμένες” στροφές κάτι που αναπόφευκτα αυξάνει την κατανάλωση, αλλά ο πολύ καλός σε αίσθηση επιλογέας ταχυτήτων δε σε ενοχλεί στη συχνή χρήση του. Χαρακτηριστικό είναι ότι με 3η σχέση στο κιβώτιο ακουμπώντας το κόφτη στροφών, το ταχύμετρο έδειχνε σχεδόν 150 χλμ/ώρα. Μια λέξη θα πω ότι του ταιριάζει γάντι. Ήταν ότι έλειπε σε αυτό το αυτοκίνητο καθώς έχει την απαραίτητη ζωντάνια, δύναμη και όρεξη να κινήσει άνετα και ήρεμα το αυτοκίνητο.

Τα στοιχεία που διαπρέπει το μικρό της Ford είναι το εξαιρετικό του ηλεκτρικό πλέον τιμόνι, η εκπληκτική του θέση οδήγησης και το πάτημα του στο δρόμο. Η απορρόφηση των κραδασμών βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο κάτι που οφείλεται στη νέα ρύθμιση της ανάρτησης, των νέων αμορτισέρ και της νέας αντιστρεπτικής που είναι κατά 15% πιο αποτελεσματική. Στην εθνική οδό και με σταθερή ταχύτητα τα 140 χλμ/ώρα ταξιδεύεις αθόρυβα, ακούνητα, άνετα και κυρίως χωρίς να καταλαβαίνεις τα χιλιόμετρα. Στις στροφές φαίνεται ότι το πλαίσιο είναι ικανό για πολλά πράγματα και για πολύ μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Η πρόσφυση δύσκολα θα σπάσει ακόμα και σε κακούς δρόμους και έπειτα από πολύ πίεση μπαίνει το στάνταρ ESP.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κλείνοντας” ]

Test Drive: Ford Fiesta 100 - 70

Το Fiesta έχει καταξιωθεί στη συνείδηση των καταναλωτών ως ένα φρέσκο, νεανικό και οδηγοκεντρικό μικρό αυτοκίνητο. Η επιτυχία του είναι τεράστια καθώς τα 36 χρόνια ζωής, οι έξι γενιές του και οι πάνω από τις 15 εκατ. πωλήσεις αποδεικνύουν τα προαναφερθέντα. Στο facelift έμφαση έχει δοθεί στο νέο του design, στον πλούσιο εξοπλισμό του με πολλά τεχνολογικά καλούδια, αλλά φυσικά στο νέο κινητήρα που με τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και το χαμηλό κόστος χρήσης να αποδεικνύεται “λίρα 100”. Τέλος, η μηχανική θα μπορούσε να είναι παραπάνω από 2 χρόνια αλλά η αξιοπιστία των αυτοκινήτων της Μπλε Οβάλ έχει δείξει ότι δεν θα τη χρησιμοποιήσουν πολλοί.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]