Red-Bull-Tea-Tray-RB9-2013

Πριν το GP της Ινδίας ο Gary Anderson (πρώην σχεδιαστής Formula 1 και μέλος τώρα του BBC) έγραψε ένα αρκετά έξυπνο άρθρο για πιθανή παρανομία της Red Bull.

Η αφορμή για το άρθρο αυτό, ήταν η θερμική κάμερα. Όπως φαίνεται στην φωτογραφία, υπάρχει ένα σημείο στο πάτωμα του μονοθεσίου της Red Bull, το οποίο θερμαίνεται. Ο λόγος της ανόδου της θερμοκρασίας στο συγκεκριμένο σημείο, είναι η τριβή που προκαλείται ανάμεσα στο προστατευτικό μέταλλο του πατώματος και την άσφαλτο της πίστας.

_70451286_mmmotsecrettovettelsuccess2

Τι γίνεται όμως αν ζεσταθεί το συγκεκριμένο σημείο; Σύμφωνα με τον κύριο Anderson με την σωστή επιλογή υλικών, μπορεί το “tea tray” να μετακινηθεί ανοδικά, επιτρέποντας έτσι στο μονοθέσιο να διατηρεί σταθερή την αεροδυναμική απόδοση του πατώματος του, τόσο στις αργές όσο και στις γρήγορες στροφές. Το “tea tray” ή αλλιώς “T- tray” είναι το σημείο που βλέπουμε να ζεσταίνεται στην πρωταθλήτρια ομάδα, το οποίο στηρίζεται με μια λεπτή δοκό στο σασί του μονοθεσίου.

Η Force India είναι μια από τις εταιρίες που υποστηρίζουν αυτή τη θεωρεία συνωμοσίας, πιστεύοντας ότι το ύψος του πατώματος της Red Bull ελέγχεται με κάποιον μηχανισμό ή κάποιο ελατήριο. Μετά από ελέγχους όμως της FIA ο Charlie Whiting είχε δηλώσει:

Δεν υπάρχει τίποτα προσαρμοσμένο που να σηκώνει το “T-tray” στην Red Bull, ελέγχουμε αυτό το σημείο του μονοθεσίου τακτικά και δεν έχουμε βρει κανένα ελατήριο

Στο GP της Ινδίας όμως μετά που είχε κυκλοφορήσει η άποψη του Anderson, η FIA αποφάσισε να κάνει ένα διαφορετικό τεστ στο αυτοκίνητο του πρωταθλητή. Πήρε το μονοθέσιο του Sebastian Vettel και ζέστανε το T-tray στου 300οC. Το αποτέλεσμα… τίποτα, κανένα μεταλλικό σημείο δεν μετακινήθηκε ή δίπλωσε ή ξεδίπλωσε ή σηκώθηκε ή… τίποτα.

Red Bull T-Ray

Για άλλη μια φορά η Red Bull απέδειξε ότι είναι ένα βήμα μπροστά από τις άλλες ομάδες. Δεν ξέρω αν έχει κάνει κάτι παράνομο ή αν απλά έχει ερμηνεύσει όλα τα παραθυράκια των κανονισμών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, είναι όμως στο χέρι των υπολοίπων να την φτάσουν και αν μπορούν, να την περάσουν.

[Πηγή: Auto Motor und Sport, BBC]