F1 Grand Prix of India - Race

Οι μεγάλες αλλαγές που είχαμε στους κανονισμούς από το 2009, η Red Bull έχει γίνει το αντίπαλο δέος για όλες τις κορυφαίες ομάδες τής Formula 1. Ο Adrian Newey και η τεχνική του ομάδα κατάφεραν να ερμηνεύσουν μ’ εκπληκτικό τρόπο τους κανονισμούς, κάτι που τους οδήγησε στο να σχεδιάζουν συνεχώς κορυφαία μονοθέσια, τα οποία φυσικά ήταν αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς απ’ όλους τους μηχανικούς. Έτσι, η αυστριακή ομάδα έχει καταφέρει δικαίως να κάνει ιστορικές ομάδες να νοσταλγούν την κορυφή, αλλά τα πράγματα ίσως να μην είναι έτσι το 2014.


Στη νέα σεζόν, όπως ξέρουμε, έχουμε τεράστιες αλλαγές στους κανονισμούς, και αυτό ίσως επηρεάσει την σειρά ανταγωνιστικότητας μεταξύ των κορυφαίων ομάδων. Ο Adrian Newey τονίζει ότι η 4χρονη κυριαρχία τής ομάδα του μπορεί να φτάνει στο τέλος της, διότι τα νέα μονοθέσια θα είναι πολύ διαφορετικά από τα φετινά, ενώ δεν είναι μόνο ο σχεδιασμός που θα έχει ιδιαίτερη βαρύτητα τη νέα σεζόν.

Δεν ξέρουμε τι θα γίνει: αυτό λένε οι κανονισμοί, έτσι δεν είναι. Είχαμε περιπτώσεις που μπορέσαμε να τα καταφέρουμε σε αλλαγές, αλλά έχουμε μεγάλες αεροδυναμικές αλλαγές -όχι τόσο μεγάλες όσο το 2009, αλλά και πάλι είναι πολύ σημαντικές- κι έπειτα έχουμε προφανώς το μηχανολογικό πακέτο, το οποίο είναι ένα πολύ περίπλοκο πακέτο.

Από την πλευρά τής Renault, αυτό που δεν είναι σαφές τώρα είναι ποιος από τους 3 θα έχει πλεονέκτημα έναντι των άλλων. Και νομίζω ότι η αξιοπιστία θα είναι ένα μεγάλο θέμα στην αρχή τής σεζόν.

Όσο για το αν οι αλλαγές στους κανονισμούς είναι απλά κάποιοι νέοι κανονισμοί ή επιπλέον περιορισμός για τις ομάδες, ο Βρετανός πιστεύει ότι ισχύει το δεύτερο, παρόλο που υπάρχουν και κάποιες αεροδυναμικές αλλαγές, οι οποίες δεν έχουν να κάνουν με τον περιορισμό στα χρήματα.

Υπάρχουν αυτές οι αλλαγές που είναι συναρπαστικές και είναι κάτι διαφορετικό όταν έχεις αλλαγές στους κανονισμούς όπως αυτές που θα έχουμε τη νέα σεζόν. Αλλά, όταν κοιτάξεις πιο προσεκτικά, βλέπεις ότι όλο και περισσότεροι περιορισμοί: το ρύγχος θα είναι πιο χαμηλό, η πτέρυγα πιο στενή -είναι απλά μια αλλαγή-, αλλά το ρύγχος και η πτέρυγα είναι αλλαγές χωρίς περιορισμούς, όπως και η εξατμίσεις, φυσικά.

Ο 54χρονος τεχνικός παραδέχεται ότι, με τόσες αλλαγές, μόνο εύκολη δεν είναι η δημιουργία ενός άκρως ανταγωνιστικού μονοθεσίου, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι θα βάλει τα δυνατά του μαζί με όλη την ομάδα για να συνεχιστεί αυτή η κυριαρχία.

[Πηγή: ESPN F1 | Photo Copyrights: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Racing]