F1 Grand Prix of Hungary - Practice

Η ομάδα της Red Bull βρέθηκε το 2013 μπροστά σε ένα πολύ σημαντικό δίλημμα. Από την μια πλευρά έπρεπε να πιέσει για την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος και από την άλλη να διαχειριστεί πόρους και εργατικό δυναμικό, ως προς την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2014. Το πρόσφατο παρελθόν (2008) μας έχει δείξει, πως η σωστότερη κίνηση είναι να διεκδικήσεις μέχρι τέλους το πρωτάθλημα την στιγμή που μπορείς. Αυτό βέβαια έχει και τις επιπτώσεις του ως προς τη νέα χρονιά, όπως διαπίστωσαν οι Ferrari και McLaren το 2009.

Ο Adrian Newey, σε μια από τις πολλές συνεντεύξεις που έχει δώσει μετά την κατάκτηση του τίτλου, δήλωσε ξεκάθαρα πως η ομάδα του θυσίασε μέρος της εξέλιξης του 2014, για χάρη του φετινού πρωταθλήματος.

Υποθέτω ότι από την άποψη της εξέλιξης τη φετινή χρονιά, νοιώσαμε ότι πιεστήκαμε πολύ από τους αντιπάλους μας. Η Ferrari μας πίεσε πάρα πολύ στην αρχή και τον Fernando δεν πρέπει ποτέ να τον ξεγράφεις και στη συνέχεια η Mercedes άρχισε να παρουσιάζεται πολύ δυνατή στα μέσα της σεζόν.

Ήμασταν αναγκασμένοι να συνεχίσουμε να πιέζουμε και να βάζουμε πολλή δουλειά στην εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου, το οποίο στην πραγματικότητα σήμαινε κάποιο συμβιβασμό ως προς την ανάπτυξη του αυτοκινήτου του επόμενου έτους, αλλά θεωρήσαμε ότι έπρεπε να το κάνουμε αυτό.

Το μεγάλο βάρος για τις αλλαγές του νέου πρωταθλήματος, πέφτει στους κατασκευαστές κινητήρων και μπορεί η Red Bull να προμηθεύεται τον δικό της, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι έχει περισσότερο χρόνο στη διάθεσή της για την κατασκευή του μονοθεσίου για το 2014.

Εκ των υστέρων, θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι ίσως έπρεπε να είχαμε κάνει πίσω νωρίτερα από ότι κάναμε και να ρίξουμε περισσότερους πόρους προς το επόμενο έτος. Αλλά αν το είχαμε κάνει αυτό πολύ νωρίς και δεν κατακτούσαμε το πρωτάθλημα, τώρα θα αισθανόμασταν όλοι άρρωστοι.

F1 Grand Prix of India - Race

Ο Newey ρωτήθηκε και για την τεχνολογία των φετινών μονοθεσίων και το αν υπάρχουν κομμάτια που θα μπορέσουν να μεταφερθούν στη νέα χρονιά, ώστε να βοηθήσουν. Ο Βρετανός είχε τα εξής να πει:

Μερικά από τα πράγματα που έχουμε μάθει θα μεταφερθούν στο επόμενο έτος, επειδή η αεροδυναμική του πατώματος του αυτοκινήτου θα είναι παρόμοια. Άλλα κομμάτια, δυστυχώς, έχουν συναντήσει το τέλος της φυσικής τους εξέλιξης και δεν μπορούν να εφαρμοστούν με τους κανονισμούς του επόμενου έτους

Όσο για το εάν η ομάδα θα πιεστεί για να έχει έτοιμη στην ώρα της την RB10, ο Newey ήταν ξεκάθαρος:

Ναι. Αυτή τη στιγμή γίνεται μεγάλη προσπάθεια απ’ όλους, ώστε να είναι έτοιμο το αυτοκίνητο για το πρώτο τεστ.

[Πηγή: ESPNF1 | Photo Copyrights: Getty Images]