Mart Whitmarsh on the pit wall

Μία από τις χειρότερες χρονιές στην ιστορία τής McLaren ήταν το 2013. Η βρετανική ομάδα δεν κατάφερε ν’ ανέβει στο βάθρο σε κανέναν από τους 19 αγώνες, έχοντας την 4η θέση στο Interlagos ως το καλύτερο αποτέλεσμα. Η MP4-28 ποτέ δεν ήταν κορυφαίο μονοθέσιο, με αποτέλεσμα η ομάδα τού Woking να συγκεντρώσει μόλις 122 βαθμούς, 474 λιγότερους από την Πρωταθλήτρια Red Bull Racing, ή αν θέλεις, σχεδόν 5 φορές λιγότερους βαθμούς!

Το 2014 θα είναι μια εντελώς διαφορετική χρονιά, με τους κανονισμούς να είναι πολύ διαφορετικοί, όπως και τα μονοθέσια. Η McLaren, προφανώς, έχει αφήσει πίσω της το πολύ κακό 2013 κι έχει επικεντρωθεί στη νέα χρονιά, με τον Martin Whitmarsh, Πρόεδρο της McLaren Racing, επισημαίνει πως καμιά δικαιολογία δεν υπάρχει σε περίπτωση που η MP4-29 δεν είναι κορυφαίο μονοθέσιο.

Ήταν μια μεγάλη σεζόν και φάνηκε μεγαλύτερη από κάθε άλλη. Τώρα, είμαι ενθουσιασμένος και αυτό είναι κάτι ωραίο. Με τις μεγάλες αλλαγές αλλαγές στους κανονισμούς για το 2014, υπάρχει ένα καθαρό φύλλο. Δεν υπάρχουν δικαιολογίες για την επόμενη χρονιά.

Κάτι που αναμένεται να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στην απόδοση των νέων μονοθεσίων είναι οι κινητήρες που θα έχουν στην πλάτη τους. Η Mercedes, η Ferrari και η Renault εργάζεται πυρετωδώς πάνω στους νέους turbo V6 κινητήρες, 1.6 λίτρων, απόδοσης περίπου 600 ίππων (761 μαζί με το ERS, αλλά μόνο για 33.3 δευτερόλεπτα στον γύρο). Λέγεται ότι η Mercedes έχει αυτή τη στιγμή το πλεονέκτημα στην απόδοση και το βάρος, αλλά μεγάλο ρόλο θα παίξει και η κατανάλωση καυσίμου, καθώς οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους μόνο 100 κιλά καυσίμου για κάθε αγώνα, κάτι που σημαίνει ότι οι εξοικονόμηση καυσίμου θα είναι αναγκαία.

Παρ’ όλες αυτές τις φήμες, ο Βρετανός λέει πως παραμένει άγνωστο το πόσο καλός θα είναι ο κινητήρας τής Mercedes.

Δεν γνωρίζω αν θα έχουμε ένα ανταγωνιστικό μηχανικό σύστημα. Υπάρχουν πολλοί που εμφανίζονται να είναι γνώστες επί του θέματος, και δεν ξέρω ποια δεδομένα που έχουν για να το γνωρίζουν αυτό. Αυτό που ξέρω, για το επίπεδο των πόρων και το είδος τής οργάνωσης, είναι ότι θα έχουν κάνει μια καλή δουλειά και θα έχουν εφαρμόσει αυτούς τους πόρους σ’ αυτό που θέλουμε. Πιστεύω ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί.

Η ανταγωνιστικότητα της McLaren βελτιώθηκε λίγο στους τελευταίους αγώνες, και ο Whitmarsh βλέπει ότι αυτό είναι ένα θετικό σημάδι για τη νέα σεζόν.

Νομίζω ότι στα τελευταία 4 ή 5 αγώνες, έχουμε κάνει πρόοδο. Αγωνιζόμασταν με τις Ferrari, Lotus και Mercedes, αλλά δεν είχαμε αρκετή δυναμική. Μπορείτε να δείτε ότι είχαμε παρόμοιο ρυθμό, κάτι που είναι ειρωνικό, δεδομένου ότι δεν είχαμε αγγίξει το μονοθέσιο στην αεροδυναμική σήραγγα για περίπου 4 μήνες και δεν έχουμε κάνει τίποτα για να το βελτιώσουμε.

[Πηγή: AutoSport]