FIA Logo

Η χθεσινή συνέλευση του F1 Strategy Group στο Παρίσι, αποφάσισε, εκτός των άλλων, στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς οι πόντοι κατασκευαστών και οδηγών να είναι διπλοί, για να υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος. Αυτό δεν άρεσε σε πολλούς φίλους του αθλήματος, αλλά όπως φάνηκε σήμερα, ούτε και στους περισσότερους δημοσιογράφους διεθνώς.


Η συγκεκριμένη κίνηση έχει ως μοναδικό σκοπό την αύξηση του ενδιαφέροντος και κατ’ επέκταση των κερδών, ώστε οι διοργανωτές να μην έχουν μείωση σε σεζόν όπως η φετινή, όπου τα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών κρίθηκαν πολύ νωρίς. Το ότι ο κανονισμός αυτός δεν έχει ως κύριο στόχο το καλό του σπορ, φαίνεται κι από το γεγονός πως το ιδιαίτερο αυτό “πριμ”, δεν θα δοθεί σε κάποιον αγώνα με αυξημένη δυσκολία ή μεγάλη ιστορία, όπως για παράδειγμα το Monaco, το Spa ή η Suzuka, αλλά στον τελευταίο της χρονιάς, όποιος κι αν είναι αυτός. Ανοίγοντας έτσι ένα νέο παράθυρο διαπραγματεύσεων, μεταξύ ιδιοκτητών πιστών-χορηγών και του κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1, Bernie Ecclestone.

Το βασικό ερώτημα που εγείρεται γύρω από αυτή την απόφαση, είναι το κατά πόσο θα κερδίζει ο καλύτερος συνδυασμός το πρωτάθλημα, αφού ακόμα και διαφορές άνω της μια νίκης (25 βαθμοί), που χτίζονται με τεράστια δυσκολία κατά τη διάρκεια της σεζόν, θα μπορούν να καλυφθούν από μια τρίτη θέση στον τελευταίο αγώνα! Σε συνέχεια των προβλημάτων, μια ατυχία στον τελευταίο αγώνα κοστίζει πολύ περισσότερο απ’ ότι σε οποιονδήποτε άλλο, δημιουργώντας ανισορροπία μεταξύ των grands prix.

Όπως σχολίασα και χθες, ο κανονισμός αυτός με βρίσκει κάθετα αντίθετο, αλλά ας δούμε καλύτερα τι θέση πήρε ο διεθνής τύπος. Η Γερμανική Bild, περιέγραψε την απόφαση ως “περίεργη”, με την Ιταλική La Gazzetta dello Sport να πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα και να την αποκαλεί “τρελή”, ενώ ο ανταποκριτής της Daily Mail, Jonathan McEvoy, έγραψε χαρακτηριστικά:

Αυτή η απόφαση υπονομεύει το άθλημα, με ένα τέχνασμα που θα έπρεπε να έχει συμπληρωθεί με ψεκαστήρες νερού, αντιστροφή του grid και ένα σορό άλλες παλαβές ιδέες…

Lewis-Hamilton-world-championship-trophy_2708554

Εάν το εν λόγω σύστημα ήταν σε ισχύ τα προηγούμενα χρόνια, τότε το πρωτάθλημα του 2012 θα πήγαινε στο Fernando Alonso και αυτό του 2008 στο Felipe Massa, στερώντας από τους θεατές στην δεύτερη περίπτωση, ένα θρυλικό τελευταίο γύρο και ένα πρωτάθλημα που κρίθηκε κυριολεκτικά στην τελευταία στροφή, αφού η διαφορά των 7 πόντων που χώριζε τους διεκδικητές του τίτλου, θα καλυπτόταν με ευκολία από τη νίκη του Massa (10 βαθμοί x 2 = 20) και τη συγκομιδή του Hamilton στον τελευταίο αγώνα (4 βαθμοί x 2 = 8).

Συνεχίζοντας με το διεθνή τύπο, πιο καυστικός αποδείχθηκε ο Rafael Lopes, ο οποίος κατάφερε μέσα σε 6 γραμμές να πιάσει την ουσία του προβλήματος και το λόγο για τον οποίο υιοθετείται αυτή η αλλαγή:

Γιατί θα πρέπει ένας αγώνας να αξίζει περισσότερο; Είναι ένας πολύ τεχνητός τρόπος για να κρατήσεις ζωντανό το πρωτάθλημα, μέχρι το τελευταίο grand prix.

Γιατί θα πρέπει ένας μέτριος οδηγός, με ένα αναξιόπιστο αυτοκίνητο, να έχει την ίδια ευκαιρία εξαιτίας του συστήματος βαθμολόγησης;

Και να αναφέρω ότι το Αμπού Ντάμπι, μέχρι σήμερα, δεν έχει φιλοξενήσει καθόλου καλούς αγώνες, σε μια πολύ βαρετή πίστα.

taki inoue

Ο “δικός μας” Taki Inoue, με το γνωστό του χιούμορ, ανέβασε στο twitter:

Διπλοί πόντοι για τον τελευταίο αγώνα της Formula 1!; Ακούγεται σαν να βγήκε από το Nintendo και το παιχνίδι Mario. Που είναι τα μανιτάρια;

Όσοι επιθυμούν, μπορούν να επισκεφθούν αυτή τη διεύθυνση και να υπογράψουν την αίτηση για απόσυρση του συγκεκριμένου κανονισμού. Εγώ μόλις το έκανα…

[Πηγή: GMM]