F1 Testing in Jerez - Day Two

Η FIA παρόλο που ήταν υπεύθυνη για τα πανέμορφα ρύγχη των φετινών μονοθεσίων, ζήτησε από τις ομάδες περισσότερες πληροφορίες για την δομή κατασκευή τους. Προσπαθώντας βασικά να διορθώσει τα αίσχη που δημιούργησε από τους δικούς της κανόνες, βάζει και πάλι μπροστά την ταμπέλα “ασφάλεια”, ζητώντας από τις ομάδες συγκριτικά δεδομένα ανάμεσα στα περσινά και τα φετινά ρύγχη.

Για να γίνει πιο συγκεκριμένη, η FIA ζήτησε να μάθει την δομή του ανθρακονήματος σε απόσταση 5, 15 και 30 εκατοστών από την άκρη του ρύγχους. Με τις περισσότερες ομάδες, εκτός της Ferrari και της Mercedes, να έχουν ρύγχος Garindan, η FIA ανησυχεί για την ασφάλεια των οδηγών. Παρόλο που όλα τα μονοθέσια που πήραν μέρος στις δοκιμές της Jerez είχαν περάσει τα απαραίτητα crash test και τηρούσαν τις προαπαιτούμενες διαστάσεις, υπάρχει ο φοβερός κανόνας στους τεχνικούς κανονισμούς που αναφέρει γενικά και αόριστα.

Οι κριτές μπορούν να απαγορεύσουν κάποιο μονοθέσιο, αν θεωρήσουν πως η κατασκευή του είναι επικίνδυνη (2.3).

Nico-Rosberg-Mercedes-Formel-1-Jerez-Test-31-Januar-2014

Το θέμα με τα ρύγχη, είναι ότι σε περίπτωση πρόσκρουσης το χαμηλό τους μέρος πρέπει να απορροφά ένα μέρος της πρόσκρουσης. Το υπόλοιπο μέρος που βρίσκεται στο περσινό περίπου ύψος, αναλαμβάνει να μειώσει την υπόλοιπη δύναμη της πρόσκρουσης και να κρατήσει τον οδηγό σώο και αβλαβή.

Στην περίπτωση όμως της Red Bull και της Mercedes, σύμφωνα με φήμες, το χαμηλότερο μέρος του ρύγχους (τα πρώτα 15cm δηλαδή) φαίνεται να είναι τόσο μαλακό, που όλη η πρόσκρουση απορροφιέται από το ψηλότερο τμήμα, με το χαμηλό μέρος να διαλύεται σαν χαρτόνι. Αυτό μπορεί να περάσει τα crash test της FIA αλλά αποτελεί κίνδυνο για τον οδηγό κάποιου άλλου μονοθεσίου, σε περίπτωση πρόσκρουσης ανάμεσα σε δυο μονοθέσια.

Με την FIA να έχει ουσιαστικά δημιουργήσει τα νέα ρύγχη, για να μειώσει τον συγκεκριμένο κίνδυνο πρόσκρουσης, αναμένουμε πιθανές εκπλήξεις στον σχεδιασμό των νέων ρυγχών βάση του σαφέστατου κανόνα 2.3.

[Πηγές: AutoSport, AMuS]