Νέες αλλαγές στη φορολογία των Ι.Χ από το 2015

Σχετικά άρθρα

traffic

Αλλαγές στη φορολόγηση των Ι.Χ. εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών με τη βασικότερη από αυτές και πιθανότερη να προκριθεί τη μείωση του τεκμηρίου διαβίωσης. Στο ΥΠΟΙΚ είχε συσταθεί ειδική επιτροπή, η οποία μελέτησε πιθανές αλλαγές στη φορολογία αυτοκινήτου και το πόρισμά της βρίσκεται εδώ και αρκετές εβδομάδες στα χέρια του αρμόδιου υπουργού Γ.Μαυραγάνη.

Η επιτροπή, μεταξύ άλλων, προτείνει τα εξής:

-Την οριζόντια μείωση του τεκμηρίου διαβίωσης ΙΧ κατά 30%, η οποία θα “συμπιέσει” αναλόγως και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Η αλλαγή αυτή έχει ήδη υιοθετηθεί από την ηγεσία του ΥΠΟΙΚ και πρόκειται να ισχύσει από την 1/1/2015, αν και μπορεί να γίνει έκπληξη και να ισχύσει από την 1/1/2014.

-Την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας με το μήνα ή με το χιλιόμετρο. Η αλλαγή αυτή δεν προκρίνεται από την ηγεσία του ΥΠΟΙΚ.

-Την κατάργηση του φόρου πολυτελείας, που επιβάλλεται κατά τον εκτελωνισμό του Ι.Χ. εφόσον αυτό είναι εργοστασιακής αξίας άνω των 30.000 ευρώ.

Πυξίδα των αλλαγών θα είναι πόρισμα που συνέταξε ειδική επιτροπή η οποία συνεστήθη μετά από απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Μαυραγάνη και το οποίο βρίσκεται στη διάθεση του οικονομικού επιτελείου. Από τις αλλαγές που περιλαμβάνονται στο πόρισμα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η κυριότερη και η οποία προκρίνεται από την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών είναι η εξής:

– H οριζόντια μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης κατά 20% έως 30%. Τα τεκμήρια διαβίωσης αποτελούν το κόκκινο πανί για τον κλάδο αυτοκινήτου καθώς επί της ουσίας έχουν καταστήσει παντελώς ασύμφορη την κατοχή και χρήση οχημάτων υψηλού κυβισμού. Τα τσουχτερά τεκμήρια, εκτός από το υψηλό εισόδημα που «χρεώνουν» στους κατόχους των ΙΧ μεγάλου κυβισμού, προκαλούν μεγάλη επιβάρυνση και μέσω της επιβολής του ετήσιου φόρου πολυτελούς διαβίωσης. Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης επιβάλλεται σε κατόχους ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών και έως 2.500 κυβικών υπολογίζεται με συντελεστή 5% επί του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης. Για ΙΧ μεγαλύτερου κυβισμού ο φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 10% επί του τεκμηρίου.

Υπήρξαν επίσης εισηγήσεις για πληρωμή των τελών κυκλοφορίας με βάση το μήνα και όχι το έτος. Σύμφωνα με το προτεινόμενο σχέδιο ο φορολογούμενος θα μπορούσε να παραλάβει τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του και να καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που απομένουν έως το τέλος του έτους. Η αλλαγή αυτή ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες δεν θα γίνει. Θα συνεχιστεί το σημερινό σύστημα σύμφωνα με το οποίο ο φορολογούμενος που παραλαμβάνει τις πινακίδες κυκλοφορίας θα πρέπει να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας για το σύνολο του έτους.

Για παράδειγμα, ένας φορολογούμενος είναι ιδιοκτήτης ενός ΙΧ 5.000 κυβικών στο οποίο αντιστοιχούν ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 1.320 ευρώ. Αν παραλάβει τις πινακίδες κυκλοφορίας τον Νοέμβριο θα πρέπει να πληρώσει το σύνολο των τελών για το έτος μέσα στο οποίο τίθεται και πάλι σε κυκλοφορία το όχημα.

Ολλανδικό Μοντέλο

Αυτό που κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον των μελών της επιτροπής ήταν το λεγόμενο ολλανδικό μοντέλο. Προβλέπει τον προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας κάθε μήνα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε αυτοκίνητο. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο, κάθε αυτοκίνητο εφοδιάζεται με GPS το οποίο καταγράφει και μεταφέρει ηλεκτρονικά σε έναν κεντρικό κόμβο τα δεδομένα. Η χρέωση ανά χιλιόμετρο, στο ολλανδικό μοντέλο, είναι 0,03 ευρώ. Αυτό σημαίνει πως στα 10.000 χιλιόμετρα ανά χρόνο τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται σε 300 ευρώ.

Μία τέτοια, η οποία επίσης έχει τεθεί στο τραπέζι, αφορά το ενδεχόμενο παροχής της δυνατότητας στους φορολογουμένους να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα και επομένως να καταθέτουν πινακίδες κυκλοφορίας επίσης με τον μήνα. Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμα.

[Πηγή: Capital, ΑΜΕ ΜΠΕ]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα