BMW i8 2014

Από τον ερχόμενο Ιούνιο η BMW θα ξεκινήσει τις παραδόσεις του i8, η παραγωγή του οποίου θα ξεκινήσει από τον Απρίλιο. Αρχικά οι Ευρωπαίοι πελάτες θα είναι αυτοί που θα πάρουν πρώτοι στα χέρια τους το υβριδικό σπορ αυτοκίνητο της Γερμανικής φίρμας, οι προ-παραγγελίες του οποίου έχουν ξεκινήσει από το φθινόπωρο του 2013. Η BMW αναφέρει πως η ζήτηση για το i8 ήδη υπερβαίνει τον προγραμματισμένο αρχικό, κλιμακούμενο όγκο παραγωγής.

To BMW i8 παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης του 2013. Πρόκειται για ένα υβριδικό 2+2 σπορ αυτοκίνητο το οποίο συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστά άξονα απόδοσης 96kW (131 ίππων) με 250 Nm ροπής και έναν turbo 1.500αρη τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης στον πίσω άξονα απόδοσης 231 ίππων με 320 Nm ροπής, με την συνολική απόδοση να ανέρχεται στα 362 άλογα με 570 Nm ροπής. Οι δύο κινητήρες συνεργάζονται με ένα νέο 6-τάχυτο κιβώτιο το οποίο έχει σχεδιαστεί ειδικά ώστε να μεγιστοποιούνται οι επιδόσεις του αυτοκινήτου. Έχει αυτονομία 37 χλμ και τελική ταχύτητα 120 χλμ/ώρα αποκλειστικά με την χρήση του ηλεκτροκινητήρα, καταναλώνει μόλις 2,1 λίτρα/100 χλμ, εκπέμπει 49 γρ/χλμ CO2, κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,4 δευτ. με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του μπορεί να πιάσει τελική ταχύτητα 120 χλμ/ώρα.

Οι μπαταρίες 5 kWh φορτίζουν είτε μέσω απλής ηλεκτρικής πρίζας μέσα σε 3 ώρες, είτε μέσω του ταχυφορτιστή i Wallbox μέσα σε 2 ώρες. Η συνδυασμένη αυτονομία του ξεπερνά τα 500 χλμ στο πρόγραμμα Comfort, ενώ στο πρόγραμμα Eco Pro αυτή αυξάνεται κατά 20%. Στο Sport από την άλλη, η αυτονομία μειώνεται. Αρκετά μέρη του σασί και του σώματος είναι κατασκευασμένα από CFRP, αλουμίνιο και μαγνήσιο, κάνοντας το αυτοκίνητο να μην ξεπερνά τα 1.490 κιλά.

Το i8 έχει αναλογία βάρους 50:50, μήκος 4.689 mm, πλάτος 1.942 mm, ύψος 1.293 mm και μετατρόχιο 2.800 mm. Έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,26 Cd, φορά ζάντες 20″, ενώ για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής τοποθετούνται λέιζερ φωτιστικά σώματα και το Gorilla glass της Corning. Έτσι τα τζάμια των παράθυρων του i8 είναι κατασκευασμένα από παρόμοιο υλικό που κατασκευάζονται οι οθόνες των κινητών τηλεφώνων, τα οποία είναι πάχους μόλις 0,7 mm έχοντας ανάμεσα τους ηχομονωτικό υλικό.

[Πηγή: BMW]

Δελτίο Τύπου

BMW i8: Ξεκινούν τον Ιούνιο του 2014 οι παραδόσεις σε πελάτες.

Μόναχο. Με την ολοκλήρωση των εργασιών εξέλιξης και των τελευταίων προετοιμασιών πριν την παραγωγή στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία, το λανσάρισμα του BMW i8 κορυφώνεται. Οι παραδόσεις των πρώτων αυτοκινήτων θα ξεκινήσουν φέτος τον Ιούνιο από τις βασικές Ευρωπαϊκές αγορές. Νωρίτερα, θα έχουν πραγματοποιηθεί ειδικές εκδηλώσεις σε διάφορες περιοχές του κόσμου σαν απάντηση στο τεράστιο ενδιαφέρον του κοινού για το BMW i8. Για το σκοπό αυτό, οι έμποροι του BMW i θα εφοδιάζονται με ανεξάρτητα, οχήματα demo. Η μαζική παραγωγή των οχημάτων των πελατών θα ξεκινήσει τον Απρίλιο. Οι πελάτες έχουν ήδη κάνει τις προ-παραγγελίες τους για το BMW i8 σε όλες τις μεγάλες αγορές από το φθινόπωρο του 2013. Ωστόσο, η ζήτηση για το BMW i8 ήδη υπερβαίνει τον προγραμματισμένο αρχικό, κλιμακούμενο όγκο παραγωγής.

Και νέες βελτιώσεις στις προδιαγραφές του BMW i8.

Παράλληλα με την ολοκλήρωση της διαδικασίας για την έγκριση τύπου, οι μηχανικοί της BMW κατάφεραν να πετύχουν περαιτέρω βελτιώσεις στους βασικούς δείκτες επιδόσεων και κατανάλωσης καυσίμου. Χάρη στην καινοτόμο φιλοσοφία της plug-in υβριδικής δομής eDrive, το i8 συνδυάζει επιτάχυνση 0–100 km/h σε 4,4 δευτ. με μέση κατανάλωση στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών 2,1 lit/100 km και εκπομπές CO2 49 g/km. Η σχετική κατανάλωση ηλεκτρισμού μετρήθηκε στις 11.9 kWh ανά 100 km.

Σημαντικά καλύτερη οικονομία καυσίμου σε καθημερινή λειτουργία έναντι σπορ αυτοκινήτων συμβατικής φιλοσοφίας.

Αν και τα αποτελέσματα που επιτυγχάνονται στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών επιτρέπουν γρήγορες συγκρίσεις με άλλα οχήματα και παρά το γεγονός ότι επηρεάζονται από τις παραμέτρους ευνοϊκής φορολόγησης σε πολλές χώρες, οι μηχανικοί του BMW i8 έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση σε καθημερινές συνθήκες. Σαν αποτέλεσμα, το BMW i8 παρουσιάζει εξαιρετική απόδοση όχι μόνο σε τυποποιημένες διαδικασίες δοκιμών αλλά και σε καθημερινές συνθήκες κυκλοφορίας: στις συνηθισμένες καθημερινές διαδρομές, με τη μπαταρία εξ αρχής πλήρως φορτισμένη, το BMW i8 μπορεί να καταναλώσει κάτω από 5 lit /100 km στην πόλη. Εάν η διαδρομή περιλαμβάνει και οδήγηση εκτός πόλης ή στον αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωση είναι κάτω από 7 lit. Ακόμα και σε ταξίδια μεγαλύτερων αποστάσεων με υψηλότερες ταχύτητες, οι οδηγοί μπορούν να φροντίζουν η μέση κατανάλωση να μην υπερβαίνει τα 8 lit /100 km. Συνολικά, η κατανάλωση του plug-in υβριδικού μοντέλου είναι περίπου 50% καλύτερη από των σπορ μοντέλων με συμβατικό σύστημα κίνησης.

Το παγκοσμίως πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με φωτισμό μέσω λέιζερ.

Το λανσάρισμα των προαιρετικών προβολέων λέιζερ της BMW προγραμματίζεται για φέτος το φθινόπωρο και το BMW i8 θα γίνει το παγκοσμίως πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που προσφέρει αυτή την πρωτοποριακή τεχνολογία φωτισμού. Οι προβολείς λέιζερ είναι περίπου 30% πιο αποδοτικοί ενεργειακά από τους στάνταρ προβολείς LED του BMW i8 και παρέχουν σημαντικά ισχυρότερο φωτισμό στο δρόμο με εμβέλεια έως 600 m. Ιδιαίτερα πυκνές δέσμες φωτός από διόδους λέιζερ υψηλής απόδοσης πέφτουν σε ανακλαστική επιφάνεια με φώσφορο μέσα στο προβολέα, που προβάλλει μία άριστα εστιασμένη δέσμη φωτός στο δρόμο. Οι προβολείς λέιζερ παράγουν ένα φως παρόμοιο με το φυσικό φως ημέρας και δεν κουράζουν οπτικά.

Στο μηδενικών ρύπων all-electric mode, το BMW i8 έχει τελική ταχύτητα 120 km/h και αυτονομία 37 km στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος δοκιμών. Ανάλογα με την πηγή επαναφόρτισης της μπαταρίας ιόντων λιθίου – οικιακή ηλεκτρική πρίζα, επιτοίχιος πίνακας BMW i Wallbox, ή δημόσιος σταθμός φόρτισης – οι χρόνοι φόρτισης ποικίλουν από δύο (ή και λιγότερο) έως τρεις ώρες. Στο Sport mode το BMW i8 προσφέρει εν κινήσει επιτάχυνση (ρεπρίζ) 80 – 120 km/h σε 2,6 δεύτερα. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 km/h.