Εθνική οδός

Σύμφωνα με το European Transport Safety Council, μία ανεξάρτητη αρχή που στόχο έχει τη μείωση των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρώπη, ο “πόλεμος της ασφάλτου” παρουσιάζει μία ύφεση αφού οι θάνατοι σε δρόμους της Ε.Ε. και της Ελβετίας, μειώθηκαν από 28.000 το 2001, σε περίπου 12.000 το 2012.


Σε αυτή τη δραστική μείωση, έχουν συντελέσει τα μέγιστα οι πρόοδοι που έχουν σημειωθεί τόσο στην ενεργητική, όσο και στην παθητική ασφάλεια των αυτοκινήτων. Επίσης, το ETSC, πιέζει ώστε να γίνει υποχρεωτικό το σύστημα υπενθύμισης ζώνης ασφαλείας για τους εμπρός αλλά και για τους πίσω επιβάτες, υπολογίζοντας πως ένα τέτοιο μέτρο, μπορεί να σώσει περίπου 900 ζωές κάθε χρόνο. Τέλος, ο οργανισμός προσπαθεί να εξαλείψει το φαινόμενο της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ αλλά και της υπερβολικής ταχύτητας. Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχουν τα νούμερα που δημοσιεύει. Το ETSC, υπολογίζει πως 5.600 θάνατοι θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν οι οδηγοί ήταν νηφάλιοι και 1.300 θάνατοι επιπλέον, αν η μέση ταχύτητα σε όλους τους δρόμους μειωνόταν κατά μόλις 1km/h.

Την μεγαλύτερη βελτίωση σημείωσαν χώρες όπως η Ισπανία και η Λετονία ενώ χώρες όπως η Ελβετία, η Ολλανδία, η Αγγλία και η Σουηδία, συνεχίζουν να βελτιώνονται.