F1 Exhaust

Ο επικεφαλής της διοργάνωσης του Αυστραλιανού Grand Prix, Ron Walker, είχε συνάντηση με ομολόγους του στο περιθώριο του αγώνα της Ισπανίας, επιβεβαιώνοντας πως οι συζητήσεις περιστράφηκαν γύρω από το θέμα του ήχου και του υποβαθμισμένου -όπως υποστηρίζουν- προϊόντος της Formula 1.

Ο Walker αποτελεί σύμμαχο του Ecclestone, έχοντας κιόλας εκφράσει την ανησυχία του από τον αγώνα της πατρίδας του, τον πρώτο της νέας εποχής της Formula 1. Ο καιρός πέρασε από τότε και η κατάσταση δεν βελτιώθηκε, κι έτσι, οι διοργανωτές συναντήθηκαν με σκοπό να προστατέψουν την επένδυση τους, τα ετήσια τέλη της οποίας φτάνουν τα πολλά εκατομμύρια ευρώ.

Όλοι συμφώνησαν. Είμαστε όλοι ανήσυχοι για το επίπεδο του ήχου. Όμως, δεν μπορούμε να περιμένουμε μέχρι το επόμενο έτος. Κάτι πρέπει να γίνει σύντομα.

Βρισκόμαστε όλοι στην επιχείρηση της ψυχαγωγίας. Οι άνθρωποι στις κερκίδες δεν καταλαβαίνουν τους νέους κανονισμούς. Θέλουν επιθετικότητα, θέλουν μονομαχίες. Οι πελάτες μου δεν νοιάζονται για τη χρήση 100 κιλών καυσίμου σε έναν αγώνα.

Οι πωλήσεις των εισιτηρίων είναι εξαιρετικά δύσκολες αυτές τις μέρες, γιατί η αγορά του αθλητισμού είναι πλέον πολύ ανταγωνιστική.

Η ομάδα της Mercedes δοκίμασε τη λύση μεγαφώνου/βουβουζέλας στις δοκιμές που ακολούθησαν του Κυριακάτικου αγώνα στο Circuit de Barcelona-Catalunya. Πέρα από το γεγονός πως πρόκειται για άλλη μια τεχνητή λύση, ένα ημίμετρο αν θέλετε, η εμφάνιση της W05 με το “τρομπόνι” να προεξέχει στο πίσω μέρος της, μου φάνηκε -επιεικώς- γελοία. Σίγουρα, εάν λειτουργούσε, οι κανονισμοί θα άλλαζαν εν ριπή οφθαλμού και η λύση θα παρουσιαζόταν στα μονοθέσια από το επόμενο κιόλας Grand Prix. Ευτυχώς όμως, οι μετρήσεις δεν ήταν ενθαρρυντικές και η συγκεκριμένη αλλαγή δεν προχώρησε.

alain-prost (LAT)

Πάντως, πέρα από τους επικριτές της νέας εποχής, υπάρχει και ο αντίλογος των ανθρώπων όπως ο Alain Prost. Ο πρώην πιλότος και τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, κατέχει σήμερα τη θέση του πρεσβευτή της Renault και αποτελεί υπέρμαχο της νέας τεχνολογίας που παρουσιάστηκε από φέτος και στη Formula 1.

Αυτή τη στιγμή τα μονοθέσια της F1 έχουν την ίδια δύναμη όπως και πριν, αλλά χρησιμοποιούν 30 με 40 τοις εκατό λιγότερο καύσιμο, το οποίο είναι εκπληκτικό, κάτι το τεράστιο.

Αλλά οι οπαδοί ίσως δεν νοιάζονται πάρα πολύ για αυτό, οπότε υπάρχει κάποια σύγχυση και οι νέοι δεν ακολουθούν και δεν ενδιαφέρονται για το σπορ. Με τη Formula E θα είναι πολύ πιο ενδιαφέροντα τα πράγματα.

Ο Γάλλος έκλεισε τις δηλώσεις του λέγοντας πως: με τους διοργανωτές είμαστε όλοι στην ίδια βάρκα”, τονίζοντας την ανάγκη για από κοινού κινήσεις, αποφάσεις και λύσεις. Έτσι, γίνεται πλέον φανερό πως η Formula 1 και οι μεγάλοι κατασκευαστές, που πίεσαν προς αυτή την τεχνολογία, δέχονται ισχυρότατες πιέσεις από το εσωτερικό.

Και παρότι υπάρχουν χώρες που θέλουν να μπουν στο πρόγραμμα, δεν υπάρχει περίπτωση να το κάνουν πληρώνοντας τα σημερινά υψηλότατα τέλη. Αυτό, αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε λιγότερα έσοδα τη Formula 1, κάτι που δεν το θέλουν σε καμία περίπτωση ούτε οι ομάδες, ούτε ο Ecclestone, ούτε ο μεγαλομέτοχος CVC. Επομένως, βρισκόμαστε εν αναμονή της επόμενης λύσης για το πρόβλημα του ήχου. Προτάσεις κανείς;

[Photo Copyrights: LAT Photographic/Mercedes AMG F1 Team]