car_thief

Οι ασφαλιστικές εταιρίες και η Ελληνική Αστυνομία το τελευταίο διάστημα προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την κατακόρυφη αύξηση στις κλοπές και διαρρήξεις των αυτοκινήτων πόλης και πολυτελών τζιπ. Συνήθως, τα κλεμμένα ΙΧ καταλήγουν σε μεγάλες μάντρες, ώστε να τα “κοπούν” και να πουληθούν ως ανταλλακτικά, μιας και όταν γίνει αυτό, είναι σχεδόν αδύνατον να εντοπισθεί η προέλευση ενός ανταλλακτικού.


Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, το περασμένο έτος σημειώθηκαν 15.614 κλοπές και διαρρήξεις ΙΧ αυτοκινήτων. Οι αρχές κατάφεραν να εξιχνιάσουν ένα μικρό ποσοστό των περιπτώσεων και όπως προκύπτει η πλειονότητα των δραστών είναι Έλληνες. Τα συγκεκριμένα νούμερα αφορούν μόνο τη μερική κλοπή ή διάρρηξη ενός αυτοκινήτου. Δηλαδή είτε διέρρηξαν το ΙΧ για να αφαιρέσουν νομίσματα ή άλλα αντικείμενα του ιδιοκτήτη, είτε για να κλέψουν το ραδιόφωνο ή κάποιο ανταλλακτικό του αυτοκινήτου. Οι περιπτώσεις στις οποίες οι δράστες έκλεψαν ολόκληρο το αυτοκίνητο ανήλθαν στις 10.322.

Καμία εντύπωση δεν προκαλεί πλέον στους αστυνομικούς η μεγάλη προσέλευση ιδιοκτητών αυτοκινήτων, που σπεύδουν να δηλώσουν την κλοπή του ΙΧ τους. Την ίδια στιγμή, ολοένα και περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες σταματούν να ασφαλίζουν για κλοπή τα έξυπνα αυτοκίνητα πόλης. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι όσα δηλώνει στο Έθνος ο ασφαλιστικός σύμβουλος Γιώργος Τσαγκαράκος:

Τελευταία τα περιστατικά ολικής ή μερικής κλοπής αυτοκινήτων πόλης έχουν αυξηθεί δραματικά. Η υψηλή τιμή των ανταλλακτικών τους έχει καταστήσει τα αυτοκίνητα πόλης, ελκυστικό στόχο για αρκετούς κλέφτες, οι οποίοι ειδικεύονται στην αφαίρεση τόσο των εξαρτημάτων τους όσο και ολόκληρου του αυτοκινήτου. Από περιπτώσεις κλοπής ΙΧ πελατών μου και σε συζητήσεις που είχα με αστυνομικούς, μου εξήγησαν πως τέτοιες περιπτώσεις πλέον είναι καθημερινό φαινόμενο. Η έξαρση του φαινομένου οδήγησε αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες στην εξαίρεση της κάλυψης κλοπής για συγκεκριμένο αυτοκίνητο πόλης, ενώ άλλες την παρέχουν με υψηλότερο ασφάλιστρο.

Οι λόγοι που οδηγούν τους ληστές στην κλοπή των εν λόγω αυτοκινήτων είναι το κέρδος και η μεγάλη ζήτηση. Κι όπου υπάρχει ζήτηση δημιουργείται και η προσφορά. Σύμφωνα με αστυνομικούς που ερευνούν το θέμα, οι κλέφτες αποκομίζουν μεγάλο κέρδος από την πώληση των αυτοκινήτων για ανταλλακτικά. Κι αυτό γιατί έχουν αποσπώμενα μέρη που αλλάζουν εύκολα και γρήγορα, ενώ δέχονται και πολλά εξτρά.

Η δεύτερη είναι ότι σπείρες χτυπούν τα μικρά αυτοκίνητα κλέβοντας μόνο εξαρτήματα. Αρκετά άτομα έχουν βρει το ΙΧ τους χωρίς τιμόνι, όργανα ενδείξεων (στροφόμετρο, ρολόι), προφυλακτήρα, ζάντες, φτερά, κι ό,τι άλλο έχει ζήτηση στη μαύρη αγορά ανταλλακτικών. Το ίδιο ισχύει και για τα πολυτελή τζιπ. Μάλιστα, στο Διαδίκτυο έχουν δημιουργηθεί ιστοσελίδες στις οποίες ανταλλάσσουν πληροφορίες για κλοπές αυτοκινήτων.

Σπείρες με λάπτοπ και ειδικό εξοπλισμό

Τα τελευταία χρόνια, οι κλέφτες αυτοκινήτων έχουν εντυπωσιακή εξέλιξη, όμως και η Αστυνομία έχει να επιδείξει εξαρθρώσεις πολυμελών σπειρών με μεγάλη δράση. Χαρακτηριστική είναι η υπόθεση με τους ιδιοκτήτες μάντρας αυτοκινήτων στις Αχαρνές, οι οποίοι είχαν εμπλοκή σε σπείρα που έκλεβε και διέλυε ΙΧ και στη συνέχεια τα μεταπωλούσε για ανταλλακτικά. Είχαν βρεθεί δεκάδες κλεμμένα αυτοκίνητα και ανταλλακτικά, ακόμα και από τζετ σκι!

Πριν από έναν μήνα η ΕΛ.ΑΣ συνέλαβε τρία άτομα ηλικίας 40, 42 και 26 ετών, οι οποίοι κατηγορούνται για διακεκριμένες περιπτώσεις κλοπής κατ’ εξακολούθηση αυτοκινήτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σπείρες που κλέβουν αυτοκίνητα έχουν αναβαθμιστεί και χρησιμοποιούν ειδικό εξοπλισμό. Παρεμβαίνουν στα ηλεκτρονικά του ΙΧ (εγκέφαλο και immobilizer) με λάπτοπ και το ξεκλειδώνουν με ειδικά κλειδιά πασπαρτού. Οταν οι δράστες δεν κόβουν τα ΙΧ για να γίνουν ανταλλακτικά, φτιάχνουν πλαστά χαρτιά και παραποιούν τα στοιχεία στο σασί, ώστε να πουληθούν σε χώρες της Ευρώπης και της πρώην Σοβιετικής Ενωσης.