Η ιστορία επαναλαμβάνεται; Energy drinks όπως καπνοβιομηχανίες;

Σχετικά άρθρα

115886224

MotoGP στην κεντρική εικόνα; Το Autoblog ασχολείται και με μοτοσυκλέτες; Σε γενικές γραμμές όχι. Όταν όμως υπάρχει ένα θέμα που ενδέχεται να έχει ευρύτερες συνέπειες και το θέμα αυτό, ξεκινά από τα MotoGP, τότε ασχολούμαστε. Εξηγούμαι:

Υπήρχε μία εποχή, που η Rothmans ήταν ο βασικός χορηγός της Porsche στο Group C. Που η Marlboro ήταν πρακτικά παντού. Που η Gold Leaf ήταν σπόνσορας στην Lotus, η West στην McLaren, η Mild Seven στη Renault, η British American Tobacco στην BAR κ.ο.κ. Υπήρχε μία εποχή που τα χρήματα στα motorsports, προέρχονταν από μεγάλες καπνοβιομηχανίες και ήταν άφθονα. Μερικές από τις πλέον ιστορικές liveries είναι στα χρώματα προϊόντων καπνού. Όμως από το 2000 και έπειτα, η επιρροή τους και τα χρήματα τους στον μηχανοκίνητο αθλητισμό μειώθηκαν, μέχρι που φτάσαμε στο σημείο, να είναι πρακτικά εξαφανισμένες. Ο λόγος είναι απλός. Δεν γίνεται να διαφημίζεται ένα προϊόν που καταστρέφει την υγεία αυτού που το καταναλώνει. Ok, την δεκαετία του ’50, ’60, ’80 δεν γνωρίζαμε τους κινδύνους. Αλλά πλέον υπάρχουν μελέτες. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο.

Την θέση τους, έχουν πάρει δύο ειδών χορηγοί. Τράπεζες και energy drinks. Ιδίως στα MotoGP, η Red Bull χρηματοδοτεί 3 αγώνες, μία ομάδα Moto3 και αρκετούς αναβάτες τόσο στο MotoGP όσο και στο World Superbikes. Επίσης, έχει δώσει το όνομα σε μία ολόκληρη feeder σειρά κάτω από το Moto3 (Red Bull Rookies).  Φυσικά, γνωστή είναι και η παρουσία της στην Formula 1… Από την άλλη, η Monster, είναι σπόνσορας σε 2 αγώνες, 1.5 ομάδα (Tech3 και σημαντικός υποστηρικτής της Yamaha)  και έχει μία στρατιά αναβατών να την προωθούν. Μοιάζει δηλαδή με την Red Bull στην F1. Υπάρχουν και άλλα energy drinks αλλά ας μην επεκταθώ αφού πιστεύω πως έπιασες το νόημα: Τα μεγάλα λεφτά, προέρχονται από τα energy drinks. Για τις τράπεζες δεν θα αναφερθώ. Η γνώμη μου για αυτά τα ιδρύματα δεν έχει θέση στο site. Όμως η εμπλοκή των energy drinks στα motorsports ίσως έχει την ίδια μοίρα με αυτή των καπνοβιομηχανιών…

F1 Testing in Barcelona - Day Three

Αυτή τη στιγμή, η πώληση energy drinks σε ανήλικους έχει απαγορευτεί στην Λιθουανία. Αρκετές πολιτείες και πόλεις στις Η.Π.Α. σκέφτονται ακριβώς το ίδιο πράγμα. Παράλληλα και ίσως πολύ πιο σημαντικά, η American Medical Association, πιέζει για απαγόρευση του marketing των energy drinks σε ανήλικους. Πίεση που οδήγησε σε κατάθεση των ηγετών της εν λόγω βιομηχανίας ενώπιον της Commerce, Science and Transportation Committee της Γερουσίας των Η.Π.Α. Μπορεί να αναρωτιέσαι γιατί αυτή η εχθρότητα κάποιων απέναντι στα energy drinks… Ο λόγος είναι απλός. Δεν γνωρίζουμε τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της κατανάλωσης αυτών των ποτών στον ανθρώπινο οργανισμό και πολύ παραπάνω, στον πιο ευαίσθητο οργανισμό ενός ανήλικου. Το να σου πει κάποιος τώρα ότι η μακροχρόνια κατανάλωση κάποιου energy drink από κάποιον ανήλικο μπορεί να προκαλέσει διαβήτη, είναι σαν να λες σε κάποιον την δεκαετία του ’60 ότι το κάπνισμα προκαλεί καρκίνο… Δεν έχει νόημα αλλά στο μέλλον, μπορεί να αποδειχθεί αληθές.

Είτε μας αρέσει, είτε όχι, είτε είναι δικαιολογημένο, είτε όχι, κάποια στιγμή στο εγγύς μέλλον, θα επιβληθεί κάποιου είδους περιορισμός στο marketing των energy drinks. Αν αμφιβάλλεις και αν πιστεύεις πως είναι υπερβολικά ισχυρό lobby και ότι τα λεφτά κάνουν τον κόσμο να γυρνάει, θα σε παραπέμψω άμεσα στο παράδειγμα των καπνοβιομηχανιών. Αν κάποιος μπορεί να περιορίσει τις καπνοβιομηχανίες, δεν θα έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να περιορίσει τα energy drinks ακόμα και αν το lobby των energy drinks δεν είναι τόσο “υποχωρητικό” όσο αυτό των καπνοβιομηχανιών.

Πόσο θα επηρεάσει κάτι τέτοιο, όταν (και όχι αν) συμβεί την παγκόσμια σκηνή μηχανοκίνητου αθλητισμού; Σίγουρα αρκετά. Δεν μιλάμε για απαγόρευση. Τουλάχιστον όχι τώρα. Μιλάμε για περιορισμό. Σίγουρα θα αναγκάσει τις εταιρίες (Red Bull, Monster, Rockstar, Burn κλπ) να ξανασκεφτούν την στρατηγική τους. Και μην ξεχνάς πως μιλάμε για εταιρίες που σκοπό έχουν το κέρδος. Δεν το έχουν σε τίποτα να φύγουν από οποιαδήποτε μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού. Δεν έχουν κανενός είδους αφοσίωση στα motorsports. Είναι απλά κάτι που τους βολεύει τη δεδομένη χρονική στιγμή και προφανώς τους αποφέρει κέρδη. Απευθύνονται σε νέους ανθρώπους και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός τους παρέχει πρόσβαση. Αν αυτή η πρόσβαση αποκλειστεί, τότε θα ψάξουν άλλες αγορές (βλ. ηλεκτρονικά παιχνίδια, εκδηλώσεις κλπ). Νομίζεις ότι η Red Bull θα στενοχωρηθεί να αποχωρήσει από την F1; Ή η Monster από τα MotoGP; Δεν νομίζω… δεν έχουν στενοχωρηθεί ιστορικότερες ομάδες… γιατί να στενοχωρηθούν αυτές;

Τι γίνεται λοιπόν γι’ αυτό το επικείμενο πρόβλημα; Τι κάνει η Dorna ή η F1; Τίποτα είναι η απάντηση. Απλά ελπίζει πως οι νομοθέτες δεν θα κινηθούν γρήγορα. Ή, για να μην κατηγορούμε μονίμως τους νομοθέτες, ελπίζουν πως δεν θα υπάρχουν αποδείξεις (έρευνες) για την επίδραση των energy drinks. Τα λεφτά από την τηλεοπτική προβολή των πρωταθλημάτων ήταν αυτά που σε μεγάλο βαθμό τα κράτησαν ζωντανά όταν οι καπνοβιομηχανίες κούνησαν το μαντήλι αλλά αυτά τα λεφτά δεν αρκούν πλέον. Θα πρέπει να γίνουν κάποιου είδους κινήσεις ώστε να εξασφαλιστούν για τα αθλήματα χορηγοί. Όχι μόνο από μία βιομηχανία αλλά από ένα ευρύ πεδίο. Δεν είναι εύκολο αλλά αν “γίνει η στραβή” και η υποστήριξη των εταιριών energy drinks μειωθεί δραστικά, πιο είναι το εναλλακτικό πλάνο;

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...

Επίσημο: Η Alfa Romeo μετονομάζει τη Milano

Μόλις πέντε ημέρες μετά τα επίσημα αποκαλυπτήρια της Milano και τον ντόρο που έγινε, η Alfa Romeo αναγκάστηκε να μετονομάσει το νέο της μικρό...