china-s-haima-auto-to-launch-hybrid-and-electric-cars-in-2011-9812_1

Η Κίνα είναι ήδη η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στο κόσμο, αλλά ταυτόχρονα ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών ποδηλάτων και τρίκυκλων παγκοσμίως. Ακόμα έχει ούτε λίγο ούτε πολύ 13 κατασκευαστές αυτοκινήτων προσέφεραν 18 διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα αυτοκινήτων το 2013.

Πριν από δύο χρόνια, στις 28 Ιουνίου 2012 το Κινέζικο Συμβούλιο της Επικρατείας πέρασε το σχέδιο ανάπτυξης Νέα Ενέργεια Αυτοκινητοβιομηχανίας για το 2012 έως το 2020. Ο στόχος του σχεδίου είναι να κυκλοφορούν 500.000 ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το τέλος του 2015 και πέντε εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Ωστόσο, η πραγματικότητα απέχει λίγο, καθώς το 2013 οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων πούλησαν μόλις 6.900 επιβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μπορούν να πιάσουν ταχύτητες αυτοκινητοδρόμων και 1.247 plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, με τα προαναφερθέντα νούμερα να μην περιλαμβάνουν τα ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θα παίξουν μεγάλο ρόλο στην ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα. Όπως καταλαβαίνεις αν οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων συνεχιστούν με αυτό το ρυθμό, ο στόχος του μισού εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων για το 2015 θα είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί.

EEC-Electric-Car-LJ-EV02-

Υπάρχει όμως μια τάση αισιοδοξίας, καθώς για 8,5 μήνες μέσα στο 2013 δεν υπήρχαν εθνικές επιδοτήσεις για την προώθηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα, κάτι που τελικά τα 7000 οχήματα να μην είναι τόσο άσχημα. Αυτό άλλαξε στις 13 Σεπτεμβρίου του 2013 όταν το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της Πληροφορίας της Κίνας ανακοίνωσε σημαντικές κρατικές επιδοτήσεις για να τονώσει τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και plug-in υβριδικών, με αυτές να είναι ανάλογα με την εμβέλεια του οχήματος και είναι διαθέσιμες μόνο για τις εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων και όχι για παράδειγμα στο Tesla Model S. Έτσι, οι επιδοτήσεις για:

  • Αυτονομία πάνω από 250 χιλιόμετρα ¥ 60.000 (€ 7.000)
  • Αυτονομία μεταξύ 150 και 250 χιλιόμετρων ¥ 50,000 (€6.000)
  • Αυτονομία μεταξύ 80 και 150 χιλιόμετρων ¥ 35,000 (€4.200) και
  • Αυτονομία PHEV (plug-in Hybrid) πάνω από 50 χιλιόμετρα επίσης ¥ 35,000 (€4.200)

Για να πετύχουν τους στόχους τους, πολλές πόλεις ανά την κινέζικη επικράτεια έχουν εφαρμόσει τοπικά κίνητρα, πέραν των εθνικών επιδοτήσεων, για την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων στις πόλεις τους. Έτσι, στο Πεκίνο ισχύει επιδότηση ίδια με την εθνική συν δωρεάν πινακίδες, στη Σανγκάη επιδότηση €4.800 συν δωρεάν πινακίδες αξίας ¥ 70.000 (αξίας €8.300), στη πόλη Guangzhou επιδότηση ¥ 10.000 (€1.200) συν δωρεάν πινακίδες, στη Shenzhen επιδότηση ίδια με εθνική, ομοίως στην πόλη Hangzhou, στη πόλη Hefei επιδότηση ¥ 20,000 (€ 2.400) και στη πόλη Changchun επιδότηση από ¥ 35.000 (€4.200) μέχρι ¥ 45.000 (€5.400).