F1 Grand Prix of Austria - Qualifying

Το βασικό “εξάρτημα” που ευθύνεται για την εκθρόνηση της Red Bull Racing βρίσκεται στο πίσω μέρος τής RB10 και ονομάζεται Renault Energy F1-2014. Το γαλλικό power unit δεν μπορεί να συναγωνιστεί τον Mercedes-Benz PU106A Hybrid, και η αεροδυναμική απόδοση του αυστριακού μονοθεσίου δεν είναι ικανή κρατήσει τη συνολική απόδοση σε κορυφαία επίπεδα.

Το γεγονός αυτό μαζί με τα προβλήματα αξιοπιστίας έχουν προκαλέσει εκνευρισμό στο Milton Keynes, με τον Christian Horner, Πρόεδρο της RBR, να λέει πως η Mercedes βρίσκεται 6 μήνες μπροστά από τη Renault, ενώ επισημαίνει πως υπάρχουν αρκετές επιλογές για το 2016, αν και αυτό δε θα πρέπει απαραίτητα να σημαίνει ότι οι δύο πλευρές θα τερματίσουν τη συνεργασία τους.

Μια ομάδα σαν την Red Bull έχει πάντα επιλογές, αλλά δε θα πω κάτι περισσότερο τώρα. Θέλουμε να είμαστε μπροστά, να είμαστε ανταγωνιστικοί, και για να γίνει αυτό, θα πρέπει να έχουμε ένα καλό power unit. Σαφώς και είχαμε κάποιες συζητήσεις με τη Renault, η οποία αναγνωρίζει πλήρως ότι δεν είναι εκεί που θα έπρεπε. Προφανώς, κάνουν ό,τι μπορούν για να βελτιώσουν την κατάσταση. Η Renault ξέρει τη θέση μας και το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να τους βοηθήσουμε να πάνε μπροστά.

Τα καύσιμα θα είναι ένας καθοριστικός παράγοντας ανάπτυξης, με την Total να εργάζεται σκληρά πάνω σ’ αυτό κι έχουμε έχουμε πράγματα που φαίνονται ενθαρρυντικά. Είμαστε πίσω από εκεί που είναι οι ομάδες με κινητήρα Mercedes, λόγω της δουλειάς που έχουν κάνει στην πίστα και στο δυναμόμετρο, και η Renault τώρα έχει αρχίσει να πλησιάζει τη Mercedes και πιθανώς είναι 6 μήνες πίσω.

F1 Grand Prix of Austria - Practice

Πριν από την έναρξη της σεζόν, υπήρχε η γενική άποψη ότι οι εργοστασιακές ομάδες θα έχουν κάποιο πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων, επειδή η ανάπτυξη του κινητήρα και του σασί θα ήταν παράλληλη. Αντιθέτως, η Renault πρέπει να δείχνει την ίδια προσοχή και στους 4 πελάτες της, κάτι που δεν αρέσει στη Red Bull, η οποία θέλει μεγαλύτερη συνεργασία με τη Renault, ως Παγκόσμια Πρωταθλήτρια.

Νομίζω ότι μπορεί να είναι ένα στοιχείο, διότι δεν μπορείς να τους ικανοποιείς όλους. Αν κοιτάξετε στον κινητήρα τής Ferrari, είναι για το μονοθέσιο της Ferrari και οι άλλοι θα πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτό. Το ίδιο ισχύει και για τη Mercedes.

Η Renault έχει προσπαθήσει να κρατήσει όλους τους πελάτες ικανοποιημένους, κάτι που είναι αξιοθαύμαστο, αλλά δεν είναι αυτός ο τρόπος για να είσαι ανταγωνιστικός. Θα πρέπει η σχέση μας με τη Renault να είναι περισσότερη από την προμήθεια κινητήρων.

[Photo Copyrights: Getty Images/Red Bull Racing]