Peugeot 2008 DKR

Η αγωνιστική ομάδα της Peugeot, που στα μέσα Απριλίου τράβηξε την παγκόσμια προσοχή με την παρουσίαση του νέου 2008 DKR με το οποίο θα αντιμετωπίσει τον τετρακίνητο ανταγωνισμό στην επιστροφή της εταιρίας στο Dakar, έδωσε πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του.

To 2008 DKR έχει κίνηση μόνο στους δύο τροχούς και θα προσπαθήσει να ξεπεράσει όλα τα εμπόδια που θα βρεθούν μπροστά του, έτσι θίνες, βουνά, κοίτες άνυδρων ποταμών, φαράγγια, υψηλές θερμοκρασίες, αλυκές, ανώμαλο έδαφος, ψιλή άμμος είναι μερικές από τις προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει το 2008 DKR για το επόμενο ράλι Ντακάρ.

Peugeot 2008 DKR

Ο Bruno Famin, διευθυντής της αγωνιστικής ομάδας Peugeot δήλωσε χαρακτηριστικά:

Όταν πρόκειται για ένα ράλι αντοχής όπως ένας αγώνας cross-country, το μεγαλύτερο ερώτημα που τίθεται είναι αν θα τρέξεις με κίνηση σε τέσσερις ή μόνο σε δύο τροχούς. Κατόπιν ενδελεχούς μελέτης αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε τη λύση της μετάδοσης σε δύο τροχούς η οποία παρουσιάζει μια σειρά από πλεονεκτήματα

Ενώ ο τεχνικός διευθυντής Jean-Christophe Pallier αναφέρει συνοπτικά:

Στο μηχανοκίνητο αθλητισμό το βάρος είναι σημαντικός παράγοντας επίδοσης. Στην περίπτωση του cross country rallying, τα δικίνητα οχήματα επιτρέπεται να είναι σημαντικά ελαφρύτερα από τα αντίστοιχα τετρακίνητα. Εγκρίνεται δε, η χρήση μεγαλύτερων τροχών, ισχυρό πλεονέκτημα για τις συνθήκες του Ντακάρ. Επιπλέον, ο κανονισμός επιτρέπει την ελαχιστοποίηση του μπροστινού προβόλου δίνοντας τη δυνατότητα στο όχημα να ξεπεράσει ακόμη και κάθετο εμπόδιο! Εγκρίνεται επίσης η μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης (με 460mm έναντι 250mm στις τετρακίνητες συμμετοχές), ενώ το πλήρωμα έχει τη δυνατότητα να χειρίζεται την πίεση των ελαστικών από το cockpit το οποίο σε επίπεδο τακτικής μπορεί να επιφέρει σημαντικά χρονικά οφέλη.

και προσθέτει:

Το να χωρέσεις όλα αυτά τα ζωτικής σημασίας εξαρτήματα σε τόσο μικρό διαθέσιμο χώρο ήταν πονοκέφαλος για εμάς. Τα μικρότερα αυτοκίνητα συνήθως αποδίδουν καλύτερα σε διαδρομές με στροφές επομένως αυτή η διάταξη αυξάνει τις δυνατότητες ενός δικίνητου οχήματος εκεί που θεωρητικά ένα τετρακίνητο όχημα έχει το προβάδισμα.

Peugeot 2008 DKR

Για την πλήρη αξιοποίηση αυτών των πλεονεκτημάτων, οι μηχανικοί της ομάδας Peugeot δημιούργησαν ένα εξαιρετικά συμπαγές αυτοκίνητο. Με 340 άλογα και με τον κινητήρα V6 twin turbo τοποθετημένο στο κέντρο (mid-rear).

Δελτίο Τύπου

After grabbing public attention with the stunning new 2008 DKR, Team Peugeot-Total has finally lifted the lid on the inner workings of this muscular beast, which will take on the 4×4 brigade on the 2015 Dakar with just two driven wheels.
Dunes, mountains, dry river beds, canyons, furnace-like temperatures, salt deserts, rough terrain, fesh-fesh sand… These are just some of the joys that await the 2008 DKR on the next Dakar Rally. To tackle this tremendous challenge, Team Peugeot-Total has followed a very daring technical path: “Much like we did at the Le Mans 24 Hours by electing to run a closed-cockpit car, we decided to adopt an innovative concept,” reveals Peugeot Sport Director Bruno Famin. “When it comes to cross-country rallying, the biggest question is whether to run with four-wheel-drive or just two. After a detailed study of the question, we decided to go for two-wheel drive transmission which presents a number of interesting benefits.” This bold decision will enable the team to try to become the first to win the Dakar with two-wheel drive & diesel engine.
In order to balance out the chances of the different solutions, the rules in effect compensate the inherent advantage of 4×4 vehicles by allowing two-wheel-drive machinery to benefit from certain advantages. Technical project manager Jean-Christophe Pallier summarises them: “In motorsport, weight is counter to performance. However, in the case of cross-country rallying, two-wheel drive cars are allowed to be significantly lighter than 4x4s. They are also entitled to use bigger wheels which provide them with a certain advantage when it comes to coping with the many pitfalls associated with this type of terrain. On top of that, they allow us to minimise the front overhang. The 2008 DKR can practically climb vertical walls! And that’s not all! Longer suspension travel – 460mm instead of 250mm – enhances its ability over dunes and when soaking up uneven ground. That’s a key asset on an event like the Dakar!” Another advantage of the larger wheel size is a system that enables the tyre pressures to be adjusted remotely from inside the cockpit upon entering a zone of dunes – a tactic that could yield a gain of precious minutes!
In order to exploit these benefits fully, Peugeot Sport’s engineers put their creativity to the test to come up with an extremely compact car. With its 340bhp, V6 twin-turbo diesel mid-rear engine, the 2008 DKR resembles a muscular feline ready to pounce and soak up obstacles. “Fitting all of the vital assemblies into such a small space gave us quite a headache!” admitsPallier. “Small cars tend to perform more comfortably over twisty WRC-type stages, so this arrangement increases the potential of two-wheel drive cars in situations where the 4x4s tend to have the edge.”
Beyond the conviction – expressed by Red Bull for the last two years – that two-wheel-drive vehicles possess attractive qualities that shine through even across the most inhospitable of terrains, this technical approach also makes sense for the French manufacturer, as Bruno Famin explains: “Given that the production 2008 is a two-wheel-drive crossover equipped with Grip Control technology – which enables it to go just about anywhere – it is only right that the 2008 DKR derivative should similarly take on the challenges of the Dakar with just two-wheel-drive.” So all that now remains is to let it off the leash!

Τεχνικά χαρακτηριστικά - 2008 DKR

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΧωρητικότηταΑριθμός βαλβίδωνΤοποθέτησηΑριθμός κυλίνδρων

Μέγιστη ισχύς

Ροπή

Μέγιστες στροφές

Μέγιστη ταχύτητα

ΛιπαντικόV6 bi-turbo diesel2,993cc24Mid-rearV6 (‘vee’ angle = 60°)

340hp

800 Nm

5,000rpm

200kph

TOTAL QUARTZ 10 W 50ΜΕΤΑΔΟΣΗΤύποςΚιβώτιοΛιπαντικόTwo-wheel driveΤοποθετημένο κατά μήκος εξατάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτωνTOTAL 755 HPX 80 W 140ΠΛΑΙΣΙΟΤύποςΑμάξωμαΣωληνωτό πλαίσιοCarbonΑΝΑΡΤΗΣΗ / ΦΡΕΝΑ / ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑνάρτησηΕλατήριαΑποσβεστήρεςΔιαδρομήΑντιστρεπτική δοκός

Διεύθυνση και φρένα

 

Δισκόφρενα

 

 

Ζάντες

ΕλαστικάΔιπλά ψαλίδιαΕλικοειδή (2 ανά τροχό)Ρυθμιζόμενοι (2 ανά τροχό)460mmΕμπρός και πίσω

Υδραυλικάυποβοηθούμενοσύστημα

Διπλό υδραυλικό κύκλωμα, μονοκόμματες τετραπίστονες δαγκάνες ελαφρού κράματος

Αεριζόμενοι εμπρός και πίσω

Εμπρός δίσκοι (διάμετρος): 355mm

Πίσω δίσκοι (διάμετρος): 355mm

Αλουμινίου διαιρούμενες δύο τεμαχίων (17 x 8.5)

Michelin 37/12,5×17ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣΜήκοςΠλάτοςΎψοςΕμπρόςπρόβολοςΠίσω πρόβολος Μεταξόνιο

Χωρητικότητα καυσίμου4,099mm2,033mm1,912mm641mm658mm

2,800mm

400 litres