Mercedes AMG

Η απαγόρευση του συστήματος FRIC είναι το θέμα που κυριαρχεί αυτές τής ημέρες, με την πιθανότητα να υπάρξει απαγόρευση ακόμα και στο Grand Prix τής Γερμανίας, στις 18-20 Ιουλίου. Πολλοί οπαδοί ελπίζουν ότι, αν συμβεί τελικά αυτό, η απλησίαστη ανταγωνιστικότητα της W05 θα μειωθεί αρκετά, καθώς η Mercedes έχει αναπτύξει ένα από τα πιο αποδοτικά συστήματα, αν όχι το καλύτερο, όπως πιστεύουν πολλοί.

Ο μη-εκτελεστικός Πρόεδρος και μέτοχος κατά 10%, Niki Lauda, υποστηρίζει πως η απαγόρευση του FRIC δε θα επηρεάσει στο βαθμό που πολλοί νομίζουν οι θέλουν το γερμανικό μονοθέσιο.

Η αφαίρεση του FRIC δε θα είναι μεγάλη αλλαγή. Θα πρέπει ν’ αναρωτηθούμε γιατί ένα σύστημα που ήταν νόμιμο για 1.5 χρόνο, ξαφνικά απαγορεύτηκε.

Καμία επίσημη ανακοίνωση δεν υπάρχει για το θέμα από την πλευρά τής FIA. Θυμίζω ότι χρειάζεται ομόφωνη απόφαση των ομάδων για να συνεχίσει να υπάρχει το σύστημα για όλο το 2014 και να μην έχουμε άρση της νομιμότητας στο Γερμανικό Grand Prix.

Ωστόσο, οι φήμες λένε πως, παρόλο που οι Mercedes, Red Bull, Ferrari, Williams, McLaren και Lotus συμφωνούν για αναβολή τής απαγόρευσης, οι μικρότερες ομάδες δε δίνουν την απαιτούμενη έγκριση για μην υπάρξει τώρα απαγόρευση, καθώς είναι πολύ πιθανό το σύστημά τους να μην είναι τόσο καλό όσο των ανταγωνιστών τους.

Επιπλέον, φήμες κάνουν λόγο για αφαίρεση του συστήματος από τις Mercedes και Red Bull εν όψει Γερμανικού Grand Prix, ώστε να μην έρθουν αντιμέτωπες με δυσάρεστες εκπλήξεις. Ασχέτως με αυτά, η Παγκόσμια Ομοσπονδία αναμένεται να εκδώσει επίσημη ανακοίνωση σχετικά με το θέμα, αλλά αυτό πιθανότατα θα συμβεί την επόμενη εβδομάδα.

Τέλος, σύμφωνα με τον Otmar Szafnauer, COO τής Force India, ένα καλό σύστημα FRIC μπορεί να δώσει κέρδος πάνω από μισό δευτερόλεπτο σε κάθε γύρο, τονίζοντας ότι η ινδική ομάδα θα ακολουθήσει τη γνώμη τής πλειοψηφίας για το θέμα τής απαγόρευσης, αν και πιστεύει πως δε θα υπάρξει ομοφωνία.