Jenson Button makes a pit stop.

Οι αλλαγές, των αλλαγών, ω αλλαγές στη Formula 1. Αυτή τη φορά πρόκειται για τις ποινές που λαμβάνουν οι οδηγοί, μετά από λάθος της ομάδας σε pit-stop. Μπορεί το άθλημα να είναι ομαδικό, όμως οι πιλότοι θεωρούν -και ίσως σωστά- πως τα 5 δευτερόλεπτα ποινής στον αγώνα και οι δέκα θέσεις ποινής στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα, είναι υπερβολικά για να επιβάλλονται στον άνθρωπο που δεν φέρει καμία ευθύνη για το λάθος.

Μετά από τον τραυματισμό ενός κάμεραμαν στο περσινό Γερμανικό Grand Prix, που χτυπήθηκε από τον μη σωστά ασφαλισμένο τροχό του Mark Webber, η FIA άλλαξε το ποινολόγιο με σκοπό να περιορίσει παρόμοια γεγονότα. Αυτό έκανε τα pit-stop πιο αργά και πιο ασφαλή, όμως οι Daniel Ricciardo και Esteban Gutierrez πήραν φέτος ποινές για αυτό το λόγο, με τον Μεξικανό να δηλώνει:

Νομίζω ότι είναι πάρα πολύ σκληρή ποινή, διότι στην περίπτωσή μας (στο Silverstone), ο τροχός δεν έφυγε καν από το αυτοκίνητο. Το ένιωσα αμέσως και σταμάτησα και ήταν αρκετά ασφαλές αυτό που κάναμε, αντιδρώντας καλά στο πρόβλημα.

Ήδη χάνεις χρόνο με την ποινή των 5 δευτερολέπτων stop-and-go και τότε είσαι και δέκα θέσεις πίσω για την επόμενη κούρσα. Είναι πάρα πολύ. Αυτό συνέβη στον Daniel (Ricciardo) νωρίτερα στη σεζόν και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να αναθεωρηθεί, διότι από την πλευρά του οδηγού, πραγματικά δεν έκανα κάποιο λάθος και να τιμωρηθώ με δέκα θέσεις ποινή είναι σκληρό.

Το θέμα συζητήθηκε αρκετές φορές στις ενημερώσεις των πιλότων και έλαβε ευρεία υποστήριξη από τις ομάδες, οι οποίες θα προτείνουν αλλαγές επί του θέματος. Φυσικά, για να γίνει κάτι τέτοιο απαιτείται ομοφωνία από αυτές, που πιθανότατα θα υπάρξει και οι αλλαγές θα δρομολογηθούν για το Βελγικό Grand Prix.

_L4R9070

Σε ό,τι αφορά την απλοποίηση των κανονισμών, καθώς αρκετοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν πως το θέαμα χάνει από τους περιορισμούς στο συγκεκριμένο τομέα, ο Charlie Whiting τόνισε πως είναι πρακτικά αδύνατο να επιτευχθεί κάτι τέτοιο. Πρόσφατα, ο Adrian Newey ανακοίνωσε τη σταδιακή αποχώρησή του από το σπορ, εξαιτίας των κανονισμών, ενώ και ο Niki Lauda επέκρινε το παρόν καθεστώς. Όμως, τα λεγόμενα του εκπροσώπου ασφαλείας και επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της F1, φανερώνουν τις δυσκολίες για σύμπτυξη των 55 σελίδων με αγωνιστικούς κανονισμούς και των 89 με τεχνικούς κανονισμούς.

Είναι πολύ δύσκολο να απλοποιήσεις, επειδή τα αυτοκίνητα, οι ομάδες, οι διαδικασίες, ό,τι κάνουν, είναι πολύ περίπλοκο. Οι ίδιοι αναζητούν όλο και μεγαλύτερη σαφήνεια, η οποία σε οδηγεί σε όλο και περισσότερες λέξεις πάνω στους κανόνες.

Ποτέ δεν βλέπεις ένα βιβλίο κανόνων να γίνεται όλο και πιο λεπτό, έτσι δεν είναι; Θα ήθελα τα πράγματα να είναι πιο απλά, αλλά όταν κοιτάς την πολυπλοκότητα του όλου αθλήματος, είναι πολύ δύσκολο να κάνεις πιο απλούς τους κανόνες. Συνεχώς καλούμαστε να κάνουμε τα πράγματα πιο σαφή, αλλά δεν μπορείς να το κάνετε αυτό με λιγότερες λέξεις, δυστυχώς.

[Photo Copyrights: McLaren/LAT Photographic/Williams F1]