The-Art-of-Villainy-700x423

Πιθανότατα θα θυμάσαι την διαφήμιση “The Art of Villainy” της Jaguar. Δημοσιεύτηκε λίγο μετά το SuperBowl και είχε πρωταγωνιστή τον Tom Hiddleston, να μας εξηγεί τι κάνει έναν καλό κινηματογραφικό “κακό”. Η Advertising Standards Agency της Αγγλίας όμως, αποφάσισε πως είναι “too much” και απαγόρευσε την προβολή της στην χώρα. Ο λόγος;

Ενώ ο Hiddleston περνά το πρώτο μισό της διαφήμισης να μας εξηγεί τα χαρακτηριστικά ενός καλού “κακού”, σε κάποια στιγμή προς το τέλος, η F-Type Coupe που διαφημίζεται, φαίνεται να επιταχύνει μακριά από ένα άλλο αυτοκίνητο. Σύμφωνα με την ASA, η σκηνή “υποδηλώνει σημαντική ταχύτητα σε κλειστό περιβάλλον” ενώ από την πλευρά της, η Jaguar ισχυρίζεται πως στη συγκεκριμένη περίπτωση, το αυτοκίνητο “μετά βίας κινούνταν”.

http://youtu.be/oXawxwySy4k

Ακόμα πιο δυσαρεστημένη ήταν η ASA όμως με τις σκηνές που γυρίστηκαν σε δημόσιους δρόμους. Δεν της άρεσε το γεγονός ότι η F-Type Coupe “έτρεχε”:

Πιστεύουμε πως το δεύτερο μέρος της διαφήμισης υποννοεί πως το αυτοκίνητο κινούνταν με υπερβολική ταχύτητα και κατά συνέπεια, η διαφήμιση προωθεί την οδήγηση με ανεύθυνο τρόπο. Η διαφήμιση δεν πρέπει να εμφανιστεί ξανά στην παρούσα μορφή.

Ήταν τα ακριβή λόγια της ASA. Ας επαναλάβω ότι είπα για την διαφήμιση της BMW που απαγορεύτηκε στην Αυστραλία. Πρώτον, η Jaguar προειδοποιεί στην αρχή: “Επαγγελματίας οδηγός. Κλειστή διαδρομή. Να υπακούτε τα όρια ταχύτητας.” Δεύτερον, είναι διαφήμιση και όχι ντοκιμαντέρ. Νομίζω το 99.9% του κόσμου, ξέρει ότι αυτά που βλέπει στις διαφημίσεις δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ποτέ! Και τρίτον, ποιανού η συμπεριφορά επηρεάστηκε από μία διαφήμιση; Γιατί αν είναι να αρχίσουμε να απαγορεύουμε διαφημίσεις, τότε υπάρχει πρόσφορο έδαφος σε όλους τους “κλάδους”…