Dieter Zetsche

Το άνοιγμα σε νέα ΜΜΕ και τα social media, με σκοπό να προσελκύσει το σπορ “νέο αίμα”, φαίνεται πως απασχολεί ιδιαίτερα τους ανθρώπους της Mercedes. Δεν είναι η πρώτη φορά που άνθρωπος της ομάδας κριτικάρει ανοιχτά τη στάση του Ecclestone πάνω στο θέμα, ενώ η συγκεκριμένη ιδέα αναμένεται να πέσει στο τραπέζι των συζητήσεων τόσο στη νεοσύστατη ομάδα εργασίας για τη δημοτικότητα της Formula 1 (popularity working group), όσο και στη συνάντηση που πρότεινε ο πρόεδρος της Ferrari, Luca di Montezemolo.


Τώρα και ο Dieter Zetsche, πρόεδρος της μητρική εταιρείας της Mercedes, Daimler, υπέδειξε το Bernie ως τον κύριο υπαίτιο για τη στασιμότητα και δυσπιστία που παρουσιάζει το τμήμα marketing, ως προς τις νέες τεχνολογίες και πιθανά νέα μέσα.

Σε ποια εταιρεία μπορεί το αφεντικό να κάνει τα πάντα μόνος του; Θα μπορούσα να φανταστώ το τμήμα marketing της Formula 1 να αναλαμβάνεται από έναν επαγγελματία των νέων μέσων. Υπάρχει ακόμα μεγάλο δυναμικό που πρέπει να αξιοποιηθεί στον τομέα του μάρκετινγκ και συγκεκριμένα στην ψηφιακή πλευρά. Ανεξάρτητα από την ηγεσία (της F1), χρειαζόμαστε αλλαγές στον τομέα αυτό.

Ο κύριος Zetsche σκέφτεται ένα μοντέλο παρόμοιο με της Daimler, που ο καταμερισμός των αρμοδιοτήτων θα γίνεται σε ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών ρόλων και ευθυνών. Αυτό, όμως, σημαίνει πως ο Bernie θα πρέπει να παραδώσει ολόκληρο το τμήμα ή μέρος του σε άλλο πρόσωπο, κάτι που δεν φαίνεται διατεθειμένος να κάνει, αυτή τη στιγμή.

Spanish Grand Prix, Barcelona 08 - 11 May 2014

Άλλο ένα θέμα που έθιξε ο πρόεδρος της Daimler, ήταν αυτό του καταμερισμού των κερδών, με την εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung που δημοσίευσε τη συνέντευξη, να μιλάει για τεράστιες διαφορές μεταξύ των χρημάτων που παίρνουν οι ομάδες (Red Bull $100εκατομ. Ferrari $70 και Mercedes μόλις $12).

Εν τω μεταξύ, έχετε το ερώτημα αν αξίζει τον κόπο να συνεχίσουμε να συμμετέχουμε. Ήμασταν σε θέση να ενισχύσoυμε την απόδοσή μας αρκετά, πράγμα που αντισταθμίζει κάπως την ανισορροπία. Παρ ‘όλα αυτά, η Mercedes δεν αγωνίζεται με βάσει το “όσο κοστίζει. Ο στόχος μας είναι να επιτευχθεί οικονομική αποδοτικότητα.

Κλείνοντας, ο κ. Zetsche δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη μάχη RosbergHamilton, για τον τίτλο του πρωταθλητή οδηγού, τονίζοντας πως η εταιρεία του είναι διεθνής και δεν έχει προτιμήσεις σε πιλότους, ανεξαρτήτως εθνικότητας.

Εμείς πωλούμε αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο. Είμαστε μια γερμανική ομάδα, αλλά δεν χρειαζόμαστε κατ’ ανάγκη ένα Γερμανό οδηγό να κερδίσει.