ap160416723702

H Nissan πέρυσι αναγέννησε την Datsun ως μια χαμηλού κόστους εταιρία, παρουσιάζοντας τα Go, μια σειρά φθηνών μοντέλων που απευθύνονται στις αναδυόμενες αγορές της Ρωσίας, της Ινδίας, της Ινδονησίας, της Ασίας, της Νότιας Αφρικής και της Βραζιλίας, με την Datsun να έχει βάλει ως στόχο να πουλά 500.000 αυτοκίνητα ετησίως.

Ωστόσο, το αγοραστικό κοινό έχει γυρίσει την πλάτη του στα νέα μοντέλα της Datsun. Μέχρι σήμερα, μόλις 9.557 Datsun Go έχουν πουληθεί στην Ινδία, ενώ τον Σεπτέμβριο πουλήθηκαν μόνο 607 αυτοκίνητα, λιγότερα ακόμη και από όσα πούλησε το αποτυχημένο Tata Nano.

Η κυριότερη αιτία που το κοινό δεν προτιμά τα μοντέλα της Datsun, είναι το brand name της. Το Grand i10 (βλέπε Hyundai i110) κάνει σημαντικά μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ινδία σε σχέση με το Go, παρότι και κοστίζει περισσότερο, και διαθέτει μικρότερους χώρους. Άλλα μοντέλα που έχουν υπερκεράσει τις πωλήσεις του Go είναι μικρά sedan και hatchbacks, όπως τα Honda City και Maruti/Suzuki Swift.

Η αλήθεια είναι ότι η Datsun έριξε σημαντικό βάρος στην αγορά της Ρωσίας, αλλά λόγω των συγκυριών, αυτή παραπαίει. Μήπως η Datsun πρέπει να προσφέρει ένα μοντέλο με περισσότερες δυνατότητες, και, το πιο σημαντικό, μήπως πρέπει να βγάλει ένα αυτοκίνητο κράχτη το οποίο θα κάνει τους ανθρώπους να σκέφτονται θετικά γι’αυτή; Σαφώς και όλοι θα θέλαμε ένα νέο Datsun 510, αλλά στην Ινδία τι νόημα θα είχε ένα τέτοιο αυτοκίνητο; Η Datsun χρειάζεται το δικό της Dacia Duster.