Ένα Datsun 280ZX 10th Anniversary του 1980 και μόλις 45 χλμ. πουλήθηκε για 231.000 δολάρια

Σχετικά άρθρα

Η δεκαετία του 1960 χαρακτηρίστηκε από τη παγκόσμια προώθηση των αυτοκινήτων της Nissan καθώς και τη ρυθμική αύξηση της παραγωγής τους. Αυτό, είχε σαν αποτέλεσμα την αναμόρφωση των μοντέλων σύμφωνα με τις απαιτήσεις της αγοράς. Γι’αυτό ακριβώς το λόγο, χρειάστηκε ένα GT Coupe που να ήταν ελκυστικό, να αντιπροσώπευε τις νέες τεχνολογίες, να ήταν γρήγορο αλλά και τόσο προσιτό ώστε να παραχθεί μαζικά.

Αρχικά είχε το όνομα “άπειρο” ή “χωρίς όρια” σε ελεύθερη μετάφραση, κάτι που στα Ιαπωνικά διαβαζόταν ως “Mugen” και ο χαρακτήρας έμοιαζε πολύ με αυτόν του λατινικού αλφαβήτου Ζ. Τα κριτήρια σχεδιασμού του 240Z ήταν τέσσερα: στυλ, ταχύτητα, τεχνολογία και τιμή. Τελικά δύο αυτοκίνητα γεννήθηκαν: ένα για την Ιαπωνία, το Fairlady Z -με κινητήρα 2 λίτρων- και η αμερικάνικη έκδοση, το 240Z με τον κινητήρα των 2,4 λίτρων.

Έτσι, σηματοδοτήθηκε η έναρξη μίας επωνυμίας που κράτησε 29 χρόνια μέχρι και το 1998. Το 2,0-λιτρο Ζ για την ιαπωνική αγορά, είχε κινητήρα προερχόμενο από το Skyline GT-R (PGC10) του ’69, κάτι που εξασφάλισε τη συμμετοχή στα Ευρωπαϊκά πρωταθλήματα της FIA. Το συγκεκριμένο μοντέλο, ήταν γνωστό και ως “Ζ432” με τον αριθμό να προέρχεται από τις 4 βαλβίδες, τα 3 καρμπιρατέρ και τους 2 άνω εκκεντροφόρους άξονες (DOHC). Τροχοί μαγνησίου, στο στάνταρ εξοπλισμό, συμπλήρωναν το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Τον Οκτώβριο του 1969 το πρώτο Datsun Fairlady εμφανίστηκε στις ΗΠΑ εφοδιασμένο με κινητήρα 2,4 λίτρων και 150 ίππους. H μετάδοση -φυσικά- στους πίσω τροχούς, μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 4 σχέσεων, με τα πίσω άκρα να είναι εφοδιασμένα με τάμπουρα.

Το 1974, παρουσιάστηκε από τη Nissan-Datsun το 260Ζ, με την παραγωγή του νέου μοντέλου να ξεκινά την ίδια χρονιά. Σε αυτό το μοντέλο, η ισχύς του κινητήρα των 2,6-λίτρων αυξήθηκε από 129 άλογα σε 139 άλογα, με το κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Σαν αποτέλεσμα της επέκτασης της γκάμας στους κινητήρες, η επιλογή αμαξώματος 2+2 έγινε διαθέσιμη από την ιαπωνική εταιρία. Στα μέσα του 1975, το 280Ζ σχεδιάστηκε και βγήκε στη αγορά σύμφωνα με τις νέες πιο αυστηρές περιβαλλοντικές απαιτήσεις για τους κινητήρες. Αυτή η έκδοση διέθετε κάτω από το καπό κινητήρα 2,8 λίτρων, ο οποίος παρήγαγε 149 άλογα.

Το 1977, η ισχύς του κινητήρα αυξήθηκε στους 170 ίππους και το κιβώτιο έγινε 5 σχέσεων, με την παραγωγή του 280Ζ το 1978 να γίνεται σε περιορισμένο αριθμό. Το 1979, η δεύτερη γενιά Datsun Z πωλήθηκε με το όνομα 280ΖΧ. Ο κλιματισμός και το υποβοηθούμενο τιμόνι ήταν στάνταρ στις εκδόσεις 2+2 του 1980. Τα GL μοντέλα είχαν παράθυρο στην οροφή και επιλογή για δερμάτινο εσωτερικό.

Το εικονιζόμενο είναι ένα από αυτά, τα τελευταία, και πιο συγκεκριμένα στην έκδοση 10th Anniversary, που γιόρταζε τα 10 χρόνια από την κυκλοφορία του 240Z. Από τα 3.000 επετειακά (10th Anniversary) αυτοκίνητα που παρήχθησαν, τα 2.500 ήταν σε μαύρο και χρυσό χρώμα, ενώ μόνο τα 500 σε κόκκινο και μαύρο, όπως το συγκεκριμένο.

Παραδόθηκε καινούργιο στην αντιπροσωπεία Gerry Lane Chevrolet-Datsun και διατηρήθηκε από τον Gerry Lane, τον ιδιοκτήτη, στο Batton Rouge της Λουιζιάνα, ο οποίος το αντιμετώπισε ως τρόπαιο, ως κορυφαίος αντιπρόσωπος. Το διατήρησε στην αποθήκη του για 42 χρόνια, έχοντας διανύσει μόλις 18 χλμ., μέχρι να αγοραστεί από τον πωλητή.

Από το 1980, έχει διανύσει μόλις 45 χλμ., και έχει αντικατασταθεί μόνο το ψυγείο νερού και η μπαταρία. Επιπλέον, φοράει τα γνήσια ελαστικά Goodyear Wingfoot, διαστάσεων 195/70 R14, όντας η μόνη φορά που αμερικάνικης κατασκευής ελαστικά ήταν στάνταρ σε ένα Nissan Z. Το περασμένο Σαββατοκύριακο βγήκε σε δημοπρασία από τον οίκο Meccum στο Monterey, όπου το υψηλότερο bid άγγιξε τα 231.000 δολάρια.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τέσσερα πρωτότυπα από την Nissan

Τα πρωτότυπα Epoch, Evo, Epic και Era παρουσίασε στην έκθεση του Πεκίνου η Nissan, πρωτότυπα που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Dongfeng Motor. Πρόκειται...