Mercedes AMG

Το βασικότερο ίσως ερώτημα για το 2015 είναι αν θα καταφέρει κάποια ομάδα να ρίξει τη Mercedes από την κορυφή, στην οποία έχει θέσει πολύ ισχυρές βάσεις τη φετινή σεζόν. Οι κανονισμοί για τη νέα σεζόν είναι σχεδόν πανομοιότυποι με τους φετινούς όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι, κάτι που αυξάνει ακόμα περισσότερο τη δυσκολία των αντιπάλων τής γερμανικής ομάδας.

Την άποψη του για το θέμα εκφράζει ο Alain Prost, πρεσβευτής τής Renault, η οποία συνάντησε μεγάλες δυσκολίες τη φετινή σεζόν. Ο Γάλλος ισχυρίζεται ότι οι Πρωταθλητές θα είναι πολύ δυνατοί στο μέλλον, αλλά όχι ανίκητοι.

Νομίζω ότι μπορεί να ηττηθεί. Θα πρέπει κατ’ αρχάς να καθορίσουμε τους κανονισμούς σχετικά με την ανάπτυξη των κινητήρων, το οποίο δεν είναι εύκολο. Αυτό θα είναι πολύ σημαντικό.

Όταν έχεις μία τέτοια κυριαρχία, είναι δύσκολο να νικηθείς, αλλά δεν είναι αδύνατο. Ο τρόπος που μπορείς να κάνεις πράγματα στο σασί είναι περιορισμένος, αλλά νομίζω συνολικά, ομάδα και κινητήρας μπορούν να κάνουν (οι αντίπαλοι τής Mercedes) καλύτερη δουλειά.

Alain Prost

Στην προσπάθεια να βρει και να δικαιολογήσει την άσχημη εικόνα που παρουσίασε η Renault, ο Γάλλος υποστηρίζει ότι η Mercedes έχει ξοδέψει πολύ περισσότερο χρόνο και χρήματα για τη νέα εποχή στη Formula 1.

Ήταν σχεδόν αναπόφευκτο. Δε μιλάω για τη διαφορά στην απόδοση, αλλά για το ότι η Mercedes είχε το πλεονέκτημα, καθώς ξεκίνησε αυτό το project περισσότερα από τρία χρόνια πριν. Την ίδια στιγμή, είχαμε τη Renault να μάχεται για 4 συνεχόμενα πρωταθλήματα.

Ίσως είναι πιο δύσκολο ν’ αλλάξεις τον τρόπο που δουλεύεις, τον τρόπου που επενδύεις και τον τρόπο που διαχειρίζεσαι τα πράγματα, ιδιαίτερα όταν έχει μια πλήρη αλλαγή στους κανονισμούς, έναν νέο τρόπο που κατασκευάζεις κινητήρες και μια νέα προσέγγιση. Είναι δύσκολο να τα κάνεις και τα δύο μαζί.

Αυτός είναι ο λόγος που λεγόταν συνέχεια ότι η Mercedes θα είναι δύσκολο να νικηθεί φέτος. Επίσης, το να κατασκευάζεις μαζί κινητήρα και σασί, είναι ένα πλεονέκτημα φέτος. Αν κοιτάξετε τον τρόπο που λειτουργεί το μονοθέσιο, δεν είναι μόνο ο κινητήρας, αλλά όλο το πακέτο.

Όσο για το πάγωμα ή καλύτερα το ξεπάγωμα των κινητήρων, φυσικά ο Prost θέλει να υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία στην εξέλιξη των power units, αλλά με προσοχή στο κόστος.

Αν έχεις έναν σταθερό κινητήρα σήμερα, έχεις καταστρέψει τα πάντα. Αλλά, αν δώσεις πολλή ελευθερία, τότε το κόστος θα ανέβει. Έτσι, πρέπει να βρούμε μία συμβιβαστική λύση. Και είναι πολύ σημαντικό να πετύχουμε αυτόν τον συμβιβασμό.