Mattiacci

Μετά από τη χειρότερη χρονιά της τα τελευταία 20 χρόνια, η Ferrari κάνει ότι μπορεί για να πρωταγωνιστήσει και πάλι στη Formula 1. Στο Abu Dhabi είχαν ήδη ξεκινήσει οι φήμες για την απομάκρυνση του Marco Mattiacci και σήμερα ανακοινώθηκε επίσημα και η αντικατάστασή του. Υπεύθυνος για να βγάλει το φίδι από την τρύπα είναι ο Maurizio Arrivabene και οι Tifosi σίγουρα θα ελπίζουν το όνομά του να είναι αντάξιο της επιτυχίας (Arriva bene=φτάνω καλά).

GP ITALIA F1_2010

Ο Arrivabene πήγε από τη Philip Morris στη Ferrari το 1997, με 20 χρόνια προϋπηρεσίας στο μάρκετινγκ, και έχει εργαστεί ως Αντιπρόεδρος της Marlboro Global Communication & Promotion. Ακόμη, ο Ιταλός είναι μέλος του συμβουλίου της Juventus FC και για ένα χρόνο ήταν στη συμβουλευτική ομάδα του Sport Business Academy (SDA Bocconi & RCS Sport). Το σημαντικότερο προτέρημά του, όμως, είναι ότι αντιπροσωπεύει από το 2010 όλους τους χορηγούς της F1 στην επιτροπή Formula 1. Ο Sergio Marchionne δήλωσε:

Αποφασίσαμε να επιλέξουμε τον Maurizio Arrivanene γιατί σε αυτή την ιστορική περίοδο για τη Scuderia και τη Formula 1 χρειαζόμαστε κάποιον που να κατανοεί όχι μόνο τη Ferrari αλλά και τους μηχανισμούς διακυβέρνησής της Formula 1, καθώς και της απαιτήσεις του αθλήματος. Ο Maurizio έχει πολλές γνώσεις. Είναι κοντά στη Scuderia εδώ και χρόνια και γνωρίζει τις απαιτήσεις που αντιμετωπίζουμε, όντας μέλος της επιτροπής Formula 1.

Θέλω να ευχαριστήσω και τον Marco Mattiacci για τις υπηρεσίες του τα τελευταία 15 χρόνια και του εύχομαι ότι καλύτερο για το μέλλον.

Δελτίο Τύπου

Ferrari appoints Maurizio Arrivabene to lead Gestione Sportiva

Maranello (Italy) 24 November 2014

Ferrari is pleased to announce the appointment of Maurizio Arrivabene as Managing Director of Gestione Sportiva and as Team Principal of Scuderia Ferrari, replacing Marco Mattiacci.

Mr Arrivabene comes to Ferrari from Philip Morris, which he joined in 1997 after a 20 years career in marketing and promotions in Italy and abroad. Maurizio Arrivabene has held a variety of posts in Philip Morris, leading up to his appointment in 2007 as Vice President of Marlboro Global Communication & Promotions for Philip Morris International and, in 2011, as Vice President Consumer Channel Strategy and Event Marketing. He has been an independent member of the board of Juventus FC since 2012 also. From 2011 to 2012 he has been a member of the Sport Business Academy (SDA Bocconi School of Management and RCS Sport), in the Advisory Team Program.

Throughout his time with Philip Morris, Maurizio Arrivabene has been closely involved in the partnership with Ferrari both in Maranello and on the world’s racing circuits. He has also represented all Formula One sponsors on the F1 Commission since 2010. “We decided to appoint Maurizio Arrivabene because, at this historic moment in time for the Scuderia and for Formula 1, we need a person with a thorough understanding not just of Ferrari but also of the governance mechanisms and requirements of the sport,” commented Ferrari Chairman Sergio Marchionne. “Maurizio has a unique wealth of knowledge: he has been extremely close to the Scuderia for years and, as a member of the F1 Commission, is also keenly aware of the challenges we are facing. He has been a constant source of innovative ideas focused on revitalisation of Formula One. His managerial experience on a highly complex and closely regulated market is also of great importance, and will help him manage and motivate the team. I am delighted to have been able to secure his leadership for our racing activities”. “We would also like to thank Marco Mattiacci for his service to Ferrari in the last 15 years and we wish him well in his future endeavours” concluded Mr Marchionne.