Στις συζητήσεις μεταξύ φίλων, ίσως το πιο συχνά σχολιασμένο χαρακτηριστικό ενός γρήγορου αυτοκινήτου είναι πόση ιπποδύναμη έχει. Τα άλογα και τα 0-100 “θαμπώνουν” και τραβάνε όλη την προσοχή, χωρίς να είναι απαραίτητα το βασικότερο και σωστότερο κριτήριο αξιολόγησης. Ποιο άλλο είναι; Μα φυσικά η ροπή, γιατί χωρίς ροπή δεν υπάρχει ιπποδύναμη.
Τι είναι όμως η ροπή; Είναι ένα διανυσματικό φυσικό μέγεθος, που έχει μέτρο ίσο προς το γινόμενο της δύναμης επί την (κάθετη) απόσταση της δύναμης από το σημείο αυτό. Επί του πρακτέου, όμως, στα αυτοκίνητα το μέγεθος της ροπής δίνει την εικόνα του έργου που να παράγει ένας κινητήρας μια δεδομένη χρονική στιγμή, δηλαδή η ικανότητα περιστροφής που αναπτύσσει ο στρόφαλος σαν αποτέλεσμα της καύσης στον κύλινδρο.
Από την άλλη, ιπποδύναμη είναι ο υπολογισμός του πόσο γρήγορα χρησιμοποιείται η ροπή, δηλαδή η ιπποδύναμη εξετάζει τον τρόπο εφαρμογής της ροπής, ενώ η ροπή είναι η δύναμη που εφαρμόζεται και κινεί το αυτοκίνητο.
Έχεις αναρωτηθεί, όμως, ποια είναι τα αυτοκίνητα παραγωγής με την μεγαλύτερη ροπή; Προφανώς είναι οι εξωτικές και πολύ δυνατές υπερκατασκευές, με την παρακάτω λίστα να τα συνοψίζει.