Rush hour traffic fills an avenue leading up to the Arc de Triomphe which seen through a small-particle haze at Neuilly-sur-Seine, Western Paris

Ο πρωθυπουργός της Γαλλίας, Μanuel Valls θέλει να αλλάξει τις προτιμήσεις των Γάλλων καταναλωτών που επιλέγουν diesel αυτοκίνητα, δηλώντας πως η παραδοσιακή προτίμηση των Γάλλων στα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ είναι ένα λάθος που πρέπει να διορθωθεί. Ο Valls μεταξύ άλλων είπε πως τόσο καιρό, η κυβέρνηση, ευνοούσε τους κινητήρες diesel, αλλά αυτό ήταν ένα λάθος και πρέπει σταδιακά να το αλλάξουν με έξυπνο και ουσιαστικό τρόπο, εξαγγέλλοντας παράλληλα και ένα νέο σύστημα αξιολόγησης και ταυτοποίησης των αυτοκινήτων το οποίο βασίζεται στις εκπομπές ρύπων. Το σύστημα θα τεθεί σε ισχύ από το 2015, στη προσπάθεια της Γαλλικής κυβέρνησης να αποκλείσει τα ρυπογόνα Ι.Χ. από το να κυκλοφορούν στο κέντρο των πόλεων της.

Οι Γάλλοι έχουν μακρά σχέση με τα diesel αυτοκίνητα, μιας και αυτή ξεκίνησε αμέσως μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Η κυβέρνηση τότε μείωσε τη φορολογία στο πετρέλαιο, ώστε να δώσει ώθηση στην επανεκκίνηση της οικονομίας, ενώ την δεκαετία του 1980, οι Γάλλοι κατασκευαστές βρήκαν στους diesel κινητήρες τον τρόπο που έκανε τα μοντέλα τους περισσότερο ανταγωνιστικά σε σχέση με αυτά του ανταγωνισμού, διασώζοντας έτσι θέσεις εργασίας στα εργοστάσιά τους. Όλα τα παραπάνω έχουν οδηγήσει τους Γάλλους ιδιοκτήτες να προτιμούν σε ποσοστό που φτάνει το 80% την αγορά ενός diesel κινητήρα σε σχέση με ένα αυτοκίνητο που καταναλώνει βενζίνη, υγραέριο, φυσικό αέριο ή ηλεκτρισμό.

Ο Γάλλος πρωθυπουργός για να υλοποιήσει το σχέδιο του, έχει ήδη προβλέψει στον προϋπολογισμό του 2015 την αλλαγή της μέχρι τώρα, ευνοϊκότερης φορολογίας του diesel καυσίμου έναντι της βενζίνης, με την αύξηση του φόρου στο πετρελαίου κίνησης, να αποφέρει στα κρατικά ταμεία έσοδα ύψους 807 εκατ. ευρώ. Εκτός από την αύξηση στην φορολογία του πετρελαίου κίνησης, ο Manuel Valls εξήγγειλε και ένα νέο πρόγραμμα κινήτρων για την αναβάθμιση των παλαιών πετρελαιοκινητήρων και την προσαρμογή τους σε πιο σύγχρονα και φιλικότερα προς το περιβάλλον πρότυπα, ενώ θα εξακολουθήσει να ισχύει το μέτρο της επιχορήγησης, που μπορεί να φτάσει έως και τα 10.000 ευρώ, για όποιο αποφασίσει να αποσύρει το παλιό diesel αυτοκίνητό του για να προβεί στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.