F1 Grand Prix of Italy - Qualifying

Από τα δώδεκά του χρόνια βρισκόταν ο Sebastian Vettel στην οικογένεια της Red Bull και φέτος πήρε την μεγάλη απόφαση να αλλάξει ομάδα και να οδηγήσει για την Scuderia Ferrari, εκεί όπου μεγαλούργησε το είδωλό του, ο Michael Schumacher. Το πρώην αφεντικό του Seb, Christian Horner, μίλησε για την κατάσταση που επικρατούσε στο μυαλό του Γερμανού πρωταθλητή και πιστεύει πως η απόδοση του Daniel Ricciardo έπαιξε κι αυτή τον ρόλο της στην τελική απόφαση.

Πιθανότατα η απόδοση (του Ricciardo) να είναι ένας παράγοντας. Το προσπέρασμά του (στην Ιταλία) ήταν μια αρκετά καθοριστική στιγμή για τον Sebastian. Ήταν πάρα πολύ απογοητευμένος μετά το grand prix.

Ήταν σε μια εποχή, όπου μετά τις θερινές διακοπές και γνωρίζοντας τον Sebastian όσο καλά τον ξέρω εγώ, μπορούσα να δω ότι είχε αποσπαστεί η προσοχή του και ήταν προφανές πως κάτι βρισκόταν στο πίσω μέρος του μυαλού του. Νομίζω ότι η Ferrari τον φλέρταρε πολύ στενά και κάπου ανάμεσα σε Spa και Monza, πήρε την απόφαση να κάνει κάτι διαφορετικό την επόμενη χρονιά.

Όταν έφτασε στη Σιγκαπούρη, μπορούσες να δεις ότι ήταν διαφορετικό άτομο. Ήταν πιο χαλαρός και μπορούσες να δεις ότι είχε πάρει την απόφασή του, αλλά έπρεπε να ξεδιπλωθούν και τα γεγονότα γύρω από τον Fernando και να εγκαταλείψει εκείνος τη Ferrari. Έτσι, δεν αποτέλεσε κάποια έκπληξη στο τέλος.

Όντας πλέον στα 27 του, ο Sebastian σκεφτόταν όλο και περισσότερο την κόκκινη ομάδα και ο Horner τονίζει πως το timing με την αποχώρηση του Alonso, αλλά και το δέλεαρ της Ferrari, ήταν πολύ σημαντικής σημασίας για να τα προσπεράσει.

F1 Grand Prix of Italy - Qualifying

Η χρονική στιγμή ήταν σωστή για τον Sebastian. Είχε μία εκπληκτική θητεία μαζί μας. Ανήκε στη Red Bull από 12 ετών και έχει κερδίσει 4 παγκόσμια πρωταθλήματα, 39 αγώνες, 45 pole positions και νομίζω ότι αισθάνθηκε πως: “Έχω φθάσει στα 27 μου χρόνια. Δεν θέλω να τελειώσω την καριέρα μου χωρίς να οδηγήσω για τη Ferrari και έχω μια μεγάλη ευκαιρία να πάω εκεί”.

Το δέλεαρ της Ferrari για κάθε οδηγό είναι πάρα πολύ ισχυρό.

Όσο για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο Vettel με τα νέα μονοθέσια, ο επικεφαλής της Red Bull ήταν πολύ κατατοπιστικός. Η αφαίρεση του beam-wing και η λιγότερη κάθετη δύναμη στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, επηρέασαν την αίσθηση που έπαιρνε ο Γερμανός από αυτό και πιο συγκεκριμένα:

Κερδίζει χρόνο στο γύρο, χρησιμοποιώντας το πίσω μέρος του αυτοκινήτου κατά την είσοδο στις αργές στροφές, πράγμα που μειώθηκε κατά πολύ φέτος, και αυτό σε συνδυασμό με το σύστημα brake-by-wire, αφαίρεσαν κάποια από την αίσθηση στο φρενάρισμα, από την οποία είναι τόσο εξαρτημένος.

Είναι ένας οδηγός που βασίζεται στην “αίσθηση” και κάποιες από αυτές τις αισθήσεις έγιναν υποτονικές, ρίχνοντας τις επιδόσεις του.

Οι αλλαγές στους κανονισμούς ήταν σημαντικές και οι δύο οδηγοί που φαίνεται να έχουν πληγεί περισσότερο είναι ο Seb και ο Kimi και νομίζω πως η αφαίρεση κάθετης δύναμης από το πίσω μέρος, υπήρξε πράγματι ένας σημαντικότατος παράγοντας για τον Sebastian.

[Photo Copyrights: Getty Images/Red Bull]