audi china car dealers sales

H Κίνα μπορεί να είναι πλέον η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως οι αντιπρόσωποι των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν τα κέρδη που φαντάζεσαι πως έχουν. Στη Κίνα, οι έμποροι δεν έχουν τα κέρδη που τους αρμόζει, με τον CADA (China Automobile Dealers Association) να αναφέρει πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν “υπερβολική δύναμη”, υποχρεώνοντας τους εμπόρους να αγοράσουν τα αυτοκίνητά τους ώστε να πιάσουν τους στόχους τους. Έτσι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κέρδη και πωλήσεις, αλλά οι έμποροι “υποφέρουν από τις ανεξέλεγκτες απώλειες” λόγω αδυναμίας να πουλήσουν το πλεονάζον απόθεμα που το έχουν προπληρώσει.


Ο CADA δηλώνει πως οι έμποροι έχουν αποθεματικό αυτοκινήτων που φτάνει στο 1,8 φορές πάνω από τις μηνιαίες πωλήσεις. Αναλυτές λένε πως ένα απόθεμα της τάξεως του 0,8 έως 1,2 φορές πάνω από τις πωλήσεις είναι υγιείς, αλλά το 1,8 είναι απαγορευτικό, κάνοντας πολλές αντιπροσωπείες να χάνουν χρήματα. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι οι 30 από τις 34 αντιπροσωπείες της FAW Toyota, οι οποίες είναι υποχρεωμένες να αγοράσουν έναν συγκεκριμένο αριθμό αυτοκινήτων από την FAW Toyota κάθε μήνα, αλλιώς θα πληρώσουν πρόστιμο. Το 2014, μόλις το 30% των εμπόρων σημείωσαν κέρδη, την ώρα που το 2013, το ποσοστό αυτό ήταν στο 70%.

Στις σχετικές ειδήσεις με την Κίνα, η Hyundai θα κατασκευάσει τελικά και δεύτερο νέο εργοστάσιο της εκεί, ώστε να αντιμετωπίσει την συνεχώς, παγκοσμίως, αυξανόμενη ζήτηση των μοντέλων της. Η Κορεατική εταιρία αρχικά είχε προγραμματίσει να κατασκευάσει στη Κίνα ένα εργοστάσιο, -εκεί όπου ήδη έχει τρία-, αλλά η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας, την οδήγησε στην απόφαση να κατασκευάσει και 5ο εργοστάσιο στην Ασιατική χώρα, δηλώνοντας πως τα δύο νέα εργοστάσια θα θέσουν τις βάσεις ώστε να ανταγωνιστεί καλύτερη τους αντιπάλους της, Volkswagen και GM, στο κυνήγι της πρώτης θέσης των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στη Κίνα. Τα δύο νέα εργοστάσια θα ξεκινήσουν τη παραγωγής τους από το δεύτερο εξάμηνο του 2016, και όταν δουλεύουν στο 100%, θα είναι σε θέση να κατασκευάζουν 300.000 αυτοκίνητα το καθένα ετησίως. Η Hyundai και η Kia, για το 2015 προβλέπουν μικρότερο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων τους, για δύο λόγους. Όπως δήλωσε ο CEO της, η παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα, και το αδύναμο γιέν που δίνει στους Ιάπωνες ανταγωνιστές ένα πλεονέκτημα, είναι οι κυριότερες αιτίες που οι στόχοι για το 2015 θα είναι μειωμένοι σε σχέση με αυτούς του 2014.

Η κυβέρνηση της Κίνας επεκτείνει το πρόγραμμα επιδοτήσεων υβριδικών, ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων Ι.Χ, και αυτό αντί να λήξει το 2015, θα διαρκέσει τελικά μέχρι το 2020. Με το μέτρο αυτό, που προσφέρει έκπτωση έως 7.300 ευρώ σε Ι.Χ και μπορεί να φτάσει έως και τις 66.000 σε ηλεκτρικά λεωφορεία, η κυβέρνηση θέλει να ενθαρρύνει τους ανθρώπους της να προβούν στην αγορά ενός τέτοιου οχήματος, προκειμένου να αμβλυνθούν τα προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και να μειωθεί η μεγάλη εξάρτηση που έχει η χώρα στο ξένο πετρέλαιο.

Μιας που αναφέρθηκα στα “πράσινα” αυτοκίνητα, θα σου γράψω και πως οι Ευρωπαίοι πωλητές δεν φαίνεται να στρέφονται στην αγορά ενός τέτοιου οχήματος, παρότι έχει υπάρξει πρόοδος στον τομέα της αυτονομίας και της απόδοσης των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τις τελευταίες προβλέψεις του IHS Automotive, η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων το διάστημα 2020-2025 έχει παραμείνει σχεδόν αμετάβλητη, με το ποσοστό των υβριδικών μοντέλων, να αυξάνεται ελάχιστα από το 5,1% το 2020, στο 6,6% το 2025.

[Πηγή: Reuters (1), (2), Wall Street Journal, Detroit News]